Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#14322
Klinkt inderdaad erg goed Sylvia,en wat maakt het uit dat je die olie er door moet doen,als ze het maar eet.
Misschien slaapt ze iets meeromdat ze een meer voldaan gevoel heeft omdat haar maag harder moet werken om te verteren als met brokjes en blikjes.
Het kan ook zijn omdat het de laatste week ineens weer zo warm was,tijger is dan ook minder actief.
Nu het zoveel koeler is ,is tijger weer topactief ik zie hem nu net met een noodgang aan de overkant een boom in racen  :o ;D
Door Robian
#14323
Misschien slaapt ze iets meeromdat ze een meer voldaan gevoel heeft omdat haar maag harder moet werken om te verteren als met brokjes en blikjes.
Ze heeft ook zo nu en dan een dag geen honger.
Dan eet ze helemaal niet.
De volgende dag eet ze dan wel weer normaal.
Ik laat haar gewoon haar gangetje gaan.

Het is in ieder geval beter dan voor de tijd.
Hopelijk wordt ze in de loop van volgende maand ook weer wat zwaarder.

Gr. Sylvia
Door sylvia
#14324
Hopelijk wordt ze in de loop van volgende maand ook weer wat zwaarder.
Dat zou helemaal geweldig zijn.
Door Robian
#14325
Je weet niet wat ik net naast de kattebak vond...

Kei en kei harde knikkers, je kon er wel een gat mee in het raam gooien  ;D ;D

Aangezien Jessie nooit van haar leven naast de bak zou poepen moet het wel van mijn zorge kindje zijn :o

Ik raak bijna in een jubelstemming. ;)
Door Loeka
#14327
Hallo Robian,

Ik heb ook een kat die steeds diarree had. Ook stapsgewijs alles getest inclusief die Amerikaanse alvleeskliertest. Al de testen wezen niets uit. Ondertussen maar verder tobben. Wat TIJDELIJK hielp was Protexin, een probiotica. Bacterien dus. Ze herstelde dan van de diarree, maar drie weken later was het weer zo ver.

Uiteindelijk moest ze op dieet. En dan echt totaal niets anders, nog niet eens een kruimel. Dit moesten we 8 a 10 weken volhouden. Ik geloofde er al niet meer in, zeker niet toen na een week of drie er nog geen verbetering was. Maar uiteindelijk heeft het gewerkt. Gewone ontlasting, beter in de vacht, ik mag haar zelfs voor het eerst op haar buik aaien! Dus als de DA zegt dat ze geen pijn heeft lijkt met het dan ook flauwekul. Wat voel je als zelf diarree hebt?

De diagnose is nu dat ze een voedselintolerantie heeft en dan een intolerantie voor eiwitten. De vraag is nu wat voor eiwitten(van welk dier). I.o.m. de DA bibi geprobeerd. Ze probeerde er meteen iets van maar 5 minuten later gooide ze dat er meteen weer uit. Daarna heeft ze het zelf nog 1 keer geprobeerd maar ook toen weer overgeven. Nu raakt ze het niet meer aan.

Ze krijgt nu nog steeds de dieet brokjes en het gaat hartstikke goed. Ze kan nu zelfs wel eens wat ander voer pikken zonder weer diarree te krijgen (voorheen had ze meteen weer diarree). De brokjes zijn van Royal Canin en heten hypo-allergenic. Dit zijn brokjes waarvan de eiwitten speciaal bewerkt zijn. Hoewel ik weet wat er voor zooi in brokken zit lijkt dit voor haar de enige manier om normaal door het leven te kunnen gaan.

Groetjes,

Loeka
Laatst gewijzigd door Loeka op vr 26 sep 2003, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#14328
Aanvulling op mijn bericht hiervoor:

Hoe kan ik het beste achterhalen voor welk eiwit mijn poezebeest een intolerantie heeft. De DA had het over een kipfilet koken en geven enz enz. Dit lijkt me niet de oplossing. Helaas is bibi ook mix van verschillende dieren. Volgens de DA is als er sprake is van een intollerantie meestal het rund of de vis de oorzaak. Echter een gekookte kaldoenfilet leverde binnen een dag weer diarree op. Als iemand iets weet hoor ik het graag zodat ze misschien zelfs van die(heel dure) brokken af kan.

Loeka
Door Robian
#14329
Ze krijgt nu nog steeds de dieet brokjes en het gaat hartstikke goed. Ze kan nu zelfs wel eens wat ander voer pikken zonder weer diarree te krijgen (voorheen had ze meteen weer diarree). De brokjes zijn van Royal Canin en heten hypo-allergenic. Dit zijn brokjes waarvan de eiwitten speciaal bewerkt zijn. Hoewel ik weet wat er voor zooi in brokken zit lijkt dit voor haar de enige manier om normaal door het leven te kunnen gaan.
Ik heb inderdaad ook zo'n zakje van hypoallergenic meegekregen van de DA. (om te kijken of ze het lust)
Ze lust het wel, maar ik ben niet overgegaan omdat ik eerst wilde afwachten hoe het met carnibest gaat en tot nu toe gaat het super.

Vreselijk vervelend he? Je wilt het wel van je poezebeest overnemen.. En je voelt je vreselijk machteloos.

Eva/Sylvia zou eendagskuikens niet iets zijn om bij haar te proberen? Als ze er tegen kan bijvoorbeeld 1 dag brok en 1 dag kuiken?
Gebruikersavatar
Door chooky
#14330
Je zoou kuikens inderdaad kunnen proberen, maar ik zou dan eerder een paar dagen geven en dan omschakelen naar brokken als om de dag. In carnibest natuurmix zit volgens mij alleen kip. In de vleesmix zit ook rund, die dus beter niet, maar je zou een keer de natuurmix kunnen proberen. Misschien gelijk rauw, anders de eerste dagen even wat gekookt water eroverheen. Ikzelf weet niet wat er in de bibivarianten zit en of dat alleen kip, of ook andere diersoorten zijn.
Door Loeka
#14331
Je zoou kuikens inderdaad kunnen proberen,
Waar haal ik die kuikens vandaan? Ik heb geen idee ben zelf vegetarier.
maar ik zou dan eerder een paar dagen geven en dan omschakelen naar brokken als om de dag. In carnibest natuurmix zit volgens mij alleen kip.Ikzelf weet niet wat er in de bibivarianten zit en of dat alleen kip, of ook andere diersoorten zijn.
Ik keek net op de website van carnibest en er zit in de natuurmix inderdaad alleen kip. Dan zou ik die eens moeten proberen. Op naar Den Haag dus... Nu ja is te doen vanuit Rotterdam buiten de spits ;-) Enne een paar dagen is genoeg om te weten of ze er tegen kan. Maar ja of ze het wil eten na die overgeefervaring bij bibi. Proberen dus maar.

Enne Bibi heeft voor de kat alleen mixen.
Laatst gewijzigd door Loeka op vr 26 sep 2003, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#14332
Waar haal ik die kuikens vandaan?

Ik haal de kuikens bij de dierenspeciaalzaak. Uit de diepvries. Ik hoop voor jou en je poes dat het op de ene of andere manier wil lukken. groetjes
Eva
Door Robian
#14333
Waar haal ik die kuikens vandaan?
Je kunt ook kijken of er geen broederij bij je in de buurt is.
Daar kun je tegen weinig kuikens kopen.
't zijn echter alleen wel haantjes maar dat zal de poes worst wezen.
Door Nelly
#14334

Je kunt ook kijken of er geen broederij bij je in de buurt is.
Daar kun je tegen weinig kuikens kopen.
't zijn echter alleen wel haantjes maar dat zal de poes worst wezen.
Klopt! Ik haalde ze vroeger altijd voor een van m'n honden die een voedsel-intolerantie had. Kostte toen iets van 25 ct de kilo. MAAR! Je moet ze zelf inpakken en invriezen (ik had altijd 1 of 2 vuilniszakken vol), en dat is rotwerk! :-X :-X :-X Moet je tegen kunnen :-/
Maar het is wel goed voer voor weinig geld! :D
Door Loeka
#14335
Ik heb gisteren de mevrouw van Carnibest gesproken om het voer te bestellen. Ik vertelde haar over het overgeven van mijn bontvriendin direct na het eten van Bibi. Zij vertelde  me dat dat ook kan komen doordat ze niet gewend is aan rauw vlees. Zij adviseerde me het vlees eerst in de magnetron te doen. Dit heb ik gedaan. Het blijft binnen en ze is er dol op! Nu nog afwachten of ze er diarree van krijgt. ..

Loeka
Door Eidos
#14336
Fijn Loeka!!!! De eerste stap is dus al gezet, en het ziet er voorlopig dus erg goed uit!!! Fijn ook dat ze het zo lekker vind, dat is al heel wat ;) ;D. Ik hoop dat ook de ontlasting goed is en je dus nog maar heel lang van jou poesebeest mag genieten ;).

Liefs barbara
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door