Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3098111
Hij barft inmiddels redelijk netjes. Het gaat wel in kleine stukjes. Helaas ben ik komende week een paar daagjes weg en zal hij prak moeten eten. Als hij echt niet wil heb ik ook blikjes in huis, maar hopelijk eet hij gewoon braaf.
Gebruikersavatar
Door cath
#3098187
Doen jouw andere katten dan niet moeilijk?
Hier kunnen ze er wat van hoor, ze trekken ook dikwijls hun neus op.Ze eten liefst spiervlees en organen. 
Kvv is dikwijls bah,, moet ik niet.
Maar malen voor 4 katten is wel heel veel werk.
Ik moet dikwijls wegsmijten, wat ik echt niet leuk vind
Door hannabelgje
#3098301
De komende dagen krijgen ze kvv. Gewoon gekochte, niet zelf gemalen. Fleur is net een vuilnisbak, die eet alles. Wasabi is de laatste tijd ook een beetje een zeikerd. Afwisseling is hier toch wel de oplossing.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3098418
Hier moet ik ook afwisselen hoor.

Als het dan nog niet goed genoeg is, dan ben ik wel heel koppig en doe ik nog moeilijker dan hen...  ::)
Wilde eendenvlees was een jaar geleden echt het lekkerste dat ik had voor Kleintje. Feest!
En nu laat ze het liggen.  Er is echt niets mis mee, ze is gewoon kieskeurig en koppig aan het spelen, maar niet met mij hoor.
Prima, dan krijgt ze niets anders tot ze het op heeft. En ik durf er (zoals vandaag) zelfs expres ook nog eens wilde eendenkarkas bij uithalen zodat ze niet enkel haar vleesbot kan opeten en het spier laten liggen. Want dat doet ze uiteraard wel.
Nu kan ze wat honger hebben, maar normaal zal ze dan vanavond het wel opeten. Ze is wel het soort kat dat altijd wel een hapje neemt, weglopen zonder iets te eten, doet ze eigenlijk nooit. Dus ze heeft altijd wel iets binnen en mengen onder wat lekkers helpt bij haar niet. Maar dan eet ze maar een klein beetje, als ze het niet lekker vind. Dus krijgt ze dat restje eerst voor haar neus, en pas als dat op is, krijgt ze wat ze normaal die maaltijd zou gehad hebben. 
En als ik haar dat zo elke week een keertje lap, dan leert ze het op een paar maand wel.
Miepen helpt niet, krijg je enkel honger van.
Ze is niet altijd zo kieskeurig, maar ze heeft zo haar periodes.  Alleen ben ik dan net zo lastig...

Luis was de eerste tijd echt super kieskeurig, maar tegenwoordig mag ik echt niet klagen.  Vrijwel alles gaat mooi op, en als ik een beetje moeite doe om de minder lekkere zaken wat aantrekkelijker te maken (klein beetje lekkers onder mengen), dan doet meneer ook wat moeite om het dan ook op te eten.  Prima regeling zo. En minstens 6 van de 7 dagen vind hij het gewoon lekker, punt.  Het heeft een jaar of 2 geduurd, maar nu heb ik toch een tevreden kat...
Gebruikersavatar
Door Viking
#3098501
Vanochtend kregen ze bij mij voor de tweede dag konijn! Hoe durf ik ze twee dagen hetzelfde te geven was de blik die ik van de heren ontving. Dus ook niet/amper eten en beledigd naar buiten....

Ik heb een cameraatje die ik vanuit mijn telefoontje kan besturen. Zit ik op mn werk, kijk ik gauw met mn cameraatje, zie ik Pjotr op zn dooie akkertje naar zijn bakkie toelopen om het laatste beetje in de schaal ook nog maar eens uit te likken.

Echt he?
Door hannabelgje
#3100790
Het is gelukkig goed gegaan. Ze hebben alleen de zalmmix laten staan. Nu gaan ze weer over op barf. Dan kan ik beter afwisselen. Pfff blij dat mijn ventje zo braaf gegeten heeft bij de oppas.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door