Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marpa
#3064104
Martine-Tom schreef: Ik geloof er inmiddels niks meer van dat er in dego slechts 20% bot zou zitten...ze poepen er hier krijtjes op en ik zie ook gewoon heel veel bot erin. Ik voer het ook niet meer inmiddels....
Ik maak t ook op (met extra pens en spiervlees) en dan is de kvv van dego verleden tijd...
Door Ruisje
#3064105
Martine-Tom schreef: Ik geloof er inmiddels niks meer van dat er in dego slechts 20% bot zou zitten...ze poepen er hier krijtjes op en ik zie ook gewoon heel veel bot erin. Ik voer het ook niet meer inmiddels....
Nee, ik ook niet! Toen ik nog kvv voerde aan de honden en katten, poepte ze ook krijtjes op degomeat en was ik elke dag aan het aanvullen met spier- en orgaanvlees.
Lily en Sergi krijgen nu zelf samengesteld zo'n 20-22% bot en hebben nooooooit krijtpoep. Daarom heb ik Marpa al gezegd het vleesbotpercentage voor barf voor de honden niet op de degomeatervaring aan te passen. ;)
Door Marpa
#3064115
Ik heb nu voor een maand porties Barf klaar voor de honden en zal goed de ontlasting in de gaten houden.
Mocht het dun worden zal het dus door t lage botpercentage zijn. Dat kan ik dan omhoog schroeven.
Voor de katten begrijp ik dat ik naar 'echte' katten kvv moet kijken. Dat ben ik dus al aan t doen.
Ook ga ik een berekening maken of misschien zelf Barf malen een idee is voor 10 katten. Alles wat nodig is malen en portioneren per 1 dag. Weet ik zeker (als ik t goed doe) dat ze de juiste percentages en voedingsstoffen binnen krijgen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door