Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#2861202
Jacoba schreef: Gevoeligheid voor braken op brokken kan liggen aan het feit dat je met een geëxtrudeerde brok te maken hebt. Deze zetten uit in de maag, wat dan overgeven tot gevolg heeft (één van de redenen waarom ik destijds op vers ben overgestapt, vanaf de eerste maaltijd was het braken verleden tijd)! Brokken bevatten een percentage water van p/m 10%. Hoewel een kat van nature weinig drinkt, kan dat voor jouw kat verklaren waarom ze zoveel drinkt als al het andere is uitgesloten. Katten hebben veel vocht nodig! Alléén al om die reden zou je beter natvoer kunnen geven dan brok.

Konijn wordt over het algemeen het best geaccepteerd ja. Zowel Tinlo, Haaksbarf als Degomeat hebben een fijne versie (persoonlijk dan ;)). Je zou kunnen beginnen met veel blikvoer en een friemeltje KVV. Deze twee langzaam af- en opbouwen.

Eend, lam en geit zijn de wat vettere vleessoorten. Dit kan helpen bij gewichtstoename.
Dat is zeker waar! Toen onze Bambi, die lange tijd vers heeft geweigerd, alleen brok at, zag ik haar verschillende keren per dag drinken. Toen ze eindelijk ook overstapte op rauw, was dat van de ene op de andere dag voorbij, en heb ik haar nooit meer zien drinken.

Barfplaats wordt gesponsord door