Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Wat zou jouw kat echt het allerliefste eten?

Brokken
12
36%
Blikvoer
7
21%
KVV
7
21%
BARF
5
15%
Anders, namelijk:
2
6%
Door Femke
#984003
sylvi@ schreef: En een kippennekje wil hij ook niet?

Van die Animonda had ik trouwens geen last van stinkende kattenbak, ander bikvoer wel :-X En Poesje wilde ook maar 1 kvv, bibi natuurmix, de rest wilde ze niet :-\
nope, behalve voor muizen wil hij zijn kiezen nergens in zetten :-\
Hij is dol op parelhoen, maar zodra er een klein stukje bot (ribbetje ofzo) in zit tuft hij het met een grote boog uit :-X
Gebruikersavatar
Door koekje
#984036
Ot heeft dat ook, kip vindt ze erg lekker, maar is het een onderdeel met een stukje bot erin (nek,vleugel), dan loopt ze er gewoon van weg.

Ot krijgt daarom kvv (is gemalen, en ze weet dat ze niets anders krijgt, dus eet ze het wel). Ik geef er ook veel knaagdiertjes aan 1 stuk bij, dat vindt ze geweldig. Muis, gerbil, kwartel, duif (eten ze met zn 2en van) en ratten in verschillende maten.
Vooral de kleine knaagdiertjes zijn duur, maar ik heb het er wel voor over. Ik ben liever veel geld aan muizen enzo kwijt, dan dat ik er brokjes in ga gooien.
Door jet
#984267
mijn katten eten sinds 2 jaar kvv ,eerst CB nu BIBI,PHOEBE de oudste is 4 jaar en heeft de eerste 1,5 jaar geleefd op brok en bilk
toen heeft ze de twee boy's ter wereld gebracht(jan. 2006) heeft ze tijdens de zoogtijd ook nog brok en blik gehad maar toen de jongens op vast voer over moesten at INDY wel brok maar JAMIE weigerde die wilde alleen maar moedermelk,maar moeder vond het niet meer zo leuk !
toen bn ik gaan zoeken op internet en kwam zo op sites van versvoer(o.a. barfplaats ) terecht in het begin eerst prins gegeven en via barfplaats op cb gekomen
Dus als het JAMIE niet geweigerd  had om brokken te gaan eten  was ik vast net overgegaan op kvv. ::)
Door cylke
#985278
Twister, een Devon rex van 3j oud -sinds een 2tal maanden bij ons- vind vers zaaaaaaaaaaaaaaaalig  :D Maar ik denk dat hij z'n poot ook niet zou omdraaien voor blik of brokken (zou't nie weten,hij kreeg onmiddelijk CB als hij bij ons kwam en dat vliegt binnen  :P)
Ook zijn muil/kaken zijn heel erg geschikt om te kraken, een kwartel of kippevleugels gaan zonder problemen binnen (met veel gekraak ;D)
Folle zou onmiddelijk weer kiezen voor brokken! Cb word gemengd met beetje blik,anders wil hij het niet (hij is verdomde koppig :-X) maar ben al kontent dat hij zo het meeste gezond eten krijgt...
#985287
Beide katten zijn hier helemaal brok verslaafd!!!!  >:(

Ze eten vers omdat er niet anders op het menu staat. Hier hebben ze in het begin (ze zijn nu dik een jaar over) wel redelijk bot gegeten, maar dat wordt steeds minder. Er gaat eigenlijk helemaal geen bot meer in. Wel hele stukken vlees, hele kwartel, kuikens en kvv. Ik varieer zoveel mogelijk (rodi/cb/ahv/smuldier) en het verschilt van week tot week wat ze wel en minder lekker vinden. Ze zitten nu weer in de rodi is fantastisch fase, nou prima.
Ik geef ze af en toe blik (porta 21 zonder graan) en dat vinden ze super! Vooral mijn kater sprint bij ieder blikje wat ik open trek naar de keuken, met als gevolg dat ik hem regelmatig mijn ananas moet laten ruiken om hem er van te overtuigen dat het echt niet eetbaar is voor hem ;D.
Door Borke
#989935
Wij hebben hier 5 Maine Coon katten die allen zijn opgegroeid op brok en soms een beetje vlees als kitten of blik.
Ze eten nu allemaal Carnibest Lam en zijn er dol op  :)

Franny 14+jr, eet 4+ jaar CB - voedselintolerantie voor brokken (spuitpoep) en licht nierpatiente (slikt 4 jr Fortekor)
Franny zou ook best kunnen Barfen, maar kraakt geen botjes.
Dankzij de geweldige ervaringen met Fran eten alle katten kvv en de honden Barf  ;D

TC 10+ jaar, eet 2+ jaar CB, zou ook wel kunnen Barfen, maar kraakt geen botjes.
At bij de fokker blik.

Cheri 6+ jaar, dochter van TC, eet 2+ jaar CB

Lola 6+ jaar, eet 2 jaar CB

Haley bijna 5 jaar, eet 2 jaar CB en is er helemaal gek op, als ze vlees kan pikken dan zal ze het niet nalaten!

Opvallend is dat zowel TC, Cheri als Lola een buikje hadden in hun brokkenleven en dat is nu helemaal weg ;)

Ik heb ze allemaal vrij gemakkelijk overgewend in 2 maanden tijd.
Uitzondering was de broer van Lola, Roy daar heb ik het meeste werk aan gehad.
In die wenperiode gaf ik ze 2x per dag eten. (Franny at 2x per dag CB en zat dan apart).
Voor de nacht kregen ze brokken zoveel ze wilden.
Als ontbijt kregen ze CB en Roy vertikte het 2 maanden lang om het te eten. Stopte ik het in zijn bek dan likte hij zijn bek af. Dus elke ochtend stopte ik een paar keer wat in zijn bek.
Roy was een gigantisch grote kater, geen grammetje vet en 10 kg schoon aan de haak. Na 2 maanden heb ik geen brokken meer gegeven en Roy ging in hongerstaking gedurende 24 uur - toen werd hij de grootste liefhebber van CB van alle katten. Als ik eten neerzette (op 1 bord) dan mocht niemand erbij, totdat hij klaar was met eten en dan kon de rest met zijn vijven tegelijk eten.
Door oebaya
#990108
Met moeite en pijn heb ik mijn katten, vooral de oudste die bijna 10 is, overgezet op Carnibest. Maar de oudste gaat nu brokken stelen bij de buren.
Waar ik Carnibest haal, is het vaak uitverkocht en dan is er wel Haaks barf, nou dat is een drama. Daar moet ik iets van maken met kattenvoer uit een blikje en een papje van brokken en dan is er nog maar 1 kat die het eet.
Ben nu een dag zo aan het klooien, maar ik had het kunnen weten, heb al eerder ellende gehad met Haaks barf, ga straks maar eens kijken waar ik nog meer Carnibest in de buurt kan krijgen en die Haaks barf mag naar de honden.
gr.
Nicolette
Door verwonderd
#992585
VLEES  :D

In haar jonge leventje heb ik in die tijd niet kunnen ontdekken welke brok ze nou enorm lekker vond. Achteraf gezien was het voor haar meer een kwestie van overleven. Als je nagaat dat ik brokjes klein hebben zitten maken, omdat ze ze niet kon eten...en als je haar nu een kippennek of een kuiken ziet wegkraken  :o
Ze jat vlees van het aanrecht weg. KVV eet ze niet altijd heel graag, dus zo dwingt ze afwisseling af. Prins kvv is het allerlekkerst en CB wil heel af en toe als afwisseling er in 1 keer ingaan maar dan liefst geen lam (gaat ze aan de dunne en dat levert mij weer trauma's op  ;D )
Moet na 3 maanden pas rauw!!! nog veel meer uitproberen...oh ja en zalm...dat is altijd de lokker wanneer ze even haar mooie lieflijke neusje voor kvv ophaalt.
En barfplaats heeft mij gerustgesteld, mn Hitam, wanneer ik weer eens in de stress schoot wanneer ik vond dat ze niet genoeg at.
Eh, mevrouw weegt inmiddels heel steady maar liefst 4,5 kg een heel mooi gewicht voor een Noorse boskat van 13 maanden jong  :)
#1000835
Als Bombur de kans kreeg zou ze selectief Barfen: alleen de dingen die mevrouw lekker vind zoals riblappen en hart. Ze heeft de eerste 10 jaar van haar leven brokken en blik gehad maar bij mij at ze dat niet van harte. Ze krijgt nu kvv omdat dat in ieder geval volledig is, aangevuld met dingen die zij lekker vind en goed voor haar tandjes zijn. Brokken heb ik haar al 2,5 jaar niet  meer voorgezet, ik denk niet dat ze er op aan zou vallen als ik haar de keus zou geven tussen een bakje brokken en een lekker stuk runderhart  :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door