Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door roger
#14417
<<[quote]Ik zou mijn katten helemaal geen knoflook geven. Katten zijn er erg gevoelig voor.

Voor de geinteresseerden (helaas wel in het engels) hier een verhaaltje van de Yahoo! Feline-CRF Supportgroup:

Info over giftigheid van knoflook/uien voor katten en een aantal links naar artikelen over het onderwerp:
------------------------------------------------------------------------
After the last garlic discussions went on, I was contacted off List by someone who vehemently asserted that garlic and onion both contain disulfides, just not the SAME toxic disulfide. Although I've quoted Dr. Rebecca Remillard (certified veterinary nutritionist, ACVN) severaltimes on garlic toxicity, I took my correspondent's advice and contacted the ASPCA<<



Wat betreft de adviezen van het Aspca ,dien je wel te weten dat die gasten gesponsord word door IAMS cy.


Gr.
Roger.
Door sylvia
#14418
Ikzelf geef geen knoflook niet aan mijn honden en niet aan de kat (zou hij dan zijn eten nog wel willen?)
Waarom geef ik het niet omdat ik geen effect bespeur in het geven van kleine veilige hoeveelheden knoflook,bij mijn honden.
Door roger
#14419
<<lvia link=board=510;num=1057321457;start=15#16 date=07/25/03 om 10:06:01]Ikzelf geef geen knoflook niet aan mijn honden en niet aan de kat (zou hij dan zijn eten nog wel willen?)
Waarom geef ik het niet omdat ik geen effect bespeur in het geven van kleine veilige hoeveelheden knoflook,bij mijn honden.
[/quote]<<


Hej Sylvia,


hoe kan je nou een effect merken als je het niet geeft???? ??? :o o :D ;D 8)
Door sylvia
#14420
<<lvia link=board=510;num=1057321457;start=15#16 date=07/25/03 om 10:06:01]Ikzelf geef geen knoflook niet aan mijn honden en niet aan de kat (zou hij dan zijn eten nog wel willen?)
Waarom geef ik het niet omdat ik geen effect bespeur in het geven van kleine veilige hoeveelheden knoflook,bij mijn honden.<<



Hej Sylvia,


hoe kan je nou een effect merken als je het niet geeft???? ??? :o o :D ;D 8)
he bijdehandje ;D ;D ;D ;D
Ik heb het heel lang geleden wel uitgeprobeerd (ergens in de oer tijd ;) ) maar ik zag er geen effect in ,mijn honden hadden gewoon vlooien,en als ik ergens hysterisch van wordt zijn het vlooien.
Door Paul_Barte
#14421
Ik geef NOOIT knoflook en mijn honden hebben NOOIT vlooien.......... ;D

Ben bang als ik het WEL geeft dat ze dan gaan komen  8)
Gebruikersavatar
Door chooky
#14422
Stiekem ben ik heel blij dat ik hoor dat een aantal van jullie ook geen knoflook aan de honden en katten geven. ;D
Ik vergeet het altijd :-[

Ik doe het wel door de zelfgebakken koekjes. maar dat vindt Chooky gewoon lekker :D Op cursus krijg ik ook altijd een horde honden achter me aan ;D Was ook zo leuk toen de instructrice ons een keer vroeg om het ontbijt van de honden mee te nemen om daarmee te trainen en ik dus in kleine stukjes geknipte kipperug meenam. Had ik ook de hele groep om me heen hangen ;D
Door sylvia
#14423
Ik geef NOOIT knoflook en mijn honden hebben NOOIT vlooien.......... ;D

Ben bang als ik het WEL geeft dat ze dan gaan komen 8)
tot voor twee weken kon ik dat ook nog zeggen........lang leve tijger...voor het eerst in 3 jaar hebben de honden weer vlooien :-/
Door kattie
#14425
en ik dacht juist dat knoflook goed was tegen vlooien...hmmm voorlopig ben ik nog niet uitgeleerd,maar er is ook zooooo weinig over katten voeding te vinden.(dan bedoel ik barf natuurlijk)
Door roger
#14426
<<[quote]en ik dacht juist dat knoflook goed was tegen vlooien...hmmm voorlopig ben ik nog niet uitgeleerd,maar er is ook zooooo weinig over katten voeding te vinden.(dan bedoel ik barf natuurlijk)<<


Kattie,


Ik eet bijna alle dagen knoflook en ik heb nog nooit geen vlooien gehad , 'k moet er wel bij zeggen dat ik niet echt weet of 't daar aan ligt. ;D ;D ;D

Knoflook is een medicinaal kruid, en dat wisten ze bij de Galliers, dus lang geleden, ook al.

Het merendeel der kruiden , en dus ook knoflook , dat een heilzame uitwerking heeft op de mens heeft ook een heilzame uitwerking op de zoogdieren, tenminste als je Juliette de bairacli Levy mag geloven , en dat doe ik dus.
En look is een van haar topfavorieten-kruiden.

Ik zie niet in wat kwaad er steekt in de toepassing van knoflook als kruid ter genezing of ter ondersteuning van de genezing bij een bepaalde kwaal , ook bij katten.

Kruiden dien je wel met "mate" te gebruiken en telkens voor een bepaald doel.


Gr.
Roger
Door sylvia
#14427
Ik heb een iets afwijkende menig als het om gebruik van knoflook gaat ivm vlooien.Ik heb nog nooit gemerkt dat knoflook zou helpen tegen vlooien,of je zou het in grote hoeveelheden moeten geven wat weer gevaarlijk is .(bloedarmoede)
Door roger
#14428
<<[quote]Ik heb een iets afwijkende menig als het om gebruik van knoflook gaat ivm vlooien.Ik heb nog nooit gemerkt dat knoflook zou helpen tegen vlooien,of je zou het in grote hoeveelheden moeten geven wat weer gevaarlijk is .(bloedarmoede)<<


Sylvia,

Ik weet niet meer waar dat ik het gelezen heb maar ik dacht dat het van Dr. Joubert kwam, diegenen die nu op de raw feeding lijst vragen zit te beantwoorden.
Die ging ervan uit dat het de algemene konditie van het dier is die bepaald of 't vatbaar is voor allerlei parasieten zowel extern als intern.
En dan kan je stellen dat onze honden en katten die rauwvleesvoeding krijgen sowieso minder snel last zullen hebben van allerlei toestanden , dus met of zonder look , maakt dan niet veel uit .

Toffe foto van roodkapje trouwens, hoe vind ze het zelf?
Gr.
Roger;
Door sylvia
#14429
Hoi Roger,
Tot voor enkele maanden geleden was ik het helemaal met je eens geweest dat honden in goeie conditie minder snel vlooien krijgen omdat mijn honden al jaren vlooien vrij zijn,totdat tijger zijn intrede deed,en naar buiten ging,vanaf die dag heeft de frontline zijn intrede gedaan.Eerder woonde ik in een huis waar wel 20 katten hadden gebivakeerd en daar hadden ze ook vlooien omdat die gewoon in de tuin zaten.Door de jaren heen heb ik knoflook gegeven en hadden mijn honden in de vlooien tijd toch elke keer vlooien,dus vindt ik het effect van knoflook niet zodanig dat het als vervanging gebruikt kan worden.

Leuke foto he van roodkapje en de grote "boze" wolf,
En ze vondt hem zelf geweldig,ze wilde daar wel naar toe ;D wordt een beetje moeilijk,de efteling moet dat dan maar worden ;D
groetjes
Laatst gewijzigd door sylvia op di 07 okt 2003, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kattie
#22840
oke vraagje:ik heb weken lang geprobeert om de beide dames (katten)versvlees en/of barf te voeren,maar ze lusten het echt niet,en dat terwijl de een pas 10 weken,en de ander pas 6 maanden is!nu krijgen ze een dag in de week versvlees en verder nutro brokken.zou ik ze dan toch af en toe wat knoflook kunnen geven tegen wormen/vlooien?dit zou ik dan door wat blikvoer willen geven omdat ik hiervan zeker ben dat ze alles opeten.
de jongste heeft op dit moment last van wormen,ze heeft sinds een paar dagen diaree en nou zag ik er ook wormen inzitten,kan ik dit verhelpen door knoflook te gaan geven?hoeveel mogen/moeten ze dan hebben?
Door ine
#22890
Kattie, over de knoflook kan ik je alleen zeggen, dat dat gebruikt wordt ter VOORkoming van wormen.
Ik raad je aan om toch even een wormenkuurtje te halen en daar niet mee te wachten!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door