Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#830549
Even dit oude topic omhoog halen:

Ik heb vroeger slangen gehad, en die voerde ik ook muizen, ik had een keer een muis over (levende) en zelf dood maken doe ik niet, dus heb ik em aan de akt van mn schoonouders gegeven. Echt heel mooi om te zien hoe een kat dat aanpakt, muisje met huid en haar opgegeten yummie.
Maar nu komt mijn vraag:
Heeft een kat voldoende aan gewoon muizen iedere (zou ik wel uit moeten rekenen hoeveel ze nodig heeft) En dus niks erbij? Of is dit te veel hetzelfde?
Mijn kat wil achter alles aan dat beweegd, dus hier mijn volgende vraag: wat zou er gebeuren als ik een levende muis zou kopen, zit het al zo in het instinkt in dat ze hem dood maakt en opeet, of niet?
Wat kosten eendagskuikens per kilo, en hoeveel heeft een kat daar per dag van nodig? Kan je dit ook gewoon aan de hond geven?

Ik zit gewoon een beetje rond te kijken naar dingen voor mn hond en kat, ik wil hier geen brokjes meer in huis hebben  :D

Ze zit nu op de kvv, en ik zou dus wat dingen erbij willen, of overstappen op deze methode, maar aangezien ik er geen verstand van heb weet ik niet of dit kan, en vraag ik het liever eerst.

Mochten dit domme vragen zijn dan hoor ik het wel! Ben gewoon nieuwschierig hoor, en meer ideeën zijn welkom!  :)
#830557
Alleen muizen vind ik te eenzijdig, je zou zeker moeten afwisselen met andere diersoorten.
Wat er gebeurt als je je kat een levende muis geeft hangt af van de kat. Hier eten ze al jaren barf, vangen af en toe een muis en die eten ze dus niet op. Ze leggen hem bij voorkeur voor mijn slaapkamerdeur zodat ik erop ga staan als ik in het donker met slaperige oogjes m'n kamer uitkom  >:( >:( Maar veel katten eten prooi wel gewoon op.
Ik zou het zelf niet doen, ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover de muis, die is a. gekweekt en heeft dus niet geleerd om te overleven en b. kan geen kant uit.
Voor eendagskuikens betaal ik bij Herby iets van 2 euro per kilo en bij de dsz heel wat meer. Hoeveel de kat ervan nodig heeft hangt van de kat af, hier varieert het tussen de 2 en 6 per dag.
Je kunt ze ook gewoon aan de hond geven.
#830577
Ik heb er zelf geen problemen mee om men kat levende muizen te geven, mn slangen kregen het ook, en ik vond het fasinerend om die beesten hun prooi te zien pakken. Ik zou het ook niet eerlijk vinden dat ik wel een lekker stukkie vlees van een vet gemest varken zou eten, en mn kat geen stukkie vlees van een zelfde muis.

Ik had zelf al wel een vermoeden dat het te eenzijdig zou zijn. Ik ga in ieder geval weer verder met info inwinnen, een mens kan niet genoeg weten  ;)
#830619
Lycka schreef: Ik heb er zelf geen problemen mee om men kat levende muizen te geven, mn slangen kregen het ook, en ik vond het fasinerend om die beesten hun prooi te zien pakken. Ik zou het ook niet eerlijk vinden dat ik wel een lekker stukkie vlees van een vet gemest varken zou eten, en mn kat geen stukkie vlees van een zelfde muis.

Ik had zelf al wel een vermoeden dat het te eenzijdig zou zijn. Ik ga in ieder geval weer verder met info inwinnen, een mens kan niet genoeg weten ;)
Maak je dat varken zelf dood dan?
#830634
Van de drie katten vangt er hier maar één muizen (de andere 2 kijken ernaar als een koe in de wei naar een trein  ::) )
ze eet ze ook niet op maar komt ze cadeau brengen  8)(soms nog levend ook .
vogeltjes vangt ze ook en die eet ze ook op .
Fifi (streepieskat van hiernaast) vangt haar vis zelf en vreet hem ook op (was de goudvis van de buren  :-X )
#831113
karin2 schreef: Van de drie katten vangt er hier maar één muizen (de andere 2 kijken ernaar als een koe in de wei naar een trein ::) )
ze eet ze ook niet op maar komt ze cadeau brengen 8)(soms nog levend ook .
vogeltjes vangt ze ook en die eet ze ook op .
Fifi (streepieskat van hiernaast) vangt haar vis zelf en vreet hem ook op (was de goudvis van de buren :-X )
Hihi, de buurman zal daar wel niet zo blij mee zijn geweest ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door