Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3464797
Hoi hoi,
Mijn kat krijgt nu meer dan een half jaar alleen paardenspiervlees met pre/probiotica van Jarrow (echt een wondermiddel!) met felini complete.
Het gaat nu eindelijk ontzettend goed met hem. Ik geef hem nu grote stukken en meer eten en de voedselobsessie is enorm verminderd. Hij is erg rustig geworden.
Wel vind ik dat hij veel eten nodig heeft. Hij weegt nog geen 3,5kg en eet ongeveer 140 gram spiervlees per dag.
Ik zou heel graag een diersoort willen toevoegen om te proberen.
Ik kan aan wilde gans komen. Dat heeft hij nog nooit gegeten. Hoe ga ik het toevoegen aan zijn paardenvlees?
Ik weet niet zo goed hoe ik te werk moet gaan, ik vind het ook erg spannend. Als het misgaat duurt het weer weken voordat zijn darmen weer optimaal zijn.
Nu steelt hij wel eens wat bij de andere en als het sporadisch gebeurd, heeft hij er gelukkig niet direct last van.
#3464823
Ik niet.
Omdat je zo snel mogelijk wil weten of er reactie of niet is. Als je te weinig van de nieuwe diersoort voert, merk je het misschien niet duidelijk of er reactie komt of niet. En dan heeft ie er misschien net meer van binnen voor je het doorhebt.

Maar goed, als je je daar zekerder bij voelt, moet je wel langzaam opbouwen. Als je denkt dat dat voor zijn spijsvertering beter is. Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Want stress pikt ie op en dan gaat het zeker mis. ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door