Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door PetraS
#865019
Ik heb dus wel een lap rubderpens meebesteld en de heren hebben het gisteravond voorgeschoteld gekregen en vanmorgen was alles op!
Helaas voor mij want het snijden van pens is geen onverdeeld genoegen.... :P
Door Chubby
#865210
Ik heb altijd geleerd dat pens dé groenvoorziening voor carnivoren is. Een carnivoor kan op cellulair niveau (!) geen plantaardige vezels verteren. Daarom moet je groenten inkoken en niet slechts rauw pureren. Pens is iets verteerde plantaardige vezels en kan dus ook opgenomen worden door carnivoren.

Overigens lees ik hier op het forum dat mensen hun honden en katten rauwe gepureerde groenten voorzetten. Ik zet daar mijn vraagtekens bij.. :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#865225
ik heb een pakje smuldier vlees/pens in de vriezer liggen voor ot.
sien vindt dat het naar poep ruikt (doet t ook), en wil het netjes begraven. ot eet er wel een beetje van.
maar een hele pens halen maak ik mn katten (en mn eigen neus) niet blij mee.

er gaan ook geen groente in mn kat. vinden ze niet lekker en hebben ze nix aan, en ook niet persé nodig.
Door Willemijn
#865231
1 van de 5 katten hier vind het heerlijk. Als ik voor de honden bezig ben, trekt hij het onder mijn handen vandaan. En nog vrij grote stukken ook dus hij moet best goed kauwen.
Zou het gewoon eens proberen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door