Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#625417
ik maak me zorgen over moeder Phoebe ,
ze weegt 3 kilo als jehaar optilt lijkt ze wel een veertje heeel anders als  haar jongens (7mnd)die rond de 4kilo wegen en als je die optilt lijkt het wel lood.

ze eet haar schaaltje met eten maar voor de helft of nog minder leeg, en ze eet met hele kleine hapjes,ze krijkgt ongveer 40 gr per keer (avond en morgen).


gisteren heeft ze over heel de dagmaar een paar hapjes op. :'(

ze kan het nietzo goed vinden met haar zoons alsze die ziet gaat ze al blazen en krijgen ze een haal.ik weet dat dit een natuurlijk reactie is ,maar zou dit de oorzaak kunnen zijn van haar weinig eten ? of maak ik me te bezorgd?


ze zijn alle drie gecastreerd,en pas geleden hebben ze nog een wormen kuur gekregen.

en zoals ik in een ander topic geschreven vind ik haar vacht nog dof in vergelijking met haar zoons.


    gr jet :'(
Door Rosita
#625824
Hoelang is dit al gaande? Hoe is het met haar gebit? Het zou best kunnen dat ze de aanwezigheid van de jongens niet meer op prijs stelt, immers in de natuur zouden die allang het nest hebben verlaten. Dat zou best een beetje stress kunnen opleveren. Ik zou haar als het even kan apart laten eten waar de jongens niet bij haar kunnen komen. Misschien moet je haar eten even opwarmen in de magnetron, kijken of dat helpt.
Door jet
#627575
KATTEN !!!! het blijven rare wezens,ik dacht gisteravond (omdat ze zo moelijk eet)geef haar een zakje natvoer dit at ze in een mum van tijd op ::),jammer genoeg had ik maar één zakje .

Maar ik had nog wel een rol CB lamsvariant liggen .dus vanmorgen om 8.30 heb ik haar 30 gr( om te proberen) gegeven ging achterelkaar naar binnen,toen heb ik de schaal met der rest (150gr) o de grond gezet kijken wat ze zou doen en je raad het al ze gingvrolijk verder eten :D.

Ik heb het even aan staan kijken maar toch maar weggehaald bang dat ze anders zou overgeven.
ze wilde naar buiten,maar een uur later kwam ze weer aaanlopen ,mijn man liet haaar binnen en die kwam vragen of ze nog mocht eten ik heb maar toegeven . :-[

die heeft de rest maar verdeeld voor z'n 3e.


maar ik wil nog wel met haar naar de dierenarts om haar toch na te laten kijken.
BEDANKT en GROETJES JET :daisy:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door