Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#2836269
Hier kittens ook altijd onbeperkt gevoerd. Gaat prima. Ik zou met ontwormen nog paar daagjes wachten, maar dan wel zeker doen. Bij zo'n fokker zou ik er niet vanuit gaan dat hij al ontwormt is hoor.
Door miik
#2836277
spreeuwtje schreef: Ok. Veel meer dus.
Gister at hij niet alles op en later wilde hij zelfs niet meer. En t was al zo weinig. Dus ik ging twijfelen.
Klinkt toch wel heel logisch hoor. Hij heeft bij jou waarschijnlijk veel meer gehad dan hij gewend was. Dus zit hij vol en wil daarna niets meer...
Ik had een kitten van mij van de zomer, dat was behoorlijk ziek geweest en dus flink verwend kwa eten met lekkere dingen. Daarna was ze een moeilijke eter. Maar als ik haar beperkt voerde (dus niet zoveel als ze op kon) bleef ze goed groeien en eten. Toen op haar nieuwe adresje kreeg ze ineens zoveel als ze op kon. Ze heeft 2 dagen heel veel gegeten en toen wilde ze niets meer eten... ze zat zo vreselijk vol, dat het hele systeem een beetje van slag was... Dus soms is het handiger om te beginnen met de hoeveelheid die de fokker ook gaf en dan langzaam wat meer, om te voorkomen dus dat ze in 1x stoppen met eten.
Ik zou nog even wachten met ontwormen. Hij is net verhuisd en nieuwe mensen en huisgenootjes dat geeft stres. Ook al is hij op zn gemakje. Ik zou even wachten tot hij wat gesetteld is en wat gewend aan de nieuwe manier van voeren.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836289
Bij de mama stond meestal wel wat te eten maar niet onbeperkt.
Hij kreeg ook de bibi die ik een paar weken terug aan hun gegeven heb. Die man zei dat Koekie niks anders wilde. Maar dat nam ik met een korreltje zout. Het ging steeds heel erg van: hij is de mooiste en de eerste en goh wat bijzonder dat hij gelijk naar jullie toekomt steeds!
Heel lief hoor. Maar t lag er allemaal wel wat dik op. :)
Bovendien liet hij de eerste dag vreselijke stinkwindjes en nu niet meer.
Ik wacht tot 8 weken en kijk dan hoeveel hij bij gekomen is. Ik wil ook niet de eerste enting tegelijk met de ontworming doen. Maar alles zit zo dicht op elkaar.
Door Martine-Tom
#2836291
Ik zou ook met 8 weken niet gaan enten, ik zou eerst ontwormen en enten wat later doen, zeker als ie nog zo klein is. Ik zou toch zeker tot een kilo wachten met enten...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836308
Ok!! Das een goeie richtlijn. Morgen even een batterij halen voor mijn digi Weegschaal. Dan weet ik iig zeker hoe zwaar hij is en kan ik zijn vooruitgang meten.

Dank!!
Door Mowgli
#2836588
Mowgli is ook met 7 weken bij ons gekomen. Hij had toen al 1 ontworming achter de rug. Wij hebbe dag nadat hij bij ons is gekomenn de da gebeld, die heeft ons aanbevolen hem een dag of 10 later te komen "voorstellen" in de praktijk. Hij kreeg toen een algemeen onderzoek en werd nogmaals ontwormd. Daarna hebben wij hem niet meer ontwormd.
Trouwens, let wel op, als ze zo klein zijn, hebben de frummeltjes het snel koud als ze geen beweging hebben, dus zorg ervoor dat hij ook plekjes ter beschikking heeft waar hij lekker kan wegkruipen onder een dekentje of iets dergelijks.
Door lightning
#2836846
Ik zou nu ook niet enten hoor. Enten pas als ze minimaal 1 kg zijn. Die weerstand stort zo snel naar beneden. Ik vind 700 gram voor 7 weekjes ook een minimum gewicht maar het kan. Ik zou ook geven tot hij op kan en vaak genoeg aanbieden. Laat hem maar lekker groeien ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2836992
Hij eet goed, hij krijgt zo'n keer of 5/6 aangeboden.
De ene keer eet hij alles op, de andere keer neemt hij een beetje.
Vandaag had hij kleine stukjes kauw werk. Wat zacht kippenbot en wat runder snippers.
De eerste keer was hij goed aan t kauwen en liet te harde stukjes liggen. De tweede keer verslikte hij zich in een stukje spier. Hij gooide t zelf weer terug maar was toen gelijk klaar met eten. :-X

Straks weer gewone bibi.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2840576
Koekie heeft een groeistuip gehad óf mijn weegschaaltje spoorde echt niet. :o
Hij weegt nu ruim 1 kg!!
Ik zie en voel wel verschil.
Ik voel nog steeds zijn ribbetjes en hij heeft geen dikke buik. Maar hij heeft nu wel lood in zijn gat en volgens mij is hij ook gegroeid.
Hij springt ook makkelijker op de stoel en de bank, rent als een bezetene achter zijn bal aan en nig even en hij legt kayne de Beagle op zijn rug. :P
Door Martine-Tom
#2840758
Oh dat zou best kunnen hoor, kittens kunnen de eerste weken in een nieuw huis mega sprongen maken  :)
Hoe dan ook ben ik blij om te lezen dat het niet meer zo'n frummeltje is, een kilo is een veel beter verhuisgewicht!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2857708
Vandaag met Koekie naar de DA geweest voor zijn eerste enting.
Meneertje is gezond verklaard en weegt nu 1,7 kg. :biggrin2:
Hij is mooi rank en slank. Geen bol buikje maar wel lekker wat gewicht in zijn gat. :P
Hij heeft bergen energie (tot verveulens toe). Als je hem niet beperkt gaat hij tot midden in de nacht door met spelen. *gaap*
Hij klimt via mijn boeken in mijn boekenkast omhoog, plaagt de honden tot ze hem afsnauwen en hangt sano regelmatig in zijn kuiten. :o (eigen schuld, sano vraagt er om).

Koek luistert voor geen centimeter. Er zijn al heel wat plantenspuiten doorheen gegaan maar hij is stront en stront en stront koppig. :P
Maar ik moet de hele dag lachen om hem. ;D
In tegenstelling tot meneer spreeuw... Die probeert steeds Kayne te redden van terror Koekie. :P
Door Martine-Tom
#2857712
Denk dat een 2e Koekie hem best goed zou doen  ;)

Fijn om te lezen dat het goed gaat  :)
Door lightning
#2857787
Met een planten spuit leer je hem ook niks af. Hij associeert dan alleen dat jij niet leuk bent ;D.

Maar leuk he zo'n stuiterbal. Ik ken dat ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door