Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jacoba
#1701589
Heeft ze van de vrijheid geproefd en wil ze meer? Een kattenren tegen je huis aan en gat in de muur maken waardoor ze zelf kan bepalen wanneer ze naar buiten en wanneer ze naar binnen wil (profiteert Sien ook van). Is wel direkt rigoreus...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1701595
ot en sien hebben sinds dat ze ontstokt zijn altijd in de binnentuinen mogen spelen, tot vorig jaar. sien kwam thuis met finaal afgescheurde kniebanden aan 1 pootje en ot is gejat 2 dagen nadat sien was geopereerd. ot heb ik terug gevonden, toen ze bij iemand anders in huis voor het raam zat (ik liep een rondje om te kijken of al mn flyers er nog hingen).

ik pak het rigoureuzer aan dan een rennetje. ik hou namelijk niet van gillende katten die persé op schoot willen als ik zelf in de tuin zit. mn hele tuin wordt afgezet; een soort alcatraz van 2,5 meter hoog.
er zit een luikje in mn keukendeur, nog van vorige bewoner. dat luikje is een kattenraampje; is alleen om door te kijken. Ik bepaal namelijk wanneer ze wel en niet naar buiten gaan, dat deed ik ook al toen ze nog wel los in de tuinen mochten. ze mogen straks ook alleen onder toezicht in alcatraz. ot heeft namelijk haar turndiploma en zal willen proberen uit te breken.
Door Jacoba
#1702315
ik pak het rigoureuzer aan dan een rennetje. mn hele tuin wordt afgezet; een soort alcatraz van 2,5 meter hoog.
[/quote] :thumbup:

Waar wij eerst woonden hadden we ook een omheinde tuin. Aan de bovenkant van de schutting hadden we +/- een halve meter schuin naar binnen een aantal draden gespannen. Daardoor konden ze niet direkt op de schutting springen. Hiervoor kan je ook stroomdraden gebruiken.
Door Limpy
#1702405
Heb je de palen al in de tuin staan en is het nu een kwestie van gaas erom spannen?
Als het nog een poos duurt voordat vriendlief dit kan komen doen, geef maar een gil hoor.
Voor gaasspannen/vastzetten heb ik net wat meer spierkracht dan jij en doe het met alle plezier voor je meiden mits er wat lekkers tegenover staat (maar das jou wel toevertrouwd als ik je diverse recepten langs zie komen, voor een homemade-cake doe ik het al  ;))

Kan Ottemeis evt een ratje in de tuin eten of weer lekker boe zeggen tegen de katse buren.........
Gebruikersavatar
Door koekje
#1702482
aan de ene kant staan al palen met spandraad, het beton is nog aan het uitharden. geen idee wanneer het gaas er tegen aankomt, eind deze week ben ik op vakantie.
er moeten nog palen aan de andere kant en heel wat verdere dingen aan de tuin gebeuren. grond egaliseren, struiken er uit, tegels er in, etc. als ik weet wanneer we weer verder gaan met tuinkabouteren, roep ik je wel. als je dan tijd en zin hebt, ben je natuurlijk welkom. ik kan zeker voor de inwendige mens zorgen. meneer koekje houdt niet van cake, maar ik kan ook andere dingen koken en bakken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1784644
vandaag weer een weekendrat op het menu.
ik ben door de muffins heen en heb pas voor dinsdag een minion kunnen ritselen.

vanochtend hebben ze beiden een kuikentje gehad en toen heb ik vanmiddag voor ot een bevroren rat neergelegd. het merendeel van de staart is op en ze heeft aan een voorpootje geknaagd (zit een klein gaatje in). verder roept ze dat ze honger heeft, maar de rest van de rat eet ze niet.
de rat is ook nog erg bevroren, dus we wachten even af.

de vorige ratten waren donker of met donkere vlekken, deze is helemaal wit. dat de staart op is, is wel een goed teken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1784734
een klein uurtje verder en ik heb weer hoop voor de weekendratten.

hij (ja, het is een mannetjesrat) heeft inmiddels nog maar 1 voorpootje en de heupen met achterpootjes zijn ook weg en hij heeft een gapend gat in zn buik, ondanks dat hij nog steeds niet helemaal ontdooid is.

waarom ze nou de vorige keer geen zwarte en zwart-wit gevlekte rat wilde eten, geen idee.
mss toch wat racistische trekjes, volgende keer om alleen maar kaarswitte ratten vragen bij kiezebrink.

ik heb trouwens ook eens zoiets een keer gehad met een zwarte scharrel-gerbil. daar deed ze ineens bijna een hele dag over, terwijl normaal een gerbil binnen een paar seconden naar binnen gegapt is.


wie heeft nog meer dat soort ervaringen met donkere prooien?
#1784781
Hier alleen in het begin wel eens gehad dat blixa de gekleurde niet wou want raar, pekke heeft daar nooit onderscheid in gemaakt: een rat is een rat en nu eet zij de kleurtjes ook want anders vreet hij ze maar op.....

Als je nog gekleurde hebt die je niet kwijt raakt aan ot wil ik wel met je ruilen voor witte, volgens mij hadden we dezelfde maat bij laatste bestelling en daar de kleur pekke niet zo boeit...

Hier in het begin ook wel eens gehad dat blixa alleen maar muizen en ratten mevrouwtjes wilde, de heren vond ze maar meuren..totdat pekke ging jatten.

Wil je pekke anders eens een weekend lenen? Hij neemt zn eigen rat wel mee en laat zich als stoere vleermuis niet zo intimideren als de vorige logeermeneer  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Limpy op za 09 okt 2010, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#1784873
de vorige logeermeneer was de purrheid zelve. heel lief en blij en vooral geen greintje kwaad er in. totdat hij ot en sien leerde kennen; ze hebben hem echt depressief gemaakt. hij mocht helemaal niets en als hij het wel probeerde, stond sien mepklaar en gaf ot een serenade en snapte als een enge heddur in zn gezicht (geen idee waar ze dat geleerd heeft).
ik vrees dat Pekke hier ook gepest gaat worden: 'jij hebt stomme oren' en 'jij hebt lange rare poten'
sien mept alleen als ze weet dat ze niet terug gemept gaat worden, maar Ot is niet vies van een potje stevig matten.
en sien vreet dan de hele speelgoedmand leeg, want stress want een indringer wat ook nog eens een mannetje is. dus dat proberen we maar niet nog een keer.

deze ratten had ik nog van de keer daarvoor; hele grote voor een heel weekend. bij de weaners zit er wel 1 gevlekte tussen, maar die heeft veel wit, dus wel een eetkans bij ot.
#1785309
nou, de rat is helemaal op. ze heeft er minder dan 24 uur over gedaan; het was meer een 1,5-maaltijdrat ipv weekendrat.
ik vond vanochtend nog een hoopje organen (leek op mannelijke onderdelen) en het hoofd ligt er nog. Ot houdt niet zo van neuzen en hoofden, dus die blijven vaker liggen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door