Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nyncke
#1071870
Vanmorgen kip van smuldier, gehakt, eitje en wat biogarde

Ik wacht in spanning mijn eerste bestelling af, zodat ze ook kippenekjes ed kunnen gaan eten.

Want dit gaat allemaal als een trein.

Ik vertel wel weer wat als er iets nieuws is.
Door Nyncke
#1075057
Gisteren had Cadiz, de hond een braadkuiken op het menu staan, daar zijn de kitten grommend en wel mee aan de slag gegaan.
Dus dit doen is geen enlkel probleem.

Als ik het zo bekijk zijn kittens erg gemakkelijk, u vraagt wij draaien ;)
Gewoon de eerste week met KVV starten en eendagskuikens en dan zo snel mogelijk op de rest overgaan. Veel verschillende soorten en lekker aan alles laten wennen, hoewel van wennen is er eigenlijk geen eens sprake, even...hoe pak je een kuiken aan.
Door Nyncke
#1080717
Gisterenavond kwam mijn eerste barfpakketje aan, dus ik heb weer wat nieuws voor de poezeltjes: eendenekken

Voor de volwassen katten eendenekken en een konijnenkarkasje.

Binkie heeft overal aan zitten likken maar doet er niet erg zijn best voor....Doortje is de hort op maar vind het vannacht wel, voor haar is dat allemaal wel een welkome tractatie.

Salsa en Mambo weten gewoon niet hoe ze dit aan moeten pakken. Maar proberen het steeds weer, ben benieuwd wat ik er morgen van terugvind.
Door Nyncke
#1080896
Ja, we hebben Binkie omgedoopt tot salon-barfer, alles wat gemakkelijk is en niet stinkt en nog meer niet definieerbare gedachtengangen van een kat.

Vanmorgen vond ik de eendenekken wel wat aangeknabbeld terug, dus Binkie en de kittens Salsa en Mambo hebben er wat aan zitten knabbelen.

Doortje had zoals verwacht het bakje leeggeten.

Vandaag stond er eendenek en sardientjes voor Doortje en Binkie op het menu. Volgens mij heeft Binkie van een sardientje zitten eten.

Doortje is de hort op, die komt wel weer als ze honger heeft.

De kittens hadden een kippebout, die ik in stukjes had gedaan. Mambo heeft er wel wat van op maar niet veel maar kennelijk genoeg.
Salsa is Cadiz, de hond, gaan helpen met de lamspens.
De kippebout was geen succes.

Straks krijgen ze alles nog eens voorgezet, misschien gaat er dan weer een deel in.
Laatst gewijzigd door Nyncke op do 30 okt 2008, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
#1081190
Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! Ben je er niet ontzettend druk mee? Ik bedoel, hier in huis is het af en toe een gemiep met de 5 poezels..die lust dat weer wel en die lust dat weer niet, die kan dat goed kauwen en die heeft daar weer moeite mee..Voor mij op zich wel goed te doen, maar als ik het eens een poosje uit handen moet geven omdat ik er niet ben (aankomend weekend bijvoorbeeld, dan zijn we een weekend weg) dan is het een heel gehannes om alles duidelijk op te schrijven..
Met kittens lijkt me dat helemaal lastig!!!!Ik zou me continue druk maken over wie wat heeft gegeten enzo..

Oh ja, kippenbouten en zelf eendennekken worden hier ook niet gegeten, vinden ze te hard, zelfs de ervaren barfers. De eendennekken zijn zo groot/rond, dat ze er geen grip op kunnen krijgen..
Door Nyncke
#1081284
Tot nu toe valt het mee.
De volwassen katten krijgen s avonds nog brokjes, mn Binkie vind dat nog erg lekker.
Mij maakt het niet uit, dan weet ik zeker dat ze in ieder geval alles binnenkrijgen en hoef ik niet zo te rekenen.

De kittens willen alleen nog barf, ze weigeren ronduit brokjes te eten, ook goed, dus daar zorg ik voor dat het gevarieerd is ed.

Het meest lastige op dit moment is onze loge,  Semmetje een greyhound, die logeert hier tot hij een nieuw huis heeft. Die laat ik geen versvoer eten, de kans dat hij een huis vind waar ze dat doen is zo klein.
Maar die banjert overal tussendoor en dan gaat de newf Cadiz erachteraan...hele taferelen.
Door Nyncke
#1083737
Gisteren heeft Cadiz de paardestrot laten staan of eigenlijk eergisteren al ( die heeft wat dagen gevast )

Ik heb die homp vlees voor de katten laten staan.

De kittens zijn erop aangevallen en later Doortje ook. Gezien de hoeveelheid die er is verorbert vonden ze dat geen probleem.

Vandaag restje, zalm/pens/ botmix opgemaakt en daarbij geitensnippers. Mjammie.
Door Nyncke
#1085611
Ja, het gaat erg goed de kittens willen alleen nog maar versvoer.

De volwassen katten mn Binkie heeft er meer moeite mee.

De ingewanden staan voor morgen erop!! ;) Was mij ook opgevallen dat ik die inderdaad te weinig heb!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door