Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3061079
Ik vind het wel vreemd, vorige week kreeg ik er met gemak kvv in en ook stukjes spiervlees en runderhart en nou wil meneer geen vers meer. Lijkt me dat hij met z'n inmiddels 6 maanden toch ook wel klaar is met wisselen toch?
Door Ruisje
#3061208
Je hebt een molen, als je onderstaande er nou eens doorheen gooi en een zelfgemalen prakkie probeer!? Zelfgemalen is lekkerder dan kvv en blijkbaar heeft Nori nog geen zin in knagen. ;)

- 500 gram kippennek/rug
- 600 gram kwartelkarkas
- 1500 gram spiervlees (van 3 diersoorten)
- 250 gram hart
- 150 gram lever
- 75 gram nier

Samen 3075 gram
Door hannabelgje
#3061233
Kwartel heb ik nog niet in huis. Zou ik kunnen vervangen door konijnkarkas. Dat heb ik nog wel. Spiervlees heb ik heel veel. Ik kan kijken of ik dat dit weekend kan malen. Hij zou 200 gram per dag moeten eten ongeveer.
Morgen komt er ook kvv binnen van lupa. Knagen ziet hij inderdaad echt niet zitten.
Door Ruisje
#3061322
hannabelgje schreef: Kwartel heb ik nog niet in huis. Zou ik kunnen vervangen door konijnkarkas. Dat heb ik nog wel. Spiervlees heb ik heel veel. Ik kan kijken of ik dat dit weekend kan malen. Hij zou 200 gram per dag moeten eten ongeveer.
Morgen komt er ook kvv binnen van lupa. Knagen ziet hij inderdaad echt niet zitten.
Ik zou het zeker proberen, zelfgemaakt met meerdere diersoorten is gewoon lekkerder en die 3 kilo mix heb je toch zo gemaakt ??? !!
Door hannabelgje
#3061323
Pfff voor de mensen die zeuren over de prijs van goede kvv, ik heb net 5 euro betaald voor drie kleine blikjes kattenvoer.
Door hannabelgje
#3061820
De darf kat is binnen en daarvan heb ik een paar theelepels goed gemengd met een blikje schesir. Het gaat goed naar binnen. Meneertje heeft veel honger.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3062067
hannabelgje schreef: Pfff voor de mensen die zeuren over de prijs van goede kvv, ik heb net 5 euro betaald voor drie kleine blikjes kattenvoer. Afbeelding
5 euro voor 3 blikjes :o
Hier bij de dierenwinkel betaalde ik voor 5 blikjes schesir 4,50.....
Mocht je nog tijd natvoer nodig hebben misschien op een site als zooplus kijken?
Door hannabelgje
#3062329
dinky89 schreef: 5 euro voor 3 blikjes :o
Hier bij de dierenwinkel betaalde ik voor 5 blikjes schesir 4,50.....
Mocht je nog tijd natvoer nodig hebben misschien op een site als zooplus kijken?
De kleine blikjes van 85 gram zijn hier 1,50 en de grotere van 170 gram zijn 2 euro. Ik heb nu cosma, smilla en animonda. En mixen van kiezebrink, bosduif en eend en all animal parelhoen. En een doos darf eco kat.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3062454
Sorry, maar dat vind ik echt bizarre prijzen voor blikjes. Mijn ervaring is dat blikjes van schesir en almo beide rond de 90 cent zitten (85 gram).....
Tevens kan ik wel beamen dat kvv goedkoper is dan blik wanneer je de betere merken neemt ;-)
Door hannabelgje
#3063068
Vanmorgen heeft hij met smaak een bakje darf gegeten. Het lijkt erop dat meneertje gewoon van afwisseling houdt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door