Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Amanda82
#933296
Sorry, dan heb ik het verkeerd opgevat. Lastig om dat soort dingen over te brengen op een forum ;)

Vers heb ik nog niet geprobeerd. De diepvries versie eten ze in ieder geval wel.
Uit blik ook. Als ik zalmsalade maak staan er 2 mauwend om me heen ;D
Door Roosje007
#934903
[....
je kunt vis-uit-blik voeren, (vinden veel katten heerlijk) bv van de Aldi ofzo.
[quote][/quote]
Mijn katten zijn ook dol op vis uit blik, tonijn -zalm- sardien, ik geef het niet veel omdat het niet rauw is. In de tonijn op water zit ook veel zout.  Teveel tonijn (misschien ook andere vis) zou ook de opname van bepaalde vitaminen verstoren heb ik me eens laten vertellen.  Maar 1 x per week zal wel geen kwaad kunnen zeker.
Door Mevroi Kruim
#934949
Nee, 1x per week kan, en dan zou ik de tonijn vervangen door zalm in water en/of sardienen, die zitten meestal in olie. Tonijn bevat vaak nogal wat kwik (zit hoog in de voedselketen) en de vangst is ronduit zeer dier- en milieu-onvriendelijk.
Door verwonderd
#951174
Nee, 1x per week kan, en dan zou ik de tonijn vervangen door zalm in water en/of sardienen, die zitten meestal in olie. Tonijn bevat vaak nogal wat kwik (zit hoog in de voedselketen) en de vangst is ronduit zeer dier- en milieu-onvriendelijk.
Goede tip Kruimel dank je :)

En wat ruimte in vriezer en geld betreft: ik heb een zeer kleine vriezer, ok ik heb maar 1 kat, dus dat scheelt (alhoewel, ze eet voor 2  ;D )
Ook ik heb geen boompje op het balkon en mijn spaargeld is erdoorheen gejast bij de da (net uitgerekend: 1200 Euro in 8 maanden tijd). 'Tuurlijk kan ik in niemand zijn of haar portemonnaie kijken, maar ('goede') brokken zijn hartstikke duur (en geloof me, ik heb wat 'goede' merken in huis gehad, helaas). Mijn parasietenkat deed het alleen goed op animonda blik, zit alleen maar vlees in. Ja, ook hartstikke duur, dus al met al ben je met kvv/vers net zo duur uit. Of goedkoop, het is maar hoe je het ziet. Want op kvv/rauw doet ze het nl goed en dat is voor mij onbetaalbaar. Ik ben gaan bezuinigen op dingen voor mezelf. Voor de kat. Kan niet anders.  (ben single mam met pt baan).

Amanda, vat dit niet als een aanval op, maar als zeer, zeer goedbedoelde tip.

Plus combi brokken/kvv is volgens mij een aanslag op de katten hun darmen (geloof me, ik kan het weten).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door