Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Clauwdieja
#1441571
Ah ok, naja ze vonden het toch al niet lekker. Probleempje nu, ze wil opeens overal poepen en soms komt er een keiharde keutel uit en soms alleen slijm. Ze wil ook niet eten. Lijkt me niet goed toch?
Door flin
#1442628
hmmm, neej, lijkt me ook niet

kun je (durf je) 'n keutel op te pakken (met zakje... ;) ) effe in de keutel knijpen, en kijken of 't  poederig uit elkaar valt?
dan zal poes misschien iets teveel bot, voor haar doen, hebben gehad, en dus te weinig vleesch (kale karkassen?)

  dan kan ze de keutel moeilijk kwijt, en blijft natuurlijk aandrang houden....tot 't probleem is opgelost
dat slijm zou 'k kunnen verklaren in de overgang van blik enzo naar vers-eten ,
en d'r darmgestel zich nu gaat aanpassen aan't rauwe voer

mwjah, 'k kannet vanaf hier natuurlijk moeilijk inschatten?

hoe vaak en hoeveel geef je d'r nu te eten? en eet ze kwa hoeveelheden, normaal gesproken?

onze katzels eten 1 à 2 keer op 'n dag zo'n 120 gram delen prooi (per stuk) , en de ontlasting (poëp dus) is 1 keer op 'n dag een gebroken sigaar, soms heeft de Cornish ook 'n poederkeutel, die hij aan de vloer smeert, da's omdat hij zo loeigraag aan alle uitsteeksels (lees: pootjes) als eerste knaagt, terwijl de Devon liever 't borstvlees als eerste opvreet
Door Clauwdieja
#1444913
Nou ja ze eet wel veel bot, maar zit ook nog aardig wat vlees aan. Ze eet nu 150 gr. op een dag en das best weinig voor haar bijna 9kg. Zie soms wel van die rare gebobbelde lichter gekleurde drollen idd, zal er eens met een zakje in knijpen :biggrin2: Naja ze gaat weer goed en eet weer goed.
Door Clauwdieja
#1457775
Hoi hoi, nou het gaat nog steeds prima. We zitten er wel aan te denken om het toch maar te hakken. Ze gaan er namelijk mee aan de wandel en dan licht het op het beige kleed :S May-tale poept wel sinds een paar weken af en toe in huis, dat is nieuw.  Geen idee waarom. Wat ik me ook afvroeg is of het mogelijk is om bijv. de hele dag orgaanvlees te geven ipv half en half vlees/bot. Dit omdat Mozes liever orgaanvlees eet en die stukjes er tussen weg haalt. De andere eet dan weer de rest op en dan kloppen de verhoudingen niet meer.
Door flin
#1458404
gewoon 't spul weer op de aangewezen plek terug zetten/leggen...
vreten op je eigen plek, geen gemier!  >:(

op zich kun je best een hele dag orgaan geven, maar orgaan kàn laxerend werken, en daarbij: de rest moet ook gegeten worden, willen de verhoudingen nog kloppen
  dusj...misschien apart voeren? of 's morgens orgaan of vlees, en 's avonds vleesbot? (of andersom)
zoveel orgaan krijgen ze toch niet in de week, dus daar zou je die paar minuten toch bij kunnen blijven om scheidsrechtertje te spelen
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door