Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kaytje
#1289079
Ik wil Pantouf (4 mnd) en Florus (1 jr en 4 mnd) via CB overzetten op vers. Florus kreeg al vaker vers en CB en hij vindt het allemaal goed....als het maar eten is  ;D.

Pantouf lust zijn CB  :). Hij krijgt nu ook regelmatig verse dingen om te wennen: tartaar, kipfilet, runderlap, smuldier kip, rodi lamshart.

Hij lust het allemaal maar ik heb het idee dat ie nog wat moeite heeft met kauwen. Bijvoorbeeld met kleingesneden runderlap knarsetand(?) hij vrij hevig en daarnaast doet hij best lang over een klein stukje (hij laat het iedere terugvallen op zijn kleedje)...Florus heb ik dat geluid nog nooit horen maken.... ???

Kan dit kwaad?

Of moet hij gewoon wennen? Moet hij misschien al wisselen?

Ik weet niet goed of het nou beter is om hem eerst een tijdje CB te geven totdat hij gewisseld heeft. Meningen / advies?  :)
#1289227
Tja dat knarsen.. Cera deed dat ook heel erg totdat ze 'gewisseld' had , ze aten toen nog niet vers dus t gehannes met stukjes ken ik niet.

Ik zou rustig doorgaan op deze voet...CB en regelmatig vers geven [t is toch ook niet erg dat ie er lang over doet]
nu geef je trouwens vleesjes/diersoorten die ook in de CB zitten, als je aan andere diersoorten [lam, kwartel, knijn etc] kunt komen zou t een mooie aanvulling zijn

Al met al.... gewoon lekker zo doorgaan, dit komt wel goed!
#1289802
Too bedankt voor je reactie. Misschien maak ik me te druk als poezenmama....

Wat betreft de variatie: Ze zitten nu nog op brok/natvoer/CB/af en toe vers. Ik heb nog voor ongeveer een week brokjes en dan ga ik over op CB met steeds meer vers. Ik heb nu in de vriezer: kip (nek, filet, karkas), rund (lap, hart), lamshart, CB, haas snijling, geit snijling en kwartels - die laatste 3 zijn nog niet geportioneerd - te weinig plek... :(

Maar...zaterdag wordt mijn nieuwe vriezer geleverd  :biggrin2: wat betekent dat ik kan gaan portioneren en volgende week een keer naar Lupa kan rijden voor een grote / gevarieerde bestelling.  Dan wil ik rustig aan verschillende dingen aanbieden richting een 100% vers menu. Het menuutje zal ik zeker hier posten! Jullie advies is een grote steun  :thumbup:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door