Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wolfie_larue
#3460541
Hoi allemaal!

Ik wil mijn eigen katten en de opvangpoes ( die hier mag blijven) graag overzetten op kvv en eventueel de kittens ook

Smuldier vinden ze alledrie geweldig
Is het volgende menu goed qua afwisseling en kwaliteit? En moet er dan nog hart of Taurine bij?
( als ze het lusten natuurlijk)

Is dit genoeg variatie voor de kat en mogen ze deze varianten allemaal hebben?

1 of 2 x per week dogmeat kip
1 x per week dogmeat zalm
1 of 2 x per week Barfmenu cattery
1 x per week kb mix lam
1 x per week haaksbarf rund
1 x per week kb mix wilde duif

Ik had gelezen dat dogmeat en kb mix voor de kat ook goed zijn namelijk

En mogen kittens dit ook allemaal? Ze zijn nu pas 3 weken dus het duurt nog even
#3460550
Ja hoor, dat is prima zo. Mooie variantie.

Je zou evt nog een paar keer per week een geklutst eitje of eendagskuikens kunnen geven.. Zeker voor kittens zijn kuikens geweldig en educatief voer. :P :biggrin2: Maar ook heel wat volwassen katten kunnen ze (evt na wennen) appreciëren.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3460563
Let even op de KB Mix Lam. Daar zit pens in.
Ik heb ze er bij AnimalFoodExpress al eens op gewezen dat ik vind dat deze eigenlijk niet bij de Katten KVV hoort te staan, maar hij staat er nog steeds.
https://www.animalfoodexpress.nl/kb-mix-lam-1-kg
Samenstelling : 100% Lam (40% pens, 15% vlees, 15% bevleesde ribben, 10% vet, 8% hart, 8% lever, 4% long)
Bono (mijn vuilnisbakje die alles eet) at het wel gewoon, maar Yuna haalde toch echt haar neus er voor op :???: Dus als ze het laten staan dan weet je waardoor dat komt ;)

Hier krijgen ze verder wel de KB Mix Haas, Wilde Duif, Konijn, Fazant en Eend (en soms kalkoen of kip). Dat is allemaal perfect geschikt voor de katten. Tevens zijn ze helemaal dol op de eendagskuikens (daar staan ze echt om te springen). BARFmenu Cattery krijgen ze hier ook wel eens (wel premix maar prima voor afwisseling).

Ik heb geen ervaring met dogmeat.
Haaksbarf vond ik wat duur (omdat het voor de kattenvariant ook alleen in max. 0,5kg te krijgen is).

Over de leeftijd wanneer je kittens KVV kan geven weet ik ook niets.
Hier waren ze al wat ouder toen ik overschakelde.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door