Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nayomi
#1219693
Ik fok Maine Coons en geef de kittens vanaf 3,5 - 4 weken Carnibest, geen papjes of andere rommeltjes alleen Carnibest, de gewone variant. Dat gaat prima, meestal eten ze met 4,5 week allemaal zelfstandig Carnibest. Ik bied ze daarnaast ook lamshart, kippengehakt, tartaar, eendagskuikens, maar ook brokjes aan.
Kittenkopers wijs ik altijd nadrukkelijk op het feit dat vers voeren erg goed en gezond is en raad ze het ook sterk aan. De meeste kittenkopers hebben echter al katten en vinden vers soms te veel gedoe. Ze krijgen bij mij dus ook een kittenpakket van Carnibest en ik vraag er een paar weken na de verhuizing ook altijd naar. Ik dwing het mensen echt niet af. Het is soms al moeilijk genoeg om leuke nieuwe eigenaren voor je kittens te vinden..
Door Krullebol
#1221014
Ik ben niet van plan om meerdere nesten tegelijk te nemen en ook niet kort op elkaar. Als het dan langer duurt.. tja dan moet het maar [heb ik die heerlijke hummels nog wat langer om te knuffelen ;)]
Ik wil gewoon geen brok voeren. Ben er nog niet uit of ik ze enkel CB ga voeren [met lamshart en kuikens enzo ernaast] of meer BARF dingen [karkassen enzo].
De pukkies blijven sowieso tot 4 maanden bij mij, dus tzt kunnen ze dan wel weer wat hardere dingetjes eten.

Barfplaats wordt gesponsord door