Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3133418
Hallo allemaal!
Vanmiddag gaan we onze nieuwe kitten ophalen, een mooi zwart katertje afgespeend op kvv.
Sinds wij begin dit jaar onze hond van kvv hebben overgezet op BARF, speelden we met het idee om de katten ook vers te voeren. BARF vind ik eerlijk gezegd te ingewikkeld ivm de kleine hoeveelheden, en omdat ik ze niet aangeleerd krijg om 2x per dag te eten (ze eten kleine beetjes en komen later terug).
Sinds een paar weken heb ik ze op kvv, met als aanvulling piepkuikens, kippennekjes en ik heb net gisteren ontvangen maar nog niet uitgeprobeerd, duifjes. Dit krijgen ze er een keer of 2 in de week bij, naast hun gewone kvv.
Momenteel heb ik bibi natuurmix en beefmix, en kiezenbrink kwartel en konijn in de vriezer liggen. Tammenga vinden ze niet zo heel lekker. In het begin had ik er nog een merk bij, ben helaas de naam kwijt, maar dat was heel fijn spul en dat vonden ze niet lekker. Iets groffer bevalt beter.
Ik lees hier en daar dat sommige soorten en merken kvv voor katten niet compleet zijn. Ik voer uiteraard verschillende
Mijn vraag is: welk merk biedt kvv in de juiste verhoudingen spier bot en orgaan voor de katten? Als dat er niet is, maak ik het in orde door piepkuikens en duifjes bij te voeren? Is 2x in de week dan voldoende?
En als afsluiter: welke merken kvv zijn (ook) goed?
Bedankt alvast!
#3133433
Je moet voornamelijk kattenkvv voeren.
Af en toe een hondenkvv voeren kan wel, maar de hoofdmaaltijd moet toch kattenversie's zijn.

Er zijn kvv's die zowel voor honden als katten geschikt zijn, maar hondenkvv kan je niet compleet voor katten maken met kuikens of duifjes erbij te geven.  Katten eten net minder bot, meer hart-lever-nier (geen pens), en vooral een hoger gehalte aan goed spiervlees. 
Kuikens kan je wel 2 of 3 per week geven, afhankelijk van hoeveel je kat eet.  Die tellen zoals eieren bij honden, extra dus, ookal zijn ze niet helemaal 100 compleet (baby-prooitjes).
Duifjes als ze in zijn geheel zijn (dus ook de filets en organen er nog aan), kan je als compleet voeren en dan moet je gewoon rekening houden met je afwisseling in diersoorten. Dus niet meer als een kwart van je menu.
#3133444
Wat leuk, een nieuwe baby!

Kittens eten ook vaker dan twee keer per dag. Ze hebben nog een heel klein maagje en daar kan niet zoveel in. Wel hebben ze een hoge behoefte aan voedingsstoffen vanwege groeien en spelen en dat ondervang je door meerdere keren per dag t voeren.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door