Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hanna
#1497708
Even een vraagje. Mijn zus heeft een herplaatser poes in huis. Een deftige dame die altijd natvoer heeft gehad en dus nu ook niks anders meer wil. Ik heb tussen neus en lippen KVV voorgesteld en dat vondze wel interessant klinken. Nu zou ik voor een rol zorgen. Maar wat? Ik ken we het één en ander van de honden, maar weet niet wat ook geschikt is voor katten.

Hebben jullie een overzichtje van diverse KVV's
Is het compleet of niet?
En wat is de prijs/kwaliteit verhouding een beetje.

Dank je wel :)
Door bloemetje
#1497716
Dat is moeilijk te zeggen. Je moet ook gewoon even kijken wat het beste verkrijgbaar is en wat de poezen lusten.
Hier eten ze op het ogenblik Lotgering en Carnibest. Het ene (Lotgering) is een stuk goedkoper dan het andere. Of het kwalitatief vergelijkbaar is kan ik helaas niet zeggen daar de samenstelling iets is wat de fabrikant geheimhoudt.. Compleet zijn ze beide wel.

Dan is er (zo uit mijn hoofd) ook nog Bandit, Bibi en Carnivoer. Die schijnen kwalitatief ook allemaal goed te zijn en qua prijs heb ik geen idee.
Door Hanna
#1497782
Ik ga voor haar niet alles uitproberen. Maar wil haar gewoon 1 rol geven die ze evt gewoon door kan zetten. Ze gaat er denk ik niet echt in duiken, maar als de kat het lust natuurlijk wel doorzetten qua voeding.

En je komt echt zoveel tegen dat ik geen idee heb wat ze nu mogen hebben en het meeste is voor honden
Door bloemetje
#1497801
Hanna schreef: Ik ga voor haar niet alles uitproberen. Maar wil haar gewoon 1 rol geven die ze evt gewoon door kan zetten. Ze gaat er denk ik niet echt in duiken, maar als de kat het lust natuurlijk wel doorzetten qua voeding.

En je komt echt zoveel tegen dat ik geen idee heb wat ze nu mogen hebben en het meeste is voor honden
Kies dan gewoon een kvv voor katten die je goed krijgen kan. Dan zit je toch altijd goed?? Wat is er goed verkrijgbaar bij jou in de buurt?
Door Hanna
#1498006
Geen idee, ik bestel alleen via internet, en dacht via gelukkigdier dus ook zo'n KVV rol mee te kunnen bestellen alleen verkoopt deze geen complete KVV?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1498028
Hanna schreef: Geen idee, ik bestel alleen via internet, en dacht via gelukkigdier dus ook zo'n KVV rol mee te kunnen bestellen alleen verkoopt deze geen complete KVV?
Ik lees op de site wel meerder kvv voor katten, bv natuurmix van bibi.
Als dat makkelijk is zou ik dat doen.
Carnibest voor katten is vaak ook makkelijk verkrijgbaar, kijk op hun site voor verkoopadressen.
Door Hanna
#1500610
May Linn schreef: Ik lees op de site wel meerder kvv voor katten, bv natuurmix van bibi.
Als dat makkelijk is zou ik dat doen.
Carnibest voor katten is vaak ook makkelijk verkrijgbaar, kijk op hun site voor verkoopadressen.
Dat is dus wel compleet? Want dan kan ik dat wel proberen.
Door bloemetje
#1500650
Hanna schreef: Dat is dus wel compleet? Want dan kan ik dat wel proberen.
Ja hoor dat is compleet. Je hebt er meerdere soorten van. Dus ik nam gewoon maar de cb natuur voor katten. Dat is wel zo makkelijk.
Door hamada
#1500772
Om te wennen schijnt de eendenversie (bij ons kregen ze de hondenversie, maar er is nu ook een versie voor de kat) goed te werken. Daarna, als kvv geaccepteerd wordt zijn andere versies ook te proberen. Katten zijn gewoon erg kieskeurig. Hier heb ik ze eerst op een zo natuurlijk mogelijk blikvoer gezet om af te kicken van de smaakstoffen (Animonda, Schezir), om daarna het kvv te introduceren. En dat ging toen goed.
Door boskat
#1502882
hamada schreef: Om te wennen schijnt de eendenversie (bij ons kregen ze de hondenversie, maar er is nu ook een versie voor de kat) goed te werken. Daarna, als kvv geaccepteerd wordt zijn andere versies ook te proberen. Katten zijn gewoon erg kieskeurig. Hier heb ik ze eerst op een zo natuurlijk mogelijk blikvoer gezet om af te kicken van de smaakstoffen (Animonda, Schezir), om daarna het kvv te introduceren. En dat ging toen goed.
Hier lusten de katten geen eendenversie(hond) en de lammix is ook niet erg favoriet,de nautuurversie is hier het meest gewild en daarna de vleesmix
Door Hanna
#1509226
Wat vinden jullie hiervan?
http://lotgering.nl/
Ik kwam het ergens anders tegen en wil het misschien wolf gaan geven (de hond versie dan) en worst voor de kat is makkelijk meebesteld namelijk.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1509273
Ik kan weinig over de ingrediënten vinden van de katversie van lotgering.
Er staat ook niet bij of het compleet is, dat zou je dan na moeten vragen bij hun denk ik.
Door Happy Tail
#1509576
Haaks Barf heeft ook katversies en naturis idem.

de Haaks Barf smaken kip en konijn zijn vaak smaken die goed door katten gewaardeerd worden,

dus nu even zoeken wat het makkelijkste te verkrijgen is
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door