Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marlijn
#831740
Sjeng had zonet wat moeite met zijn ontlasting, hij zat een beetje te persen en zijn bekje vertrok een beetje, deed hem duidelijk een beetje zeer  :-\ Het waren een aantal kleine keuteltjes.

Hij krijgt elke dag 20-25 gr brokjes (dieetvoer RC tegen blaasgruis).
En 's avonds krijgt hij dan (voor deze week):
Maandag: 50gr. kippenvleugel
Dinsdag: 25gr. rundvlees + 25gr. lever en hart (25gr. bijelkaar)
Woensdag: 50 gr. kippenvleugel
Donderdag: 25gr. rundvlees + 25gr. lever en hart (25gr. bijelkaar)
Vrijdag: 50gr. kippenvleugel
Zaterdag: rundvlees
Zondag: vis of een ei (ei is dan in combinatie met wat rundvlees en krijgt hij dan zaterdag en zondag)

Ik heb het helemaal uitgerekend dus als het goed is kloppen de verhoudingen. Uiteraard wordt er afgewisseld met verschillende diersoorten. (Ik ben nog niet volledig afgestapt van de brokjes omdat ik een ontzettend kleine vriezer heb... :-\)
Ik geef hem al een paar weken op deze manier eten en hij heeft nog niet eerder problemen gehad. Ik vroeg me af of het aan de samenstelling van het menu kan liggen dat hij zonet wat last had van zijn ontlasting?
Door Mevroi Kruim
#831770
Hee, vreemd dat hij nu ineens last krijgt. Misschien te weinig vocht binnengekregen?
Je zou bij elke vleesbot-maaltijd een beetje lever of hart kunnen geven, dat scheelt wel voor de ontlasting.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door