Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#516867
ja maar dat vind hij weer niet zo lekker. ook met de kip variant loopt hij te mutsen. hij eet liever barf dan kvv.
hij heeft vanmorgen weer rundergehakt met een eierdooier en schaalpoeder gegeten. en dat gaat er best in.
Door *Robin*
#517268
ik ga morgen kuikens halen, heb ik weer een extra barf onderdeeltje ;D dan ook maar gelijk effe langs de turkse slager voor nekjes en geiten en lamsvlees. en organen als hij die heeft ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#519010
Robin86 schreef: ja maar dat vind hij weer niet zo lekker. ook met de kip variant loopt hij te mutsen. hij eet liever barf dan kvv.
hij heeft vanmorgen weer rundergehakt met een eierdooier en schaalpoeder gegeten. en dat gaat er best in.
Waarom geef je alleen een eidooier, rauwe eieren moet je kompleet geven.
Door *Robin*
#519171
dit is uit het artikel van wenne

Eierdooier is een zeer rijke voedingsbron. Het bevat heel wat essentiële aminozuren en vetzuren en is ook rijk aan vitamines en sporenelementen (mineralen). Rauw eiwit op regelmatige basis daarentegen wordt níet aangeraden, omdat dit een stof bevat (avidine) die een bepaald B-vitamine (biotine) inactiveert, zodat hieraan een tekort zou kunnen ontstaan. (De meeste mensen zijn het er intussen echter over eens dat eieren meer biotine dan avidine bevatten, waardoor er in realiteit weinig kans is op een tekort wanneer hele eieren gevoerd worden. Rauw eiwit zónder dooier valt echter wél af te raden. )

dus werd ik een beetje onzeker
maar hij krijgt niet dagelijks eieren
nu wel kuikentjes daar zit ook eigeel in
Door Mevroi Kruim
#519315
Eeehm ... er staat toch duidelijk dat je heel ei gewoon kunt voeren omdat de dooier meer dan voldoende biotine bevat zodat de avidine niet schadelijk is? Alleen rauw eiwit ZONDER DOOIER wordt afgeraden ...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#519367
Robin86 schreef: dit is uit het artikel van wenne

Eierdooier is een zeer rijke voedingsbron. Het bevat heel wat essentiële aminozuren en vetzuren en is ook rijk aan vitamines en sporenelementen (mineralen). Rauw eiwit op regelmatige basis daarentegen wordt níet aangeraden, omdat dit een stof bevat (avidine) die een bepaald B-vitamine (biotine) inactiveert, zodat hieraan een tekort zou kunnen ontstaan. (De meeste mensen zijn het er intussen echter over eens dat eieren meer biotine dan avidine bevatten, waardoor er in realiteit weinig kans is op een tekort wanneer hele eieren gevoerd worden. Rauw eiwit zónder dooier valt echter wél af te raden. )

dus werd ik een beetje onzeker
maar hij krijgt niet dagelijks eieren
nu wel kuikentjes daar zit ook eigeel in

Klopt in kuikens zit nog eigeel in de buik, dus als je daarbij nog ei wilt geven dan gewoon een compleet rauw ei.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door