Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2998047
Ik wil even mijn menu voor Noppie laten checken. Kijken of er geen foutjes in geslopen zijn.

Hij krijgt 5 dagen barf en 2 dagen (weekend) KVV. Door de week krijgt hij iedere dag compleet (bot, spiervlees, hart, lever en nier) en 175 gram per dag. In het weekend 200 gram KVV per dag.

Verdeling door de week is als volgt:
Hij krijgt momenteel 2,65% en weegt 6,5 kg
Bot 35,00%
Vlees 47,00%
Lever 6,00%
Nier 6,00%
Hart 6,00%

Hij krijgt
Bot: kippennek, kwartelkarkas, eendennek, fazant ruggegraat+ribbetjes
Vlees: paard, kalkoen, rund, lama, haas en gans
Orgaan: eendenhart, lamslever, rundernier

In het weekend krijgt hij beefmix van degomeat en gemalen haas, struisvogel of kangoeroe

Daarnaast krijgt ie 1 gedroogd kipvleugeltipje of kwart kippennekje als snack per dag en af en toe stukje gedroogd spiervlees.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2998088
Bot bedoel je toch vleesbot mee hè?
Ik vind het er zo op het eerste oog best oké uitzien. Probeer wel wat variatie in je orgaandeel aan te brengen, dus ook eens lamsnier, eendenlever, lamshart, etc.
Door TMG1961
#2998111
koekje schreef: Bot bedoel je toch vleesbot mee hè?
Ik vind het er zo op het eerste oog best oké uitzien. Probeer wel wat variatie in je orgaandeel aan te brengen, dus ook eens lamsnier, eendenlever, lamshart, etc.
Bot is inderdaad vleesbot
lamsnier kan ik momenteel niet meer krijgen vandaar de rundernier. Konijnenniertjes zijn me te vet, je gooit dan bijna meer vet weg dan dat je aan nier overhoud
hart zal geen probleem zijn dat te vervangen voor andere diersoort
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2998162
koekje schreef: Ik koop van Orinake konijnniertjes met zonder vet, maar daar moet je dan wel aan kunnen komen natuurlijk.
Dat zijn dezelfde als die Mini en Maxi hebben. Maar geen idee of hun lijntjes in jouw buurt komen...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door