Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
#3166172
Bij kittens is de richtlijn 5à10% van hun lichaamsgewicht. Hoe jonger hoe meer ze doorgaans in verhouding eten. Bij kittens, zeker van die leeftijd kan je onbeperkt voeren en op deze leeftijd zou ik dat ook zeker doen. Bij mij zijn ze telkens rond een maand of vijf minder gaan groeien (dat is wel individueel) en werden dan ook te dik als je hen liet doen. Ik laat kittens dus altijd eten hoeveel ze willen per maaltijd en als ik merk dat ze dik worden krijgen ze beperkt voer. Gezonde jonge kittens (tot een week of 10/12 zijn altijd bolletjes, dat is gewoon hun bouw en dat bedoel ik dus niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3168569
Ik zou ook onbeperkt voeren.

Wel goed in het oog houden als ze erg bolle harde buikjes zouden krijgen, of ze geen wormen hebben. Kittens hebben die doorgaans wel en dan moet je uiteraard ontwormen. Normaal wordt aangeraden kittens om de zoveel (4 geloof ik) weken te ontwormen, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel noodzakelijk is. Mijn laatste kitten dateert van voor mijn barf-tijd en toen volgde ik dat advies nog gewoon op... :-[

Het klinkt wel heel goed, ze groeien vast voorspoedig op.
5 weken oud zullen ze het wel redden, maar het blijft natuurlijk jammer dat ze hun moeder al moeten missen. Gelukkig hebben ze elkaar nog! ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170251
pearlsofpassion schreef: Ik zou ook onbeperkt voeren.

Wel goed in het oog houden als ze erg bolle harde buikjes zouden krijgen, of ze geen wormen hebben. Kittens hebben die doorgaans wel en dan moet je uiteraard ontwormen. Normaal wordt aangeraden kittens om de zoveel (4 geloof ik) weken te ontwormen, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel noodzakelijk is. Mijn laatste kitten dateert van voor mijn barf-tijd en toen volgde ik dat advies nog gewoon op... :-[

Het klinkt wel heel goed, ze groeien vast voorspoedig op.
5 weken oud zullen ze het wel redden, maar het blijft natuurlijk jammer dat ze hun moeder al moeten missen. Gelukkig hebben ze elkaar nog! ;)
Gezien de fikse infectie van Mies, worden de kittens hier gewoon ontwormd volgens de richtlijn.

Ze eten goed, krijgen nog 1 x daags wat warme melk. Ze krijgen onbeperkt te eten en groeien als kool.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3170302
Ik had laatst een kitten van 4 weken en die eet vanaf dag 1 gewoon kvv . Voor de nacht kreeg ze beetje brokjes met kittenmelk omdat ze de brokjes nog niet droog kon eten ( ja weet het is vloeken in de kerk , maar is meer voor als het nodig was/is dat ze ze at) volgens da was kittenmelk niet perse nodig als ze de kvv goed at , maar als extra niet erg ( ze was te ligt voor 4 weken 290 gram)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170373
Sigbrid schreef: Ik had laatst een kitten van 4 weken en die eet vanaf dag 1 gewoon kvv . Voor de nacht kreeg ze beetje brokjes met kittenmelk omdat ze de brokjes nog niet droog kon eten ( ja weet het is vloeken in de kerk , maar is meer voor als het nodig was/is dat ze ze at) volgens da was kittenmelk niet perse nodig als ze de kvv goed at , maar als extra niet erg ( ze was te ligt voor 4 weken 290 gram)
Nodig is het niet meer, maar ze vinden het vooral heel fijn. Ze drinken het samen uit 1 bakje en liggen daarna echt heerlijk te slapen. Die warmte doet ze goed denk ik. Ze eten verder echt goed, dat is fijn. Ze zijn ook mooi stil.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3170376
Als het ze goed doet , waarom niet toch ? Frumpie wilde het niet drinken , water wel , ze vond het alleen door de brokjes lekker schijnbaar .
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door