Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Petra de Jong
#140249
Nou, je moet anders ook oppassen dat als je koffie wilt zetten, je niet per ongeluk theewater in de ketel doet. ;D

Poes heeft nog nooit vis gehad, ik zal morgen eens iets halen, ik ben benieuwd...
Door Lisa
#140387
Lotte heeft me ook alle truken uit laten proberen haha. Maar wat ik deed was een pluk CB en overal brokjes insteken, soort spikkeltaartje. Ik stopte de brokken er voor de helft in, zo wist ik zeker dat ze ook CB binnenkreeg en ook wat at.
#140401
Hier zijn de katten helemaal niet gek op rauwe vis, pas sinds Phoebe eris die het dus wel lust hebben ze vorige week voor het eerst rauwe vis gegeten , daarvoor moest ik het koken en van de graten halen (je mag nooit geen gekookte graat geven)
En ja het soepvlees heet ook bij de supermarkt runder soepvlees.Bouillon altijd zelfmaken zodat je zeker weet dat er geen zout in zit, je kan ook eens een koolvisfiletje koken en die bouillon invriezen in kleine porties en over het eten gooien (mits ze gekookte koolvis lekker vinden, maar dat lusten de meeste katten wel)De bouillons die je maakt vries je in , in ijsklont bakjes en je hebt altijd een juiste hoeveelheid vooradig.
Ik zou zeker niet dagelijks eten in zijn bek stoppen , gewoon stug blijven aanbieden, ik heb bij mijn bengaal 3 of 4 maanden kippen nekken en vleugels aangeboden eer hij het ineens ging eten.Als hij het niet eet geef je het gewoon aan de hond.
Door Petra de Jong
#140442
Rundersoepvlees was geen succes. Hij was er totaal niet in geïnteresseerd, dus dat hebben de honden gekregen. Vonden ze helemaal niet erg. ;D

Kabeljauwfilet (uit de vriezer, zonder toevoegingen) viel wel in de smaak. Heb nu CB (100 gram) vermengd met kabeljauw (50 gram) en hoop dat 'ie het eet...

Ook kwark vindt 'ie lekker, dus dat kan ik ook nog proberen.

Heb er nu eerst geen brokken doorheen in de hoop dat de kabeljauw voldoende is. Hij heeft gisteren wel een bakje brokken met daardoorheen ongeveer 50 gram CB gegeten. Ik kon het meteen merken aan zijn ontlasting! Dikker en minder stank. Toch waren er qua volume veel meer brokken dan CB.

Ben trouwens erg trots op mijzelf. ;) Heb om mijn angst te overwinnen twee mergpijpjes meegenomen voor de honden. Daar waren ze heel blij mee, ze hebben heerlijk zitten smullen van het merg en het beetje vlees dat er nog aan zat. Ik zal eens op zoek gaan naar een slager die goed uitgerust is qua biologisch vlees e.d., want dit was 'gewoon' spul, bij de bio-afdeling van de supermarkt lagen alleen maar 'halfklare' dingen, gepaneerd en gekruid enzo. Er was hier in Leeuwarden voorheen een biologische slagerij, maar wegens te weinig klandizie is die failliet gegaan. :(
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op ma 09 aug 2004, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#152843
van mijn CB leverancier kreeg ik de tip dat veel katten CB eend en rijst voor de hond lekker vinden. Mijn moeizaam etende kater vindt het inderdaad heerlijk . Na een aantal dagen op eend/rijst te hebben gezeten, krijgt hij het nu door de kattenversies geroerd. Ook de natuurversie van CB vindt hij lekker, en ook hier krijgt hij een lepel door zijn eigen portie geroerd. Misschien iets om te proberen?
Door poesiemauw
#154250
probeer er is blikvoer doorheen te doen.van dat blikvoer is saus en dan gewoon het % blikvoer steeds een beetje afbouwen...als de jouwe blikvoer lusten trouwens?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door