Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#480365
sylvia schreef: Ik heb al zitten denken om de pillen (vit.B en st.janskruid) voor Eden te gaan malen, het is iedere keer drama om ze binnen te krijgen, hoe je ze ook in haar strot duwt je moet er altijd op bedacht zijn dat ze ze weer omhoog haalt en uit tuft. ::) Ik dacht als ik even afmeet hoeveel 1 gemalen pil is dat ik gewoon beide potjes tot poeder vermaal.
Zo doe ik het voor de pony ook, die krijgt glucosamine, ik plet alle pillen tot poeder, 6 pillen = 1 maatschepje, dat gaat dan door z'n eten. Pillen tuft 'ie uit, de aap >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#480384
Kruimel schreef: Zo doe ik het voor de pony ook, die krijgt glucosamine, ik plet alle pillen tot poeder, 6 pillen = 1 maatschepje, dat gaat dan door z'n eten. Pillen tuft 'ie uit, de aap >:(
Ja Eden is daar expert in geworden, daar duw je pillen achter in haar keel, houd haar bek dicht, wrijft over haar keel....en dan laat je los en kijkt ze je aan van " ja, ja..ze zijn weg hoor ::) en als je dan 10 minuten later gaat kijken hangen ze in haar vacht >:(
Door Beert
#480420
Ach jeetje ik zit helemaal in het verkeerde topic. Ik ben gewend op een forum dat als je op "volgende" klikt dat je de volgende pagina krijgt, maar hier krijg je het volgende topic.

Foutje!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#480514
Beert schreef: Ach jeetje ik zit helemaal in het verkeerde topic. Ik ben gewend op een forum dat als je op "volgende" klikt dat je de volgende pagina krijgt, maar hier krijg je het volgende topic.

Foutje!
Ik heb er een topic van gemaakt in de kvv sectie ;)
Door evds
#485135
Moet eierschil echt poeder zijn om goed te worden opgenomen? Ik doe de schillen nl. gewoon in een zakje leg dat op de grond en stamp er een paar keer op met mijn voet. Dan zijn het hele kleine stukjes die mijn hondjes (ik heb geen katten) door gehakt of cranibest prima opeten.
Door Mevroi Kruim
#485520
sylvia schreef: Nee ik denk niet dat dat nodig is, alleen eten ze het bij mij niet als het geen poeder is, zeker de katten niet.
Precies! De honden eten eieren met schaal en al, die zitten daar niet mee ;D
Door evds
#485663
Kruimel schreef: Precies! De honden eten eieren met schaal en al, die zitten daar niet mee ;D
Dat vinden ze hier weer net niet lekker. Maar een beetje fijngemaakt gaat het er prima in. Bedankt voor de info.
Door *Robin*
#514337
ik heb gisteren de eierschaal in een plastic zakje gedaan ik heb het op de grond gelegd heb er een paar x op gestampt en toen met een hamer tot (best wel) fijn gruis geslagen en hij at het prima over de kip ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door