Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poesewoes
#1928461
is er voor katten ook goed niet diepvries voer te krijgen? Hoor al vaak over bozita vlees (zit in kartonnen pakjes) is dat nu ook aan te raden of niet? Mijn katten willen inmiddels geen enkel diepvriesvoer meer eten bibi natuurdieet ging lang goed maar krijg het er niet meer in. Helaas krijgen ze 's nachts 50 gr br*k want anders krijsen ze 's nachts alles bij elkaar en gezien de rest toch liever br*k voert krijgen ze dat dus 's nachts en denk dat ze gewoon niet genoeg honger hebben overdag om wat anders te eten. Wie heeft tips???
Gebruikersavatar
Door koekje
#1928467
Bozita is natvoer (net als blik) en heeft niets met rauw en vers voer te maken. Hier wordt daar dan ook niet over geadviseerd.
Het is wel zo dat zolang je ze nog in de nacht brok blijft geven, de katten hun horloge hier op af gaan stellen. Iedere nachts krijgen ze dus enorme honger en behoefte aan brok. Overdag zullen ze minder eten en niet om eten roepen, want ze weten dat ze iedere nacht toch brok krijgen.
Brokken weg is het enige redmiddel.
Door poesewoes
#1928551
dat heb ik er wel voor over want weet zeker dat ze het vast wel zullen eten. Maar ik woon nog thuis en de rest wil geen vers voeren. De honden eten het goed dus oke dan vind de rest maar ja die katten he.......
ik zal eens minder brok gaan voeren en de rest vlees of mengen ofzo. Heb weer bibi besteld ik blijf proberen hopelijk krijg ik ze alsnog over zo. Hoe kan ik het vlees zo aantrekkelijk mogelijk maken?
't zijn wel aparte wezens hoor die katten  ;) de honden hebben betere smaak.
donderdag krijg ik mijn bestelling binnen en dan gaan ze eraan geloven. Gelukkig staat het voer op mijn kamer en ik slaap beneden de rest boven. Dus het meeste gemauw hoor ik en de rest hoort het minder hoop echter dat ze door het beetje brok de rest van het honger gevoel met vlees willen vullen. We gaan gewoon kijken en z.s.m. zonder brok voeren!! Anders roep ik gewoon nog eens hulp.

Was al "bang" dat bozita niet tot vers te rekenen is. Hier werd geroepen van wel maar dus gewoon inderdaad veredeld blikvoer (daar ruikt het ook naar). Ach, ze moeten het toch niet echt.

Eén van de twee heeft volledig op vers gestaan dat vind ik nog het ergste alleen toen ik aan het werk was is er brok aan haar gevoerd overdag en toen ging ze 's nachts ook vreselijk tekeer toen de ander brok kreeg (in andere ruimte). Soms wil je op jezelf wonen.........
Door Too
#1928606
Er is eigenlijk maar 1 manier........... geen brok meer geven, ze hebben nu duidelijk niet genoeg honger om 't vermaledijde versvoer te eten.
Je zou ze een deel van t versvoer 's avonds laat kunnen geven ipv de brokjes, ik voer ook 2x daags

Om t wat op te leuken zijn er een heleboel mogelijkheden : een beetje blikvoer door t vers roeren [en dat afbouwen tot ze t puur eten, een klotsje kattenmelk erdoor als ze dat lekker vinden, blikvis wil ook wel s helpen Je moet soms wel wat trucs uit de kast halen om ze te overtuigen
Door poesewoes
#1928630
Jacoba schreef: Hebben ze ook al eens Haaksbarf konijn gehad? De meeste katten vinden dit heel, heel erg lekker...
Erg bedankt voor deze tip nog nooit gehad en zet het alvast op de bestellijst voor volgende maand.

Heerlijk dat mensen eens meedenken om ze op vlees te krijgen i.p.v. ze ervan af te krijgen wat ik hier gewend ben thuis en van familie >:(
Blikvoer moeten ze ook niet die bozita gaat dan een klein beetje maar de rest pakken ze allemaal niet (das dan weer verstandig haha)
ga wel kijken of ze wat koffiemelk (das toch beter dan kattenmelk?) willen hebben en eventueel mengen maar eerst maar eens beginnen met brok en vers mengen. en dan snel brok weg proberen te krijgen. Moet vast lukken!

Rode zalm uit blik vinden ze niets, koolvis filet ook niet maar poes is wel gek op tonijn op waterbasis. Echter door het vlees moet ze het weer niet.

Honden zijn echt stukken makkelijker is mijn idee
Door Rianne145
#1928643
Haha, ja katten!!!

Hier merk ik dat als ze te lang bibi krijgen ze slecht gaan eten. Als ik regelmatig afwissel (bibi, cb, haaksbarf, kuikens, kwartel etc.) ze het beter eten. misschien is dat wat?
Door Limpy
#1928668
En dan is er ook nog tinlo, lijkt een beetje op haaksbarf

Qua vis zou je eens haaksbarf zalm kunnen proberen....
Laatst gewijzigd door Limpy op ma 07 feb 2011, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1928714
Ik heb me laten vertellen dat veel katten Bibi-beefmix  erg smakelijk vinden

Enne koffiemelk.... kans op platte poep, kattenmelk is een veiliger, gezondere optie
Door poesewoes
#1928720
de beefmix moeten ze echt niet de natuurmix ging beter.

Bedankt iedereen voor de adviezen!! Daar kan ik veel mee want eerst volgende bestelling laat ik vanalles meekomen wat geadviseerd wordt. Alles wat ze niet eten eten de honden namelijk wel  :biggrin2: bestel het nooit om weg te gooien en anders wil het dierenasiel het wel voor de langblijvers die vers gewend zijn.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door