Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#3466696
Ik heb een menu gemaakt voor 2 van mijn 5 katten. Ze wegen rond de 5kg. 130 gram Barf per dag. 910 gram per week per kat
Klopt het en is het te doen? Een Kwartellijf weegt natuurlijk een stuk meer dan 60 gram. Moet ik deze dan in stukjes van 60 gram knippen?

Ik heb alleen nog nergens kuikens.. die wil ik wel graag voeren.
kan dat ook als snack.
Ik wil ook graag konijnenoren als snack geven. Hoe vaak mag ik kuikens en oren per week geven als snack?

Heb ik het orgaan goed verdeeld? Of liever meer nier?

Was vis nu elke week of één keer in de 2 weken? Dat ben ik even kwijt.

Min kittens van 10 maanden eten voorlopig nog KVV want het zijn moeilijke eters. Ze eten nu ongeveer 150 gram per dag per kat. Ze aten eerst meer maar ze begonnen dik te worden en aten niet alles meer op. Ze wegen ongeveer 4kg. Is dat niet veel te weinig als ze tussen de 8 en 10% zouden moeten eten?

46% vleesbot = 60 gram p/d
23% orgaan = 30 gram p/d
31% spiervlees = 40 gram p/d

Maandag: 60 gram eendennek
40 gram paardspiervlees
30 gram runderhart

Dinsdag: 60 gram zalmlijf
40 gram gansspiervlees
30 gram kippenmaag

Woensdag: 60 gram kippenvleugel
40 gram rundspiervlees
30 gram nier konijn

Donderdag: 60 gram konijnenrug
40 gram gansspiervlees
30 gram lever paard

Vrijdag: 60 gram kwartellijf
40 gram hertspiervlees
30 gram kalkoen hart

Zaterdag: 60 gram vleugel eend
40 gram water buffelspiervlees
30 gram kippenmaag

Zondag: 60 gram kwartellijf
40 gram paardspiervlees
30 gram paardenlever
#3466722
8% lijkt mij voor een kat van 10 maanden echt veel. Tenzij een super groot of super actief ras.

Het vleesbot moet je idd in stukjes proberen krijgen. 60gr is nog goed te doen. Ik heb ooit stukjes van 30gr moeten maken.
Probeer zoveel mogelijk 1 stuk te geven. Katten die rustig eten kan je ook kleinere stukjes geven, schrokkers liever niet.
Ik moet ook een deel malen dus dat maakt het gemakkelijk, de restjes gaan in de molen.

Vis kan je tot 10% van je menu geven.

Ik zou idd 2x nier en 1x maag geven, maar zoveel maakt het niet uit. Je kan ook week na week afwisselen.

Verder is het een mooie afwisseling.
Je hoeft niet eendennek en eendenvleugel te geven. 1 soort bot per diersoort is voldoende. Je kan dan evt nog afwisselen per aankoop.
Door Robian
#3467363
-sanne schreef: do 04 jan 2024, 16:27 Ik heb alleen nog nergens kuikens.. die wil ik wel graag voeren.
kan dat ook als snack.
Ik wil ook graag konijnenoren als snack geven. Hoe vaak mag ik kuikens en oren per week geven als snack?
De heren hier krijgen 5 dagen per week 1 kuiken en 2 dagen per week vis.

Konijneoren geef ik hier gedroogd en dat krijgen ze als de hond ook wat te knagen krijgt.
Doe ik dat niet dan is de hond zijn leven niet veilig :P ;D ;D ;D

Ik denk dat ze 3 keer per week ieders een half gedroogd oor krijgen.

In welke regio woon je trouwens?
Ik woon in Twente en je kunt van mij best een aantal kuikens overnemen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door