Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hamada
#1048867
Hier wilden de katten in eerste instantie ook niet op de kvv. ze aten alleen maar felix en kitekat :-[
Nadat ze diverse katten kvv's hadden geprobeerd heb ik ze eerst op animonda carni gezet; wel even wennen voor ze want: minder smaakstoffen. Maar uiteindelijk vonden ze het prima. Dat af en toe afgewisseld met af en toe wat stukjes kipfilet of soepvlees. Dat vonden ze wel lekker. Rodi lamshart vinden ze ook perfect trouwens. En daarna af en toe laten proberen van de honden CB (kip/rijst of lam/rijst, daar zit geen pens in). En na wat enkelvoudige vleeshapjes en een paar maanden animonda begonnen de dames plotseling mee te eten met de CB. De kattenversies hebben ook onze vorige katten nooit gegeten. Wel de hondenversies.
Van onze CB verkoper hoorde ik dat veel katten wel dol zijn op de eend/rijst van CB, omdat dat ook redelijk sterk ruikt. Hier lusten ze dat ook graag.
Ik heb al eerder contact gezocht met Carnibest en heb begrepen dat je niet bang hoeft te zijn voor tekorten als een kat de hondenversies krijgt.
succes met je verdere pogingen.
Door Sabine Ooijen
#1049015
Ik wil ze ook eerst alleen op de blikjes animonda,almonature en schezir zetten.Die eten ze nu ook,maar dan in combinatie met brok.Dan wil ik dus de brok helemaal weglaten.En dan ook zachtjes aan gaan mengen.Ik wil in elk geval Bandit gaan proberen,die heb ik nog nooit gehad voor ze.En inderdaad de eend van CB.Ze hebben nu n.l. 2 verschillende merken brok en de ene zijn ze helemaal verzot op en dat is die van Proplan in de smaak eend/rijst!!!Dus wie weet.....
Door Lyanna
#1054021
Ik ben nu een paar dagen bezig met mijn drie snorders op Carnibest over te zetten en rol iedere keer weer van verbazing van mijn stoel .... ze zijn alledrie van Hill's brokken met heel af en toe eens een beetje natvoer als snack in een keer overgestapt op 95% CB met een theelepeltje natvoer. En het gaat op. Iedere keer weer. Echt helemaal geweldig :D

Misschien komt het omdat die gekke beesten van mij achter het huis door het weiland zwerven en vaak muisjes eten of zo ....

In ieder geval, ik klaag niet hahaha!
Door Hekate
#1054042
Klinkt super goed!

Zo te horen zijn ze stukker sneller dan mijn kater. :) Nu die laatste theelepel ook nog en je hoeft helemaal niet meer moeilijk te doen. :D
Door Tallie
#1061838
Ik ben ook in 1 keer overgestapt. alle brokken de deur uit en kom maar op met dat vlees. Vis is even uitproberen wat ze wel en niet lusten. die van mij krijgen gewoon tonijn op waterbasis uit een blikje, hetzelfde als wat wij ook eten. Hele vissen willen ze bij mij echt niet. Dus dan is dit het alternatief. Verder zou je het boekje: Voer voor carnivoren kunnen raadplegen. Daar staat precies in hoeveel ze zouden moeten krijgen en ookvan welk soort vlees. Ik ben even kwijt wie het ook alweer precies geschreven heeft,maar het is in ieder geval geschreven door een dierenarts. Mijn twee oudste katten doen het er prima op. sinds kort heb ik er weer twee kittens bij en die heb ik ook meteen overgezet op vers, dat gaat prima. Niet bang zijn, gewoon zelf een beetje aanklooien naar eigen inzicht. Als je maar zeker weet dat ze van alle voedingsstoffen genoeg binnenkrijgen. Succes ermee.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door