Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#406312
Nelly schreef: Snap er niks van hoor, heb nog nooit zo'n stankloze kat gehad als SR. Of zou het komen doordat hij van heel klein af aan met eendagskuikens is grootgebracht?
denk het niet, ik geloof dat Pyts nog eerder eendagskuikens at dan SR
Gebruikersavatar
Door sylvia
#406313
Debora schreef: Dan heb jij rare katten :P die van mij stinken ook giga als ze eendagkuikendrollen (mooi scrabbel woord trouwens) draaien. Duurt maar even trouwens.
Ze stonden me vanochtend toch boos aan te kijken. Geen kuikens want vergeten te kopen :-[ En denk maar niet dat ze dan de CB eten hoor ::) Gaan ze mij bij het ontbijt lopen klieren >:( voor straf omdat ik zo'n slechte employee ben 8)
Die van mij kijken ook heel belazerd als er geen kuikens zijn.
Door Nelly
#409277
SR is heel duidelijk in zijn wensen; hij wil ook niet elke dag kuikens hoor, zo tussendoor wil hij ook wel eens een kippenekkie of een hapje bibi - bij voorkeur natuurmix - of een kleingesneden stukje runderstrot.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#411850
Nelly schreef: SR is heel duidelijk in zijn wensen; hij wil ook niet elke dag kuikens hoor, zo tussendoor wil hij ook wel eens een kippenekkie of een hapje bibi - bij voorkeur natuurmix - of een kleingesneden stukje runderstrot.
Maar als jij kuikens geef, geef ja dan niets anders meer?
hier krijgen ze iedere morgen kuikens en s'avonds krijgen ze wisselend eten
Door Nelly
#412339
sylvia schreef: Maar als jij kuikens geef, geef ja dan niets anders meer?
hier krijgen ze iedere morgen kuikens en s'avonds krijgen ze wisselend eten
Jawel hoor, ik laat hem zoveel mogelijk met de honden mee-eten, naast de kuikens dus. Dus d.w.z.: kopvlees (in stukjes gesneden) spiervlees, organen en soms wat soepvlees of gewoon kippevlees. Pens lust-ie niet, lamsvlees ook niet, helaas. Konijn heb ik nog niet geprobeerd, komt nog. Met verse vis ben ik een beetje voorzichtig, stel dat-ie straks de koi's uit m'n vijver mept en opvreet? Een blikje makreel of sardien gaat er ook wel in nu, in het begin niet.
Door tom
#412968
geer schreef: Sophie heeft, na het dwergwerpen, het kuikenwerpen ontdekt. Dat betekent dat je er een paar gaatjes in bijt, hem bij een van zijn pootjes pakt en er dan heeeeel hard mee schudt totdat het struif tegen de muur op zit en het arme kieken met een plofje een meter verderop op zijn snufferd landt....
hé hé hé, dat is heel goed uitgedrukt, zie het zo voor mijn ogen gebeuren ;D

Algemeen nu, bij het lezen van dit topic heb ik 2 vragen:
- Sommige raden aan de kuikentjes gaar te koken. Ik dacht dat het totaal not done was voor zowel honden als katten om gekookte beenderen te geven ?
- Eéndagkuikendrollen stinken harder dan brokdrollen ? God, laat het uit, met 5 katten is het soms nu al gewoon niet te harden :P Ik dacht dat katten op barf zoals honden meer hardere geurarme keutels gingen uitscheiden ??? Plse laat iemand vertellen dat het zo is/kan zijn ...
Door Francisca
#412974
Max krijgt zijn eendagskuikens gewoon rauw. Als ze het niet willen eten zou je de kuikens eerst ff kunnen koken, hoeft niet gaar.
Ik heb hier 2 katten de weigeren om vers te eten en ik ruik het verschil tussen de poep van die 2 :-X en de poep van Max heel goed. Het verschil is ook duidelijk te zien trouwens. ;)
Laatst gewijzigd door Francisca op ma 31 okt 2005, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#413076
Toen mijn katten nog brok aten poepten ze tegen de klippen op (kapitalen aan kattenbakgruis gaf ik uit) en stinken! :P :P :-X
Tegenwoordig poepen ze af en toe een ieniemieniekeuteltje, en ik ruik niksnadanoppes. Maar kuikens eten ze dan ook (nog) niet. Helaas verkoopt de dsz hier ze niet meer dus moet ik op zoek naar een ander adres. De honden vinden kuikens geweldig!
Door Nelly
#417589
tom schreef: hé hé hé, dat is heel goed uitgedrukt, zie het zo voor mijn ogen gebeuren ;D

Algemeen nu, bij het lezen van dit topic heb ik 2 vragen:
- Sommige raden aan de kuikentjes gaar te koken. Ik dacht dat het totaal not done was voor zowel honden als katten om gekookte beenderen te geven ?
- Eéndagkuikendrollen stinken harder dan brokdrollen ? God, laat het uit, met 5 katten is het soms nu al gewoon niet te harden :P Ik dacht dat katten op barf zoals honden meer hardere geurarme keutels gingen uitscheiden ??? Plse laat iemand vertellen dat het zo is/kan zijn ...
Kuikentjes gewoon rauw geven hoor. Tja en over dat stinken, ik heb het al eerder gemeld, ik merk er niks van, sterker nog, ik ruik de bak eigenlijk helemaal niet.
Door Robian
#418687
Mijn katten krijgen ook elke dag eendagskuikens naast de k.v.v.
En van dat stinken merk ik ook niets.
Misschien hebben mijn katten en SR een geurfilter ingebouwd gekregen door hun mams ::) :-X ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door