Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tallie
#1060474
Ik heb twee katten van nu bijna een jaar. Al vrij snel nadat ze bij mij gekomen zijn ben ik overgestapt op vers vlees. Eerst kant en klaar (bibi)in combinatie met ander vers vlees. Met het verse vlees ben ik gestopt omdat de kater niet meer kauwde en de hele stukken vlees en na twee minuten met dezelfde gang weer uit kwamen. Ze krijgen nu alleen nog maar bibi en af en toe een blikje vis. Het probleem is dat de kater af en toe nog steeds blijft overgeven.
Hoe het precies komt weet ik niet. Het zou kunnen dat ie gewoon te snel eet (maarja, wat moet ik daaraan doen?) of dat zijn maag toch nog zwak is, want toen ze bij mij kwamen hadden ze een redelijk achterstandje wat betreft groei.
Zijn er mensen die dit herkennen? Wat kan ik hieraan doen?
#1060499
Ik heb ook een ouwe exkater die snel kotst. Hij moet echt 3x daags kleine beetjes eten en dan gaat het goed. Is hij er een keer niet om etenstijd en eet hij dus later dan gaat hij schrokken en vervolgens kotsen. Gemalen of niet maakt niet uit, redelijk fijngesneden spul krijgt hij ook prima weg mits dus met kleine beetjes en verspreid over de dag.
Door Annibal
#1063111
Mijn kat Max gaat ook heel snel over zijn nek, maar bij hem zijn we erachter gekomen dat het er écht aan ligt welk eten je hem geeft. Carnibest en Bibi kan hij gewoon niet hebben (zelfs al roeren we twee kruimels door zijn eten komt het er allemaal uit binnen het kwartier), dus bij hem hebben we ander eten. Tot nu toe is het enige waar hij het goed op doet vis, dus geven we hem vooral de vismix van Bandit, en sinds kort eet hij de zalm-variant van Haaks. Vreemd genoeg doet hij het wél goed op echte BARF, dus geven we hem voor de afwisseling kippenvleugels, kippennekken en -magen, hele vissen (mijn pa vist, dus dat is handig), stukken biefstuk (het arme kind) en eendagskuikens. Ohja, en soms krijgt hij een blikje Almo Nature, daar doer hij ook een moord voor..

Succes ermee, ik weet hoe frustrerend het is om een kat te hebben die niets binnenhoud, wellicht is het een overgevoeligheid zoals bij Max en is het gewoon zoeken naar het goede eten. Ohja, onze dierenarts heeft ons gezegd dat de eend & rijst voor de hond van Carnibest een soort van hypo-allergeen is, en dat katten die ook mogen. Max kan 'm niet aan, maar misschien voor jou een probeersel waard?
#1063146
Tja, ik hou dus echt niet van koolhydraten voor katten, al helemaal niet voor katten met gruis-problemen, dus die rijst-versie kwam er bij mij ook niet in. Lappen vind ik op zich een goed idee, ook bv een hele kippenpoot of een hele konijnenpoot kan handig zijn. Mits je kat nog kan knagen, en dat is bij die ouwetjes van mij een probleem. Daarom maal ik zelf of koop ik heel lui de botmixen van Herby.
Door jet
#1064706
IK HEB OOK ZO'N KAT DIE ALS ZE TE VEEL IN 1KEER EET ALLES ER WEER UITGOOIT
DAAROM GEEF IK HET ETEN IN KLEINE HOEVEELHEDEN VERDEELD OVER DE DAG
SUCCES MET JOU KAT ;)
GR JET
Door Tallie
#1065647
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik ga even een ander soort voer proberen. Is eigenlijk bestemd voor honden, maar wat de kat nodig heeft zit er ook allemaal in. en barfen met 4 katten wordt toch redelijk kostbaar, dus ook op zoek gegaan naar een goedkopere variant. Vandaag hebben ze allevier voor het eerst Kivo gegeten en dat ging erin als koek. Vooralsnog is alles er ook in gebleven. Joepie!!!!
Grotere stukken had ik al geprobeerd (kippennnekken, halve kwartel, kuikentjes (maar die moet ie niet) hele vissen (moet ie ook niet) kippenvleugels enz. Dus nu maar even de kivo uitproberen met af en toe een blikje vis. Sinds de twee kittens er zijn schrokt ie trouwens lang zo erg niet meer, dus ik hoop dat het zo blijft.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door