Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#31023
nog even een vraagje:kan het kwaad als ik mn katten overdag gewoon brokken geef en dan savonds versvlees/barf geef met een pauze van 6 uur tussen de brokken en het vers,of kan ik beter 2 dagen per week alleen vers geven?het lijkt mij namelijk wel een goed idee om ze dagelijks wat vers te geven,zo heb ik het de vorige keer ook gedaan en dit gaf ook geen problemen.
Door sylvia
#31049
pinkeltje schreef: nog even een vraagje:kan het kwaad als ik mn katten overdag gewoon brokken geef en dan savonds versvlees/barf geef met een pauze van 6 uur tussen de brokken en het vers,of kan ik beter 2 dagen per week alleen vers geven?het lijkt mij namelijk wel een goed idee om ze dagelijks wat vers te geven,zo heb ik het de vorige keer ook gedaan en dit gaf ook geen problemen.
Maar waarom wil je ze brokken blijven voeren?
omdat je dan iets kan neerzetten als je er niet bent?
Ik zet gewoon vers neer,zomers doe ik er een schotel overheen,als hij dan wil eten gooit hij de schotel eraf en meestal eten ze dan in 1 keer de rest wel op.tegen de tijd dat je dan weer thuis komt is het tijd voor de volgende maaltijd.
In het begin deed ik omdat ik niet aan een versvlees voor katten kon komen vlees en vis geven met een bak brokjes ernaast.
Door pinkeltje
#31053
sylvia schreef:
Maar waarom wil je ze brokken blijven voeren?
omdat je dan iets kan neerzetten als je er niet bent?
Ik zet gewoon vers neer,zomers doe ik er een schotel overheen,als hij dan wil eten gooit hij de schotel eraf en meestal eten ze dan in 1 keer de rest wel op.tegen de tijd dat je dan weer thuis komt is het tijd voor de volgende maaltijd.
In het begin deed ik omdat ik niet aan een versvlees voor katten kon komen vlees en vis geven met een bak brokjes ernaast.
ik wil ze de brokken idd geven voor als ik er niet ben,het kitten moet toch meerdere keren per dag eten,en ook omdat ze nu nog niet zo verzot zijn op vlees e.d,als dat beter gaat en ze gewoon goed vlees eten en als het kitten straks ouder is,dan wil ik ze gewoon alleen vers gaan geven,maar nu nog even niet,daarom zou ik toch graag iedere dag wat vers geven als extraatje,zo kan ik dan ook experimenteren met wat ze wel en niet lusten,zonder dat ik bang hoef te zijn dat (voornamelijk het kitten) dingen te kort komt.
Door pinkeltje
#31301
ze hebben gisteravond weer wat vlees gegeten!!!!ik heb ze kippenvlees met schapenpens en een rauw ei gegeven,alles een beetje door elkaar geprakt, (ZONDER SARDIENTJES NOGWEL) en ze aten t zo op!!!! 2-0 voor mij ;D
Door sylvia
#31324
pinkeltje schreef: ze hebben gisteravond weer wat vlees gegeten!!!!ik heb ze kippenvlees met schapenpens en een rauw ei gegeven,alles een beetje door elkaar geprakt, (ZONDER SARDIENTJES NOGWEL) en ze aten t zo op!!!! 2-0 voor mij ;D
volgens mij win je het toernooi wel ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door