Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Henkje
#1078603
Dank voor de tips.
Ik weet dat het niet helemaal precies komt met de grammen (250 gram/4), maar het is makkelijk de delen voor 4 katten. Ik zal het orgaan wat gaan verminderen. Ik heb nog wat CB in de vriezer en als het op is, wordt het helemaal BARF. Het gaat er goed in :)
De orgaan in de vis heb ik ook meegerekend, vandaar dat het meer is dan 75 gram.
Door flin
#1078613
Henkje schreef: De orgaan in de vis heb ik ook meegerekend, vandaar dat het meer is dan 75 gram.
ah, zo,
als je 'n heel visje geeft, kun je dat rekenen als 'n kompleet visje....(kop, graat, vlees en orgaan)

dat hoef je dan niet te verdelen in je menu; maar gewoon rekenen als % vis kompleet

idd anders dan je een blik-visje zou kunnen rekenen...: ekstra spiervlees van vis
Gebruikersavatar
Door koekje
#1078625
ik weet niet hoe vaak je tonijn geeft, maar ik zou dat niet te vaak doen. tonijn is een roofvis en bevat hoge concentraties zware metalen. tonijn (uit blik) zou ik daarom niet vaker dan 1x per maand voeren.

wat je voor de rest aan vette vis kunt voeren:
- zalm (karkas kunnen de meeste katten ook wegknagen)
- makreel (kleine makreeltjes van de visboer zijn een hele complete prooi, en erg lekker volgens sien)
- sardien
- kabeljauw
Door Henkje
#1078639
hm, goed dat je het zegt. Gelukkig dat ik ze ook niet vaker dan 1x per maand tonijn voer :)
Ik zal eens kijken op de markt zaterdag, bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door