Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1183817
je kan natuurlijk ook 1x in de maand je messen bij de lokale kookwinkel laten slijpen (bij de meeste kookwinkels kan dat) of een andere messenslijper (wetsteen ofzo) gebruiken, maar de meeste gewone stervelingen hebben dat niet van zichzelf in huis. het aanzetstaal van de ikea is dan natuurlijk wel een mooi alternatief, zeker als je (meneer ibbi) daar toch naartoe gaat.

ow, volgens de site van de ikea zijn het hakmes en aanzetstaal niet voorradig in amsterdam. mijn ervaring is dat dit niet altijd up te date is. zo stond er ook een keer dat ze in breda opwaren, en ik heb gewoon een mes en staal voor moeders daar gehaald.
#1184542
Is de bestelling inmiddels al binnen?  :D
Als ik via herby bestel is alles gelabeld, maar ook al zou het niet gelabeld zijn, dat kun je heel goed zien wat wat is,
hartjes en lever etc zijn makkelijk te herkennen, wellicht dat je de verschillende soorten spiervlees niet zou herkennen, maar goed, dat is toch gelabeld  ;)
#1184925
Ik heb zoiets als messenslijper http://www.bakker-hillegom.nl/Catalog/P ... ubler  zeer geschikt voor idioten want je hoeft niet op de slijphoek te letten, zoals met een aanzetstaal. Niet te geloven hoe scherp mijn messen nu weer zijn! Ik wilde ff m'n ontbijt-sapje persen, leg het grote mes op de sinaasappel en tsjakka! istie d'r al doorheen  ;D
De mijne kostte iets van 15 euro, met keramische schijven en al. Er zit 5 jaar garantie op dus a raison de 3 euro per jaar heb ik het hele bestek scherp  ;D
#1184938
:o en hij is maar 12,50! das net zo duur als het aanzetstaal van de ikea.
ik kan vast nog wel ergens plek maken in de keuken voor dat speelgoedje. en anders kan ik altijd de waterkoker wegdoen, water kan ik ook in een pannetje koken.
#1185303
brie schreef: Is de bestelling inmiddels al binnen? :D
Als ik via herby bestel is alles gelabeld, maar ook al zou het niet gelabeld zijn, dat kun je heel goed zien wat wat is,
hartjes en lever etc zijn makkelijk te herkennen, wellicht dat je de verschillende soorten spiervlees niet zou herkennen, maar goed, dat is toch gelabeld ;)
Ik kan met 1eboa meebestellen, het gaat de 23ste de deur uit! Dus heb het nog niet maar wacht vol spanning :)
dan wil ik iig Borre van de kvv af, ( hij krijgt nu nog 50 % kvv ) , goed zijn menu samenstellen, en van de 4 anderen die nu kvv eten maar nog niet echt veel aparte dingetjes ga ik gewoon proberen of ze wat mee willen eten;

Lily - wil nu alleen CB
Joon - wil CB + kippennekjes, kippenvlees, rundvlees
Angel - wil CB en kippenvlees
Teddybear - wil CB en kippenvlees + rundvlees

Jack - die niks wilde behalve brokken, heeft voor het eerst een stukje rundvlees op :yeah:
dat geeft me hoop, na 8 weken, eindelijk een hapje vlees.

De groep katten die alleen brok willen laat ik verder voorlopig, langzaamaan krijgen ze misschien meer belangstelling en anders als 'groep 1' helemaal goed op de rails zit, ga ik me in hun groep verdiepen. Het is best moeilijk om eigenwijze katten over te zetten, en op dit moment handiger om gewoon maar hun brok/blik te geven aan ze en ons met het menu voor de rest bezig te houden. Al merk ik wel dat ik al meer moeite krijg zelf om blikjes open te trekken en brokken rond te delen. :D

Tom wil nog steeds niets behalve als t gebakken/gekookt is, maar we gaan langzaam de goeie kant op :)
hij eet blikvoer en dan af en toe stukjes gebakken kipfilet of iets dergelijks.
Heeft laatst voor 't eerst een hapje CB gepikt van Lily!

Vandaag op de weegschaal, degene die overgewicht hadden en ondanks een half jaar op ( brokken ) dieet, niks afvielen, zijn nu wel aan het afvallen!!! En volgens mij voelen ze zich meer verzadigd met de kvv dan toen ze brok kregen. Ik ben superblij dus.

Borre heeft zijn eerste kippenvleugel gehad, geen probleem met het hardere bot! Ging perfect :yes: :yeah:
en een lekker muisje toe, hij was helemaal happy en ik ook ;D

verder heeft Borre deze week duif gehad en kuikens en sucadelappen, kippennek, kippenvlees, smuldier kip, blikje shesir kitten, bibi en cb. Hij lust alles, lekker makkelijk.


die messenslijper ziet er mooi uit! komende week gaat mr. ibbi het hakmes kopen als hij langs ikea komt
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door