Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Liselot
#443549
Tja, ik ben gewoon zo'n type wat zich overal zorgen om kan maken. En ik had m'n vraag misschien wel wat beter kunnen stellen, want het ging me er heus niet alleen om wat nou mocht/gezeur oplevert, maar ook om wat nou praktisch is op zo'n show. Ik ben op zich altijd wel bereid tot een lekkere discussie over vers, maar zo komen m'n berichtjes hier nu ook niet echt over. :-[

Ze hebben het grootste gedeelte van de tijd lekker liggen slapen, ik had carnibest en blik meegenomen maar omdat we ze tussendoor niet wakker wilden maken hebben we ze pas tegen het einde een blikje gevoerd. (toen de gordijntjes eraf gingen ging Flynn brokjes uit de kooi van de buren zitten hengelen >:( ;D )

Rumble z'n kleinkinderen hebben het leuk gedaan, Flynn heeft z'n U1 gehaald en Rowan U1 en een nominatie BIS. Ik weet helaas niet precies wat de keurmeester (mw Marien) van Flynn vond want Duncan heeft hem gebracht, van wat ik gezien heb ging het in ieder geval slecht want meneer probeerde al grommende van tafel te komen. Ik stond op dat moment met dEUS bij de keurmeester (mw Daelemans) en dat ging stukken beter, dEUS was relaxt, liet zich lekker knuffelen en heeft zelfs met de vingers van de steward gespeeld, hij kreeg z'n U1 "met genoegen" en een prachtig rapport. 's Middags moesten we nog even terugkomen voor de voorselectie nominatie BIS maar die ging uiteindelijk aan z'n neus voorbij.

Ik ga sowieso naar Haarlem maar twijfel nu of ik als bezoeker of exposant zal gaan, ik denk dat ik dEUS wel meeneem, Flynn laat ik waarschijnlijk thuis, hij is zo'n ontzettend lieve schootzitter en nu kreeg ik een rapport terug met alleen "brommerig'' erop bij opmerkingen, dan is 'ie toch echt niet op z'n plaats, en al helemaal niet bij zo'n ringkeuring.
Door Nelly
#445394
Flynn is toch jouw Somali of niet? Nu merk ik hier aan Simply Red, - bastaard Somali - ook dat hij, integenstelling tot wat in de kattenboeken staat, niks van vreemde mensen moet hebben. Volgens de boeken is de Somali een nieuwsgierige kat, die direct op vreemde menden afgaat. Nou, niks is minder waar, tenminste wat SR betreft. Zo gauw er vreemde mensen binnenkomen is SR pleite; hij vlucht dan meteen naar boven en laat zich niet meer zien totdat het bezoek weg is.
Door Liselot
#445463
Ze zijn alleen lief tegen het bezoek als die eten vasthebben ;D

Flynn moet inderdaad niet zoveel van bezoek hebben, behalve mensen die hij al kent, die krijgen wel een warm welkom. Maar het zal misschien van kat tot kat verschillen, toen we voor Flynn's geboorte naar de cattery gingen kijken kregen we daar een uitermate warm onthaal van hun Abessijn (is hetzelfde toch). Hoe is dat bij de Somali's van Ria ?

Flynn heeft trouwens pech want vanmiddag moet hij naar de dierenarts, waarschijnlijk heeft hij op de show een virusje opgelopen :(, hij heeft eergisteren een keer gespuugd, gisteren drie keer en hij wil niet meer eten, vandaag gingen we sowieso met hem naar de DA maar nu zijn alle katten inmiddels in hongerstaking en is Mimosa ook gaan spugen. (en terwijl ik dit schrijf gaat Flynn weer over z'n nekje)
Door Loeka
#445821
Liselot schreef: Hoe is dat bij de Somali's van Ria ?
Hier zijn ze niet te houden als er visite is! De 1 wat meer dan de ander dat wel. Maar allemaal zijn ze verschrikkelijk nieuwsgierig. Wat ik ook voor nieuwe dingen in huis haal, ze vinden het super. Ze "helpen" ook altijd met de boodschappen uitpakken :P Nee terughoudendheid hebben ze hier nog nooit van gehoord ;D
Door WorldOfDani
#448624
Liselot schreef:Flynn heeft trouwens pech want vanmiddag moet hij naar de dierenarts, waarschijnlijk heeft hij op de show een virusje opgelopen :(, hij heeft eergisteren een keer gespuugd, gisteren drie keer en hij wil niet meer eten, vandaag gingen we sowieso met hem naar de DA maar nu zijn alle katten inmiddels in hongerstaking en is Mimosa ook gaan spugen. (en terwijl ik dit schrijf gaat Flynn weer over z'n nekje)
He Liselot, dat is wel toevallig, bij mij zijn er ook een aantal in hongerstaking (waaronder kleine Zen :'( ) en een paar aan het spugen. Nu ik me zo bedenk is dat inderdaad begonnen na de show :-\ Ik had dan geen katten mee, maar wie weet heb ik het mee naar huis genomen.
Hoe gaat het nu met ze?
Door Liselot
#448992
Is wel toevallig ja. Ik hoop maar dat ze weer snel gaan eten, met die kleine verseter voorop.

Mimosa, Ernesto en Flynn hebben tot gisteren nog flink doorgespuugd, ze hadden wel Primperid van de dierenarts gehad, dat is tegen de misselijkheid en eetlustopwekkend maar het leek niet echt te helpen. Gelukkig hebben ze vannacht en vandaag alles binnengehouden en zijn ze vandaag meer gaan eten.
dEUS leek ook misselijk te zijn maar spuugde niet at wel gewoon (eendagskuikens).

Is het hier iemand weleens gebeurd dat er katten ziek zijn geworden na een show ? Ik durf nu eigenlijk niet zo goed meer.
Door Liselot
#449749
Fijn dat 'ie weer eet, een zorg minder !

We zijn vandaag gestopt met de pillen omdat de katten eindelijk gestopt zijn met spugen, nu maar hopen dat het vannacht goed gaat. dEUS is ook aan de diarree gegaan, nadat ik hem de laatste dagen drie keer gewassen had heb ik z'n broek er maar afgeknipt. Ik wilde inmiddels toch al niet meer met katten naar Haarlem. Eten doen ze op het moment allemaal als wolven poema's, ze krijgen nu ook maar even onbeperkt ipv maaltijden want ze hebben het blijkbaar nodig.
Door Nelly
#476856
Loeka schreef: Hier zijn ze niet te houden als er visite is! De 1 wat meer dan de ander dat wel. Maar allemaal zijn ze verschrikkelijk nieuwsgierig. Wat ik ook voor nieuwe dingen in huis haal, ze vinden het super. Ze "helpen" ook altijd met de boodschappen uitpakken :P Nee terughoudendheid hebben ze hier nog nooit van gehoord ;D
Zo, heeft ff geduurd, maar ben er weer. Wat nieuwsgierigheid op zich betreft is Simply Red ook niet bepaald slecht bedeeld, overal moet hij bij zijn, alles moet hij zien. Om de haverklap moet ik hem uit kasten, tassen, wasmachine, droger en vaatwasser vissen, kan echt niks open laten staan of hij zit er in. En de hele dag maar kletsen ;D
Maar voor vreemde mensen is hij gewoon verlegen, da's dan misschien toch de huiskat in hem. Niet dat ik dat nu zo heel erg vind hoor, dan kan ik hem van de zomer misschien toch los buiten laten lopen; voor het verkeer hoef ik hier niet bang te zijn. I.v.m. de jagers mag hij nu alleen buiten in de kattenren en afgelopen zomer lag hij buiten aan een lange lijn als de deuren open stonden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door