Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1680563
;D ;D ;D pff, ben ik blij dat ik niet de enige ben die biks lekker vind! Mn colegea vonden me nl raar..... maar ze zijn echt lekker!

@yuki, al mijn katten vonden 1 specifieke apenbiks héél erg lekker, kan ik wel wat voor je regelen.... (ook de werk-kat die we vroeger hadden zweerde bij die biks)
Door Too
#1680585
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
;D ;D ;D pff, ben ik blij dat ik niet de enige ben die biks lekker vind! Mn colegea vonden me nl raar..... maar ze zijn echt lekker!

@yuki, al mijn katten vonden 1 specifieke apenbiks héél erg lekker, kan ik wel wat voor je regelen.... (ook de werk-kat die we vroeger hadden zweerde bij die biks)
[/quote]

Neej neej neej... alleen maar dierlijke eiwitten voor deze sterke karakters :D
Door Limpy
#1680597
;D ;D ;D zoveel apen er zijn, ook zoveel biks........

In de biks voor de zuid-amerikaanse apen zitten ook veel meer dierlijke eiwitten! En Luna en Limpy vonden deze vroeger ook lekker.....

@yuki...meelwurmen/muizen/sprinkhanen malen anders?  Gatrver...klinkt idd afschuwelijk zoals ik het neertiep....
Door Limpy
#1680644
Sorry hoor  ;D maar toch vind ik apenbiks heerlijk..........alhoewel ik ooit braaf een meelworm heb opgegegeten die ik van een verliefde kapucijnapen-jongen kreeg aangeboden...
Door Limpy
#1680664
;D tuurlijkwas die rauw! Heb ´m (al kokhalzend) opgegeten ondat de aap in kwestie anders beledigd was omdat ik zn "kadootje"  niet aannam.......... ;D

Hoe mal ben je daan als dierverzorger?
#1680931
[quote="yuki11"]
>:( >:( >:( Ze blijven staken!!!
CB gekookt blieven ze dus ook niet....

-zucht-
[/quote]

Misschien heel raar, maar onze katten houden niet van pate achtig voer, een enigszins blokjesvorm is voor hun veel aantrekkelijker.
De CB worsten laat ik licht ontdooien (30 min uit de vriezer, en dan nog 20 min in de koelkast) ze zijn dan nog hard maar je komt er wel met een mes doorheen
Ik snij ze in plakken (pas op je vingers)  en daarna in dobbelsteentjes, deze deelblokjes in een diepvriesbakje de vriezer weer in.
Als je dan de CB gaat voeren is het een kwestie van de deelblokjes afwegen en laten ontdooien, als de CB dan ontdooit is blijven ze redelijk goed in de blokvorm als een soort van mini tartaar dobbelsteentjes deze manier van aanbieden vinden onze katten veel beter.
welke soort CB heb je, hier deden ze het als eerste het best op de Lam, nu zien we geen verschil meer, en inderdaad de ene keer zijn de bakjes helemaal leeg en de andere keer laten ze het meeste staan, vreemde wezens af en toe.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1681627
[quote="Too"]
:notworthy:  voor Karin... je weet dat t voor t goede doel is,
je weet al dat je een langelange adem nodig hebt... dat t niet leuk is om te zien

Pet af dat je je pootje stijf houdt [toch?]
[/quote]

Ja, m'n pootje staat nog stijf  :biggrin2:
(nog even en m'n 3 poezebeesten ook) :-X

Snoezepoes ken ik niet. Waar kan ik dat kopen??

Vandaag hebben Samos en Smeagol van tartaar en kipfilet genoten. Nachi wilde geen tartaar en kreeg alleen kip en blik.  :P
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1681639
[quote="Ewald"]
Misschien heel raar, maar onze katten houden niet van pate achtig voer, een enigszins blokjesvorm is voor hun veel aantrekkelijker.
De CB worsten laat ik licht ontdooien (30 min uit de vriezer, en dan nog 20 min in de koelkast) ze zijn dan nog hard maar je komt er wel met een mes doorheen
Ik snij ze in plakken (pas op je vingers)  en daarna in dobbelsteentjes, deze deelblokjes in een diepvriesbakje de vriezer weer in.
Als je dan de CB gaat voeren is het een kwestie van de deelblokjes afwegen en laten ontdooien, als de CB dan ontdooit is blijven ze redelijk goed in de blokvorm als een soort van mini tartaar dobbelsteentjes deze manier van aanbieden vinden onze katten veel beter.
welke soort CB heb je, hier deden ze het als eerste het best op de Lam, nu zien we geen verschil meer, en inderdaad de ene keer zijn de bakjes helemaal leeg en de andere keer laten ze het meeste staan, vreemde wezens af en toe.
[/quote]

Dit ga je niet menen??  :-X  :-X
dobbelsteentjes, s nachts voeren, elke dag wat anders, in de juiste combinatie...
Je zou denken, maak een schema; kat 1; dag 1; menu a, kat 2; dag 1; menu b, kat 3; dag 1 menu c, kat 1; dag 2; menu b, maar dan zonder tartaar en de vis in blokjes en na 17uur, anders eet ze t niet, etc. etc.
Maar ja, tegen de tijd dat dit schema ingevoerd is, staan de poezenneusjes allang weer de andere kant op  :crazy2: :crazy2:

Nooit, nooit, nooit heb ik iets kunnen vinden wat mij stoorde aan mijn poezenkinders, maar nu heb ik EINDELIJK iets!!!

Kom op zeg; ik heb ook nog een leven naast 't project 'zetdekattennsopvers'...en een zieke hond.....bahbah :P  :P  ;)

waar staat die zak met br*kken ook alweer??  :-[  :-[
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1681658
[quote="Too"]
Ik heb ze ooit bij de Jumper gekocht

Mocht je willen proberen, niet kunnen vinden.... maandagen Kelfkensbos voor uw beestenvoertransacties  ;)
[/quote]

Sta je daar dan op de markt ofzo??  ::)
Door Too
#1681662
[quote="yuki11"]
Sta je daar dan op de markt ofzo??  ::)
[/quote]

Scherrup! Ja dus met tuin- en groenteplanten dus als je boerenkool, spruiten, slaai of prei nodig hebt...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1681710
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Ken je de snoezepoes blikjes? (4 verschillende vissmaakjes)
Hier trappen er 4 katten met alle 15 platvoetjes in als ik die als smaakverhullers gebruik voor een vleessoort die zij niet lekker vinden; in hun geval haas en als ik daar maar genoeg van die blikjes doorheen prak gaat het erin als zoete koek.... en dat terwijl ze verse vis niet blieven  :D
[/quote]
Wat doet dat laatste pootje, of istie reeds overleden??  :-\
Door Limpy
#1681718
Waarom zal Limpy limpy heten? Jep, hij loopt mank door het ontbreken van een achterpoot............. ;D
Cursus englisch: to limp = mank lopen, en nee- dit heb ik niet zelf bedacht maar die naam heeft hij van een toenmalige engelse collega in het asiel gekregen en ik vond het zo toepasselijk dat ik het niet verandert heb.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door