Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1618854
ja, af en toe iets te knagen erbij geven is goed voor de tanden. ik zou dan zelf eerder wel kiezen voor een diersoort (of -onderdeel) dat al niet in de kvv zit. dus bij natuurmix een eendennek of -vleugel of een halve kwartel ofzo.
Door Jeanette42
#1654594
Muisje schreef: Op deze discussie wil ik niet meer in gaan deze heb ik namelijk al op het katten forum gehad,
dus ik weet hoe mensen er over denken en dat is prima maar ik hoop dat jullie ook blij kunnen
zijn en me willen helpen met mijn vragen!

Het enige wat ik er nog over zeg is: Jones zijn ouders hebben beide een stamboom, de rede
dat Jones deze niet heeft is omdat moeders niet is aangesloten bij een cattery. Ondanks dat
Jones dus te vroeg weg is gegaan, wat voor hem erg vervelend is en wij ons best echt doen
om hem op te voeden al zou hij de kattentaal nooit leren van ons, is het beter dat Jones bij
ons te recht is gekomen! Puur omdat wij er niet mee fokken hij niet naar show's gaat en er
zo dus ook niet extra nieuwe kittens van hem komen.. Wij hebben dus een echte ragdoll zonder
papiertje en als hij niet echt is ben ik blij dat we een gremlin in huis genomen hebben ;D

Graag wil ik deze discussie achter me laten en graag zou ik antwoord willen op mijn vragen of
ik Jones direct op KVV kan zetten?! De rede dat ik dacht dat hij 2 weken op het zelfde voer
moest hebben is omdat dit op internet stond en de man van de dierenwinkel dit vertelde!
en ik hem graag op KVV over wil zetten

# Muisje
Toch wil ik hier nog even op reageren als je het niet erg vind. Ik snap dat je vraag over iets anders gaat.
Maar wat is de reden dat het kitten al zo vroeg bij de moeder is weggehaald?
Dat je kat geen stamboom heeft is hij niet minder om hoor, maar ik snap gewoon niet waarom de fokker geen stambomen heeft aangevraagd. Vaak hebben ze allerlei smoesjes zoals inderdaad het niet lid zijn van een kattenver. Dit kost maar 25 euro per jaar en met stamboom kun je toch heel wat meer voor je kittens vragen dus haal je dit geld er zo uit. Ben ook bang dat de ouders niet getest zijn, wat zeker bij een ragdoll heel belangrijk is.
Als leek weet je dit allemaal niet natuurlijk dus, ik zou zeggen geniet lekker van je ragdoll, maar koop de volgende keer toch 1 met stamboom (of een htk katje) en informeer bij de rasvereniging.

Barfplaats wordt gesponsord door