Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door WillyP
#1648552
Too schreef: Volgens mij zit je hartstikke goed!

Hiero boffen ze als ze 1x ree, 1xhaas én 1x zalm/week krijgen...
ik vind/weet/denk dat t ws niet ultiem is maar de wetenschap dat ze 100x gezonder eten dan de gemiddelde kat compenseert veel ;)
Dat is zo, maar dan wil ik het (nu ik de slag te pakken heb) toch nog verbeteren.
Ik heb geluk dat manlief zich binnen de jagerskringen begeeft. Wat hebben we voorheen veel weggegooid, zo zonde ???
Door flin
#1648588
[quote="fem fatale"]
Worden ze niet heel soppig van de vriezer? Ik weet van mensen met buitenfretten dat fretten dol zijn op slakken (en het nog leuker vinden om met een slakbekkie een kusje te geven aan hun mens), nog nooit gehoord dat ze er ziek van werden, maar fretten krijgen dan ook geen wormen. {/quote]


soppig??? ;D ;D ;D

nah, proberen staat vrij... :D en 'k ben benieuwd naar de resultaten!

's niet te geloven , maar voor 't eerst heb ik nu bijna geen huisjesslakken in de tuin...
wèl 2 egels, dus dat zullen de boosdoeners/vreetzakken wel zijn


'k zou je aanraden om de slakken even in quarantaine te houden met alleen sla ofzo, dan kunnen de eventuele niet zo fijne/giftige plantenresten uit 't lijf verwijderd worden, oft verder enige invloed heeft...geen idee?
Door flin
#1648594
WillyP schreef: Dat is zo, maar dan wil ik het (nu ik de slag te pakken heb) toch nog verbeteren.
mocht je 't voer voor katzel ècht nog willen beteren ( en 'k denk dat je 't al hardstikke goed doet) dan ga je in kleine prooitjes denken,
en waarom? We kunnen samenstellen wat we willen, en 'n kat zal 't er goed op doen, maar de samenstelling van 'n kleine prooi zoals klein knaagdier is gewoon simpelweg niet samen te stellen met grote prooien...

zijn er geen (muizen)-vangkooien in de buurt? (misschien mag je er wel 1 int land zetten?)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1648731
Dat is waar, maar prooidieren zijn toch te kostbaar én ik denk niet dat ze al dode dieren op gaat eten (een levende muis zelf vangen en mee spelen, daarna opeten is toch veel leuker), plus dat manlief dat helemaal niet ziet zitten, laat staan de meiden hier in huis.

We geven de hond ook geen complete prooidieren omdat hij mee gaat in de jacht en we willen niet dat hij het wild gaat zien als zijn eten (dat is het uiteindelijk wel, maar wij bepalen welk stuk wild hij krijgt). Stel je voor dat hij onderweg al het apport op gaat peuzelen. Dus we  geven hem zo compleet mogelijk, maar zonder vacht of veren.
Door fem fatale
#1648788
flin schreef:


soppig??? ;D ;D ;D
Nouja, zoals aardbeien, daarvan verbetert de structuur ook niet als je die invriest, als dat met slakken ook zo is, hou je iets heel vies over.



flin schreef:
'k zou je aanraden om de slakken even in quarantaine te houden met alleen sla ofzo, dan kunnen de eventuele niet zo fijne/giftige plantenresten uit 't lijf verwijderd worden, oft verder enige invloed heeft...geen idee?
Hmm, als ik toch een slakkenkwekerij moet beginnen, is het misschien handig om gewoon te beginnen met schone slakken. Zou je die ergens kunnen kopen?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1654195
Wat een geweldig topic-boordevol-informatie :)
Ga ik denk ik maar bookmarken voor als ik tijd en energie heb om het allemaal goed door te lezen  8)

Thanks voor het weer naar boven halen flin! (en natuurlijk sowieso voor het topic ;D)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1657157
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk het niet. Omega 3 is een vrij vluchtige olie dus ik ben bang dat die er uit is verdampt!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door