Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#992948
Met het oog op de vakantie voor zolderkat een rolletje CB gekocht. Degene die haar altijd voert is gewend van andere jaren eens per twee dagen een bak brokken neer te zetten, dus die moet nu al iedere dag komen en ik zag het nog niet gebeuren dat ze dan barfspulletjes gaat staan te ontdooien en neer te zetten. Met alles wat ik hier las dacht ik, tijdig iets proberen, katten zijn moeilijk. Maar zolderkat proefde en vrat toen het bakje leeg (dat voor twee dagen was, bij barf laat ze staan als ze vol is en dan haal ik het weg voor de volgende dag). Dus dat is wel in orde. Bestel dus nog wat meer rollen en zal even kijken of er ook iets is zonder kip. Dit omdat ze bij barf meerendeels kippebot eet. Morgen gaat ze trouwens kwartel proberen. Duif, hamster, en vogel met veer was geen succes, vreemde kat hoor, die zolderkat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#993031
probeer de vogel eens te pluimen. Sien zit ook met een vies gezicht naar haar voer te kijken als ik haar iets met veertjes geef.
Ot doet daar nooit zo ingewikkeld over, die pluimt zelf, en vindt de veertjes zelfs leuk  ;D
Gebruikersavatar
Door kira
#993455
ik zal dat eens proberen, als het mij lukt, ik ben niet zo'n held in dat soort dingen. De kale kwartel die ik had is bijna opgegaan, er resten nog twee voorpoten en een klein stukje voorkant. Ze heeft mzzl. grote berin bliefte het niet, dus zolderkat heeft er nu nog twee te gaan (heb ze weer ingevroren).
Gebruikersavatar
Door koekje
#993508
pluimen is op zich niet moeilijk.
ik leg de ontdooide vogel op een snijplank, en houdt hem vast. met de andere hand de veren in de veergroeirichting eruit trekken.
een duif is moeilijker te pluimen dan een kwartel, en bevroren duif is niet te pluimen, heb ik uit ervaring geleerd.
soms kan je ook hem villen. een kwartel in 2 hakken, en voordat je er helemaal doorheen zit, heb je nog een stukje vel over waar je mes door moet. als je dan de 2 helften loshaalt, kan je deze zo van de huid afhalen. Istie ook gelijk gepluimd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door