Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1141119
Zie je wel 2 makkelijke eters is echt makkelijk: ik kiep gewoon 1x week een maagje en stukje lever in t bakkie en 1x hartjes met een hapje erbij 
Niemand mutst elke dag is : Ha lekker eten!
Door brie
#1141156
ik heb hier ook 2 moeilijke orgaan eters..ik heb nu al een aantal keren orgaantjes gemalen en tot piepkleine portie zakjes (à la sambal bij) verpakt, dit kun je dan heel goed mengen met spiervlees, ik heb vaak de gemalen kalkoen en struis van herby en die kun je daar heel goed voor gebruiken..
dan nog iets te kauwen erbij en de poezels zijn tevreden  :)
Door Fleetwood
#1141247
Organen eten ze hier goed hoor! Als ik zo organen geef tenminste. Maar met die hele beesten heb ik niet echt overzicht van wie wat eet.

Maar inderdaad, als ik alles ga prakken hebben ze weer niks om op te knauwen...

Het is niet gemakkelijk om het goed te doen zeg,...

Maar hoe slecht is carnibest dan? Die oliën enzo. Want als ik daar dagelijks ook iets van geef, krijgen ze wel dagelijks iets compleets binnen. En iedereen hier is gek op carnibest...

Ik heb in die zoekfunctie op vleesmolens gezocht, maar ik vind dat er weinig reacties waren in de topics. Het is me nou niet echt duidelijk geworden wat voor vleesmolen botten van konijnen enzo aankunnen. En wat ik me ook afvraag is of jullie de darmen eruit halen als je zo'n beest gaat malen. En die konijnenmaag die ik gezien heb, stond bol van het konijnenvoer. Dat lijkt me ook niet gezond voor katten, of wel? Ik weet dat maag goed is, maar geldt dat ook voor maaginhoud?

Groetjes, Trudy
Door flin
#1141770
Fleetwood schreef: Organen eten ze hier goed hoor! Als ik zo organen geef tenminste. Maar met die hele beesten heb ik niet echt overzicht van wie wat eet.
als elke kat de door jouw (min of meer) afgemeten orgaantjes per week binnen krijgt, is't prima toch?
En die konijnenmaag die ik gezien heb, stond bol van het konijnenvoer. Dat lijkt me ook niet gezond voor katten, of wel? Ik weet dat maag goed is, maar geldt dat ook voor maaginhoud?
hier zit er weleens een maisje in de kippenmaagjes, daar hebben katzels geen problemen mee, maar een maag vol nijnevoer?
lijkt me nix voor 'n kat...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1142271
ik koop losse gespoelde maagjes, dus die zijn schoon en leeg. ik heb wel eens kippennekken gehad die behoorlijk wat zaadjes eromheen hadden.
ik zou een volle nijnenmaag leegspoelen (als dat kan), of anders er gewoon uitsnijden en niet meer geven. als je wel hart, lever en nier van het nijn geeft, is die maag niet zo noodzakelijk. en zeker als je af en toe een losse orgaanmaaltijd erbij geeft, bouwen ze geen tekorten op.
Door brie
#1143169
Fleetwood schreef: Kwartel, paard en rat eten ze ook. Nog niets hebben ze laten staan! :yeah:

sjonge jonge jonge, jij boft maar met die monsters van je!!! >:( ;)

keep up the good work :D :D :D

enne ga je nu je nestjes ook afspenen op vers int vervolg?
Door Fleetwood
#1143182
Nee, ik ben gestopt met fokken. Ik ben op het punt aangekomen dat ik zou moeten herplaatsen om door te kunnen fokken. Maar ik vind de beestjes zelf belangrijker als het fokken  ;)

Maar mijn kittens kregen wel regelmatig kuikens hoor!
Door brie
#1143186
Fleetwood schreef: Nee, ik ben gestopt met fokken. Ik ben op het punt aangekomen dat ik zou moeten herplaatsen om door te kunnen fokken. Maar ik vind de beestjes zelf belangrijker als het fokken ;)

Maar mijn kittens kregen wel regelmatig kuikens hoor!
Oowh, das jammer ;)
wie weet in de toekomst ;)
Door brie
#1143190
Fleetwood schreef: Ja, dan ga ik vast en zeker weer verder hoor! En in de tussentijd blijf ik gewoon een beetje rondhangen en dingen bij leren :)
uitgeleerd raak je nooit ;D
Door Too
#1143862
Goed joh, vertel je een keer hoe die schaar bevalt?  Mijn gewone schaar wordt erg bot, de snoeischaar erg glibberig als ik een tijdje sta te "slachten".
Door Fleetwood
#1144053
;D Die van mij praten wel hoor! Maar of die van jou luisteren?

Ik heb al een paar kippen losgehakt (zaten stijf aan elkaar gevroren), en die wildschaar geprobeerd op een stuk vlees wat hier nog lag, maar daar gebeurde niet veel mee hoor. Misschien dat die schaar beter geschikt is voor dunne botjes ofzo. Dat moet ik nog uitproberen...

Groetjes, Trudy
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door