Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Henkje
#1381768
Smaken verschillen :D ???

Hazensnippers vinden ze heerlijk, meteen al. Rug moet ik nog wel meppen anders knagen ze alleen het vlees eraf.
Die wildmix van Herby wordt hier ook nog steeds erg gewaardeerd. Misschien ook een idee?

Rund valt dan weer niet in de smaak.
Door Babsiej
#1381930
Ik lees het al, gewoon een kwestie dus van proberen wat hier in de smaak zal vallen  :biggrin2:

Al denk ik dat het niets uitmaakt tot nu toe ALLES echt ALLES wat ik heb voorgeschoteld vallen ze op aan  :o
( en ja ze krijgen echt elke dag een paar keer per dag eten  ;D)

Ik zit ook te kijken om kwartels mee te bestellen ... ( zonder veren, met kop brrrr  :biggrin2:) hoe groot is 1 kwartel ?
Zijn 1,20 per stuk, zijn dat zulke dure beestjes?  :biggrin2:

En de hert/ree is in de aanbieding kan er ook wel bij  ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1381956
kwartels zijn lekker en goed te knagen. ik bestel ook altijd kale, want sien houdt niet veer om haar eten en darmen er in. pluimen wil ik nog best doen, maar darmen er uit trekken doen ze maar lekker zelf. ot vindt veertjes om haar eten altijd iets te leuk, dan zitten de bloedspetters weer tegen de muren omhoog.
kale kwartels past wel goed bij kale katten  :D
een kwartel is meestal een kleine 200 gram per stuk. hier eten ze 1 kwartel per kat per dag, maar soms doen ze er 1,5 dag over.
hertenvlees is erg lekker! zelfs poet moest er van schranzen toen ik dat voor de eerste keer probeerde.
rund vinden ze hier ook erg lekker, maar alleen spiervlees (dus geen runderhart bv, eten ze wel, maar is duidelijk veel minder lekker dan heel lamshart). ot heeft een voorkeur voor tartaar. gehakt geef ik eigenlijk nooit, want dat kan nogal vet zijn en sien schijt daar meestal iets te goed van.
Door Too
#1381986
Kwartel en [duif maar k geloof niet dat Herby die ook heeft] zijn prachtig kattenvoertjes en heel lekker maar wel prijzig.
Voor mij reden om dat niet elke week te serveren
de koppies zijn trouwens een tractatie op zich :D, ik krijg ze af en toe van de marktpoelier...lekkur

Als ik me goed herinner zijn deze kwartels van 1,20 wel heel wat lichter dan 200gr [ze liggen in de buurvries, kan even niet nawegen] maar als je dan ook wat voordeliger zaken voert , in mijn geval oa dikbevleesde kipruggen [van de marktpoelier] á 1 euro/kilo trek je t gemiddelde weer een beetje recht.
Door Too
#1382027
Wat ik trouwens probeer te doen: bestellen/kopen in verhouding met m'n menu..

dwz ca 50% vleesbot-dingen
15% orgaan [hart/lever/nier/maag]
35% spiervlees
Door Babsiej
#1382477
Ik heb de eerste bestelling gedaan  :D

1 kilo hert/reevlees
8 kilo kippenekken
2 kilo eendagskuiken
2 kilo eendenvleugels zonder veren
2 kilo konijnenvoorbenen
1 x parelhoenkarkas
2 kwartels
1 kilo eendennekken
2 kilo kipkarkas
1x runderhart

Ben benieuwd wat ze ervan vinden  ;D
Door flin
#1383033
Babsiej schreef: Ik heb de eerste bestelling gedaan :D

zo en dan ben je nu toe aan de quizzz: :biggrin2: :biggrin2: ;)

1- vul achter de aangegeven eenheden in:

~vleesbot
~vlees
~orgaanvlees

2- wat missen we nog in't rijtje


1 kilo hert/reevlees
8 kilo kippenekken
2 kilo eendagskuiken
2 kilo eendenvleugels zonder veren
2 kilo konijnenvoorbenen
1 x parelhoenkarkas
2 kwartels
1 kilo eendennekken
2 kilo kipkarkas
1x runderhart
Door Babsiej
#1383175
We missen waarschijnlijk nog van alles voor een compleet menu  ;D

Dit is meer een lijstje om te kijken wat ze wel en niet lusten voor in t menu  ;D
Door Mevroi Kruim
#1383839
En u gaat door voor de vriezer  :D

Ik mis met name lever, da's een heel belangrijk orgaan, en nier is ook een goed idee om te voeren. Kippenmagen voegen ook wat toe.
En ik denk idd dat als je ze dit gaat voeren, het poepen wel eens moeilijk zou kunnen gaan met al die botten.
Door Too
#1383851
Maar maar maar, Babsiej je voert nu toch vnl KVV en dit is 'voor erbij'?

Trouwens:
Gefeliciteerd met de prijs  :D :D
Door Babsiej
#1383907
Ja ik geef idd canibest nu .. en dit is voor erbij  :biggrin2:

Zodra ik weet wat ze allemaal wel en niet lekker vinden maak ik een menu en stap ik volledig over op barf.

Maar de 35 kilo carnibest moet toch ook nog op  ;D

Die vriezer kan ik straks dan wel goed gebruiken  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door