Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#535871
In kleine stukjes snijden heb ik al geprobeerd, van spiervlees en orgaanvlees willen dan twee katten enthousiast eten (de oudste twee). De rest taalt er niet naar.
Ik heb al eerder gehakte kipkarkas en eendkarkas gegeven, maar zodra er stukjes bot in zitten, laten ze het liggen en het gaat mij nou juist om het bot als calciumbron.
Onze katten willen likken en niet kauwen.
Op zich vreemd, want vroeger waren ze dol op de grote brokken: Maine Coon van RC en Oral Care van Hills en daar moesten ze toch ook op kauwen...

Wij hebben onze Franny een tijd een dieet van geitenvlees gegeven en zij at dan ca. 100 gram geiten(spier)vlees per dag wat wij sneden voor haar.
Maar 850 gram per dag snijden, dat is een flinke klus hoor... ik denk dat we dat in de praktijk niet vol gaan houden.

Dat malen is een heel gedoe met schoonmaken en al, maar als ik voor 1 of 2 maanden tegeljik kan malen, dan valt het schoonmaken op zich wel mee.
Groentemix maak ik ook altijd voor een langere periode klaar en dan heb je er relatief weinig schoonmaakwerk aan.
Door *Robin*
#535944
mijn katje krijgt ook geen tafelresten. heel af en toe als wij gegrilde kip halen krijgt hij ook een stukje maar dat doe ik liever niet vanwege alle kruiden en zout die erop zit.

hij krijgt 100 gram orgaanvlees in de week
250 tot 350 gram kippennekken of vleugels
400 gram spiervlees van 6 verschillende dieren
1 dag vis, 4 x 1 eendagskuiken, 1 x een halve duif

en een paar keer per week een eitje bij bijv. gehakt of door de vis. soms wat zuivel voornamelijk kwark en yoghurt ook niet vaker dan twee keer in de week een eetlepel

percentages bereken vind ik zo moeilijk :-[
Laatst gewijzigd door *Robin* op ma 24 apr 2006, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536201
Lizzy schreef: Mijn kat lust absoluut niet alleen kip. En al helemaal geen kippenvleugels die niet echt gemalen zijn. Er moet persee rund doorheen, anders kan ik op mijn kop gaan staan: ze moet het niet. Dus wat ik deed (ik voer weer gewoon Bibi omdat ik dat makkelijker vind en ze dat het allerliefst eet): ik maakte mijn eigen versvlees met de vleesmolen. Ik maalde dus bot, maalde vlees en orgaanvlees (rund), deed er blikjes sardien doorheen en dat vroor ik in in porties. Ik maakte niet teveel en dan veranderde ik met regelmaat wat aan de samenstelling (dus soms kippen of lamsorganen, etc).
Jeetje wat een verwend *pieeeeep*
hier gooi ik een vleugel op en ze gaan er grommend mee aan de haal ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door