Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1372552
Bennie schreef: Met de honden denk ik er eigenlijk helemaal niet meer bij na.. Zolang de ontlasting er mooi uitziet vind ik het prima en ze krijgen 30% KVV als basis (de na de ochtendwandeling maaltijd).
Voor de katten wil ik echter helemaal over, waar koop ik eigenlijk van die handige plastic bakjes? Wat ik wil doen is ze nu al iig een grovere maling geven dan de CB en wellicht dat ze op een later moment ooit met de honden meegaan, maar daar ben ik nog niet over uit.
Ik wil er ook echt goedkoper mee uit zijn, dus zal voor nu even runderspiervlees toevoegen, dan hebben ze ook nog een extra diersoort. Het is voorlopig als vervanger van KVV bedoelt, dus het moet van zichzelf voldoende afwisseling hebben.
Ik heb van de week van die rechthoekige bakjes gekocht bij de makro, kan 250cc in. geloof iets van 10euro voor 100bakjes.
Ik gebruik ze voor de groentemix hier, kan precies 250gr in dan.
Lijkt me voor katten ook een mooie hoeveelheid denk ik?
Kan er donderdag wel wat meenemen, want gebruik er nooit 100 voor ze hier.
Door Bennie
#1372568
koekje schreef: ik zie dat je tapijt hebt. het is handig de voerbakjes op een placemat of ander vreetkleedje te zetten. je tapijt blijft nooit zo mooi schoon.
Mijn tapijt is nog nooit mooi schoon geweest :-[ :-X, maar wel een goeie tip! De katten wonen boven en in de bijkeuken, hebben ze met de honden zo afgesproken. En aangezien ze ook niet goed samen kunnen, hebben ze boven allebei een eigen kamer :P.
#1373821
Mijn katten vinden eend niet te knagen. Tam konijn is favoriet.
Ik zie trouwens dat je dezelfde vleesmolen hebt als ik, de Alexanderwerk. Ik vind hem onhandig, de messen slijten heel snel en hij maalt dan heel zwaar.
Door Bennie
#1373978
Als ik het zo voorzet hoeft Sibe het ook niet, Sibe wilt helemaal niets dat ze nog niet kent, ik doe nieuwe smaken dus altijd inmengen in smaken die ze wel al lust. Eigenlijk op dezelfde manier als ik ze op de KVV heb overgezet. Als de smaak eenmaal eigen is, eet ze het wel.
Met de vleesmolen ben ik overigens meer dan gelukkig, geen idee wat er onhandig aan is, die dingen zitten toch allemaal hetzelfde in elkaar?
Door ibbi
#1374184
mijn katten vinden eend juist lekker!
en patrijs en parelhoen zijn favorieten.
die bakjes klinken trouwens ideaal, ik ga binnenkort toch naar de makro, ga ik eens even kijken.

ik vind een vleesmolen  handig ( wij hebben een porkert )  wij mengen ook de helft eigen maalsel door de kvv om nieuwe smaken aan te leren.  is goedkoper ook!
#1374584
Qua spiervlees zijn mijn katzels zeer te spreken over de snippers van Herby, haas- hert- ree, allemaal prima. Ooit had Herby hertengoulash, man, ze vraten door de bakken heen! Konijn wordt hier ook graag gegeten, vooral de tamme variant.
#1374698
Bennie schreef: Met de vleesmolen ben ik overigens meer dan gelukkig, geen idee wat er onhandig aan is, die dingen zitten toch allemaal hetzelfde in elkaar?
Ik heb een behoorlijk zware, de Alexanderwerk 20, hij is loeizwaar en hij draait loeizwaar. Je krijgt er enorme spierballen van 8)
Door flin
#1374749
Antonia schreef: Ik heb een behoorlijk zware, de Alexanderwerk 20, hij is loeizwaar en hij draait loeizwaar. Je krijgt er enorme spierballen van 8)
zijn die messen niet te slijpen dan?

'k kan me voorstellen dat als je niet alleen gehakt draait, maar ook bot, 't binnenwerk ook sneller 'bot' wordt?
Door Bennie
#1374823
Antonia schreef: Ik heb een behoorlijk zware, de Alexanderwerk 20, hij is loeizwaar en hij draait loeizwaar. Je krijgt er enorme spierballen van 8)
Ja die heb ik ook! Mijn abo bij de sportschool heb ik opgezegd, deze tweewekelijkse workout is voor mij meer dan voldoende 8).
Is er overigens iemand die kan vertellen hoe ik de boel zelf kan slijpen?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door