Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1776391
Je zou ook Tinlo kunnen proberen als je daar aan kunt komen, mijn katsels vonden dat op een gegeven moment lekkerder dan CB.
(ik deed er wel wat extra spiervlees door omdat ze anders ontzettend moeilijk/hard poepten) ze hebben ook smaakjes die CB niet heeft.
Door Kirry
#1776394
Oh konijnenrug, dat is smullen voor de poezels, vermoed ik.
Ik ga, zoals het er nu voorstaat, Carnibest erin houden, afwisselend met Duck en de vleestoevoegingen zoals lamshart, sardientjes, rund, kuikens (of ei), en dat is voorlopig wel goed zo voor het begin, met misschien wilde uitspattingen zoals konijnenruggen.  ;D

Tinlo; dat kende ik niet, die hou ik in mijn achterhoofd.  :)
Door Limpy
#1776418
Hier huppelen ze heel blij als ze af en toe tinlo konijn krijgen (konijnenkarkas blieven ze niet, de zotten)

haaksbarf (ondanks de naam ook kvv) is ook in smaak paard wat ze hier voor af en toe ook heerlijk vinden...
Door Kirry
#1784841
Zo, wij zijn nu zo'n 1.5 week verder en alles loopt op rolletjes. Eigenlijk verbaasd het mij dat ze nog maar sinds 25 september op kvv zitten, het voelt al zoveel langer, maar dat terzijde. De mix van kvv en natvoer is nu 60/40 , met als meerderheid de kvv. (mijn natvoer moet even op ^^) Ze zijn dol op de Carnibest, gelukkig! Dus vanaf nu is het slechts het uitzitten van gewenning en langzaam de mix afbouwen naar compleet kvv. Ik ben zo blij! Mijn kleine Spock deed gisteren zelfs een poging tot het knaag- en knauwwerk, en dat vond ik zo grappig om te zien, want Spock leek net op een prinsesje wat met handen haar kippenbout opat; zo compleet buiten haar comfortzone. Ze begint steeds meer af te tasten, al prefereert ze haar kvvtje. Ik ben een heel trots personeelslid.  ;D
Door Limpy
#1784854
Heel terecht dat je een trots personeelslid bent na 1½ week al op 60/40 %... netjes hoor!

Als zelfs spock al wat voorzichtig knaagt :thumbup:  je katsels komen er wel hoor....
Door Kirry
#1790593
Tijdens een tripje heb ik Bandit gevonden en flink ingeslagen, en het is een succes. Ze eten de Bandit zo voor de 100% op. 
Ook treuzelen ze minder en eten hopla alle lamshartjes op. Ze genieten ervan. ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door