Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1548770
Too schreef: Heb je ook wel s 'the works' geprobeerd, gewoon een [halve] kwartel neergegooid en ... veel plezier ermee?
Soms, heel soms vinden katten zelfknaag veel helderder en eetbaarder dan gemalen hap
Dit is wel frappant :o ;) Heb gisteren met dezelfde gedachte gespeeld......Spicht ( ze heet Lapje) vrat vroeger toen ze nog "piep"" was, alles wat ze zelf ving, op. Misschien kan ik hier ergens een muis o.i.d. scoren en die in de buitenren gooien. Ik ga kijken waar ik aan kan komen!!!!
#1548771
bloemetje schreef: Gedroogde kipfilet vinden mijn dames ook lekker ;D. En het overzetten.. Ik heb het hier ook gedaan met shebabakjes en dan beginnen met een heeeeeel klein piezeltje vers erdoorheen prakken en warm maken zodat het flink stinkt. Dat hele kleine piezeltje was overigens lang geen theelepeltje hoor :biggrin2:. Dat was het pas na een week of wat..
Maar uiteindelijk eten ze nu toch met heel tevredenheid cb hoor! Maar het moet ook niks anders wezen (behalve rodi lamshart) anders gaan de dames in staking ::)
Ook dit ga ik proberen!
#1623706
YESSSSSSSS! Spichtje heeft RAUWE kipfilet gejat :bigarmhug: Ben wel erg BARF-besmet, zou eigenlijk pissed off moeten zijn vanwege het jatten,maar ben superblij!
Ik heb al tijden stukjes ( gekookte of  gebakken) kip van onze eigen maaltijden aan Lapje ( Spicht) gedoneerd en ook is ze gek op stamppot andijvie :biggrin2:
Vanavond zag ik dat ze een rauwe kipfilet die op het aanrecht lag, stond af te likken.....heb er direct kleine stukjes van gesneden en er ging wel 50 gram smakelijk in!

Ik ga nu als de sodemieter op zoek naar een KVV met een hoog "kipgehalte" ! Daarnaast ga ik rundergehakt koken, kijken of ik dat door die rauwe kip kan ga mixen........ zou dit nu eieieieindelijk de eerste stap zijn?
#1624870
Mevroi Kruim schreef: Moet het rundergehakt gekookt? Of zou ff wat heet water eroverheen genoeg zijn? Het wordt er niet lekkerder op van koken :P

En overigens gefelicteerd :D de aanhouder wint ::)
Ik kwam op het idee omdat Lapje, want zo heet "spichtje" dol was op gekookte kip en nu dus plotseling op rauwe kip: vanavond zat ze weer klaar op het hoekje van het aanrecht, natuurlijk "vergat" ik een portie rauwe kipfilet op te ruimen ::) en jawel, dat ging er ook weer smakelijk in!!!!
Daarna stond ik rodiworst te snijden voor de training van Milik......ook daar heeft ze het een en ander van"gejat" :o :circle:

Ik weet dat het dubieus is hoe ik haar aan haar eten laat komen, misschien vervloek ik mezelf wel over een paar weken, maar voor dit moment maakt me dat totaal niet uit!!!!!
#1663003
:-X  :( >:(....... she drives me crazy :-\ Had voor jou graag een hoera bericht willen plaatsen,maar helaas... Het kleine kreng vrat 4 dagen lang alles aan kip, rodiworst , vleeswaren etc wat ze maar te pakken kon krijgen en van de een op de andere dag was het afgelopen >:(
KEEK er niet eens meer naar....

Heb nu Bibi kunnen bestellen, las overal dat dit een van de meest gewilde KVV's voor katten zou zijn dus maar weer eens proberen....

Moet wel zeggen dat ik mijn pogingen wel wat halfslachtig vind: het is zo'n mager ding dat ik het niet aandurf om lang mijn poot stijf te houden en niets anders te geven. Ze eet dan zomaar dagen niet!
#1663096
*milik* schreef: :-X :( >:(....... she drives me crazy :-\ Had voor jou graag een hoera bericht willen plaatsen,maar helaas... Het kleine kreng vrat 4 dagen lang alles aan kip, rodiworst , vleeswaren etc wat ze maar te pakken kon krijgen en van de een op de andere dag was het afgelopen >:(
KEEK er niet eens meer naar....

Heb nu Bibi kunnen bestellen, las overal dat dit een van de meest gewilde KVV's voor katten zou zijn dus maar weer eens proberen....

Moet wel zeggen dat ik mijn pogingen wel wat halfslachtig vind: het is zo'n mager ding dat ik het niet aandurf om lang mijn poot stijf te houden en niets anders te geven. Ze eet dan zomaar dagen niet!
Nee, dat kan ik ook niet hoor!!
Maar Samos mag de eerste 14 dagen alleen maar zacht voer, dus br*kken zijn sowieso uit den boze :-[
Ze weegt nog maar 3 kilo en heeft dus net een operatie achter de rug, dus ik heb haar ook heel graag weer aan het eten! :(
#1663109
yuki11 schreef: Nee, dat kan ik ook niet hoor!!
Maar Samos mag de eerste 14 dagen alleen maar zacht voer, dus br*kken zijn sowieso uit den boze :-[
Ze weegt nog maar 3 kilo en heeft dus net een operatie achter de rug, dus ik heb haar ook heel graag weer aan het eten! :(
Wat onze tuthola wel erg graag lust is gekookte kip, gekookte vis, vissticks :-[, spinazie etc. Misschien is dat wat hoewel verre van ideaal?( tot ze weer een beetje boven jan is)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door