Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door bincie
#2820186
Ik had ook van lotgering gehoord maar als ik op de site van hun kijk kan je dat alleen in kratten bestellen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met dat merk?
Laatst gewijzigd door bincie op vr 29 nov 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bincie
#2820418
Ik zou nog even een update geven Spikkel.
Maar ik schrijf eerst even hoeveel ze wegen.

Gewicht Vito 6,2 kilo
Rossi 5,6 kilo


Ros heeft vanmorgen een half blikje cosma vis gekregen
Vanmiddag een half tartaartje met een kwart van 85 gram cosma blik. Dat is aardig opgegaan maar niet helemaal.
Wat overbleef heb ik vanavond aangeboden. Is niet op gegaan en staat nu weer weg geborgen.

Voor Vito had ik gisteren 50 gram konijn en 50 gram parelhoen gewogen. (all animal) en een klein stukje tinlo.
Vanmorgen heb ik 20 om 20 gram parelhoen en konijn (all animal) gegeven met een piepklein beetje tartaar en een kwart cosma van 85 gram en een klein beetje zelf gemalen konijn en 15 gram tinlo.
Van dit alles staat nu nog steeds een halve bak weer weg geborgen en probeer ik vanavond nog een keer te geven.
Vito heeft de helft van zijn bak leeg met alleen all animal konijn en parelhoen, rundertartaar en een beetje cosma blik.
(er staat dus nog zeker 50 gram in de koelkast welke ik gisteren had gewogen voor hem)

Zojuist heb ik vlees voor Vito gewogen voor morgen. Omdat er echt nog zo weinig gegeten word houd ik geen 35 gram per kg lichaamsgewicht aan met wegen omdat ik er steeds van over houd en weg moet gooien.
Ik heb nu alleen parelhoen uit de vriezer gehaald 102 gram. Ik verwacht dat ik daarvan wel de helft weer over zal houden.

Voor Rossi heb 63 gram kipgehakt en 58 gram poulet voor morgen. Daar gaat vooralsnog Cosma doorheen.
Ik heb nog niet gezien dat ie vandaag op de bak is geweest.
Hij is wel actiever. De dierenarts denkt dat het wel goed komt dus ik kijk het nog even aan.

Maar ook voor de all animal geld 35 gram per kg lichaamsgewicht. Vito komt daar bij lange na niet aan…en daarom moet er zoveel de prullenbak in.
Wat is jou mening voor een kat van 6,2 kilo en 5.6 kilo?
Rossi woog een aantal weken geleden trouwens 5,8 kilo.

Het lijkt jullie misschie alsof ze te zwaar zijn met zo een gewicht maar dat is niet zo. Ze zijn heel erg groot.
Gebruikersavatar
Door cath
#2820509
Hallo,

Mag ik je eens vragen, kip en poulet, dat is toch hetzelfde, niet?
Jouw katten zullen waarschijnlijk zo weinig eten  door de omschakeling van  brok  naar rauw, en ook door hun laatste gezondheidsproblemen, diarree en overgeven,  verstopping, dat is toch niet niks! Dat zou stilletjes aan toch meer moeten worden.

Jouw katten wegen zeker niet te veel noorse boskatten zijn tenslotte grote katten.
Mijn katten zijn ook dol op konijn en lam, maar je hebt waarschijnlijk al genoeg soorten vlees in huis!
Door bincie
#2820518
Hi Cath,

Volgens mij is het niet hetzelfde.
Het is wel spiervlees maar poulet is rund en dat is geen kip….of zien jullie dat met de katten maaltijden anders?
Vito heeft nooit problemen gehad op brok. Pas toen ik met die gore gourmet ging mengen en vlees ging hij aan de race…
Lam heb ik wel geprobeerd maar dat vinden ze niks.
althans in de begin niet. wellicht dat dat nog komt.
Maar mijn mening is dat zeker Vito meer moet gaan eten.
Rossi krijg ik echt wel zover. Die was al goed aan het eten maar ja nu met die verstopping gaan we eerst een stapje terug.
cath schreef: Hallo,

Mag ik je eens vragen, kip en poulet, dat is toch hetzelfde, niet?
Jouw katten zullen waarschijnlijk zo weinig eten door de omschakeling van brok naar rauw, en ook door hun laatste gezondheidsproblemen, diarree en overgeven, verstopping, dat is toch niet niks! Dat zou stilletjes aan toch meer moeten worden.

Jouw katten wegen zeker niet te veel noorse boskatten zijn tenslotte grote katten.
Mijn katten zijn ook dol op konijn en lam, maar je hebt waarschijnlijk al genoeg soorten vlees in huis!
Door bincie
#2820567
Ik heb geprobeerd de foto's te verkleinen. Ik hoop dat het zo goed is?
Ik heb het gedaan via foto verkleinen.nl en gekozen voor de mms optie.
Als ik dit niet doe dan worden ze om de 1 of andere reden weer groter.
als het niet goed is hoor ik het ook graag….
Door bincie
#2820626
Is het een idee als ik alle ingrediënten in de blender doe met wat blik van cosma of w3at vocht van een ander goed nat voer?
Dan maak ik me eigen gourmet mouse?
wellicht dat het vissen dan wat lastiger word en hij het wel eet?
Ik ben echt geneigd om met Vito terug op brok te gaan.
Hij eet al 2 weken amper goed voer. Zit meer in de klit dan ooit tevoren en krijgt inmiddels aardig kale plekken… :(
Door spikkel
#2820629
Ze eten nog niet genoeg, maar zoals je schrijft zijn ze levendig en allert, dus vooralsnog prima. Ik zou ze nu gewoon zoveel laten eten wat ze op kunnen. Kijk nog even niet naar wat ze mogen eten.

Je mag vleesmerken mengen hoor. Doe ik ook. Konijn van Haaksbarf kun je echt hebben hoor, zit niet teveel bot in.
Calcium van bot is natuurlijk bot, dus bot van een dier. Je hebt ook andere calciumbronnen eierschaal bijvoorbeeld.
Maar je hebt ook calciumsupplementen zoals calcium-carbonaat. Calcium van bot is een natuurlijke bron voor honden en katten.

Je geeft ongeveer 3 a 4% per kilo gewicht. Dus daar zitten ze nog niet op, op een dag gaan ze meer eten, als hun spijsvertering en de hele omschakeling achter de rug is, echt dan halen ze alles weer in. Het belangrijkst is nu dat ze blijven eten en genoeg vocht binnen krijgen.

Je kan voor Rossi wat minder bandit geven en wat meer All Animall als je gaat mixen.
Is Vito nog aan de diarree? Als je kriebelt onder de buik bij Rossi, heeft ie dan pijn of niet, rent hij?
Door spikkel
#2820631
Je kunt het in ieder geval proberen in de blender, je weet maar nooit.
Het zou ook kunnen dat Vito aan het ontgiftigen is, de granen van de brok moeten eruit. Je moet ook niet vergeten dat zijn lichaam bezig is met omschakelen, dat vergt heel wat. Naar brok zou ik zo wie zo niet meer gaan, dan kun je nog beter goed nat voer geven met vers vlees erbij. Maar kijk het nog even aan.
Door bincie
#2820689
Is het dan nog steeds wel aan te raden door te gaan na al 2 weken bezig te zijn en nog niet voldoende te eten?
Rossi is wel actief. Hij rent als ik hem motiveer.
Dus dan ren ik met veters in me handen de trap op en weer naar beneden.
daar gaat ie wel achteraan.
Ook heb ik van de week een ritseltunnel besteld van mijn bonuspunten bij zooplus.
daar gaat ie wel in en uit.
Ik durf niet zo goed in de blender omdat er dan vocht bij moet en dat werd afgeraden teveel vocht.

even voor de duidelijkheid voor ik het weer verkeerd doe.

Rossi krijgt dus nu nog geen botvlees.
Alleen spier gecombineerd met blik….jij hebt het over bandit maar die krijgt ie nog niet vanwege de verstopping…dierenarts zegt dat ie niet meer verstopt zit omdat ie wel aardig actief is en zich niet afzondert. Maar ik weet niet zeker of hij vannacht op de bak is geweest.
kan ook Vito zijn geweest. Apart zetten word wel heel lastig hier

spikkel schreef: Ze eten nog niet genoeg, maar zoals je schrijft zijn ze levendig en allert, dus vooralsnog prima. Ik zou ze nu gewoon zoveel laten eten wat ze op kunnen. Kijk nog even niet naar wat ze mogen eten.

Je mag vleesmerken mengen hoor. Doe ik ook. Konijn van Haaksbarf kun je echt hebben hoor, zit niet teveel bot in.
Calcium van bot is natuurlijk bot, dus bot van een dier. Je hebt ook andere calciumbronnen eierschaal bijvoorbeeld.
Maar je hebt ook calciumsupplementen zoals calcium-carbonaat. Calcium van bot is een natuurlijke bron voor honden en katten.

Je geeft ongeveer 3 a 4% per kilo gewicht. Dus daar zitten ze nog niet op, op een dag gaan ze meer eten, als hun spijsvertering en de hele omschakeling achter de rug is, echt dan halen ze alles weer in. Het belangrijkst is nu dat ze blijven eten en genoeg vocht binnen krijgen.

Je kan voor Rossi wat minder bandit geven en wat meer All Animall als je gaat mixen.
Is Vito nog aan de diarree? Als je kriebelt onder de buik bij Rossi, heeft ie dan pijn of niet, rent hij?
Door spikkel
#2820706
Rossi zou ik morgen nog even spiervlees en en blikvoer geven, kijk morgen nog even of er gepoept is, als ie morgen nog steeds rent en speelt zit ie niet meer verstopt, dan zou het nu toch echt erg zeer doen. Zondag moet je wel weer beginnen met Kvv eventueel nog een beetje blik of spiervlees.

Vito kun je (als je dat wilt) s'morgens goed blikvoer geven en s'avonds Kvv. Het word dan 50/50. Het is beter om dan geen brok bij te voeren.
Vanuit die basis kun je dan toch weer verder proberen, af en toe een ander smaakje Kvv proberen.

Als Rossi wel zijn Kvv lust zondag, zou ik hem toch wel op Kvv laten.

Je kunt ook dooivocht nemen van het vlees of een beetje bouillon in de blender, als er echt te veel vocht in zit, kun je het bewaren in de koelkast en als Vito het wel lust, kun je dat vocht de volgende dag weer gebruiken.
Door bincie
#2820725
Als ik Vito alleen Kvv ga geven eet ie helaas helemaal niks.
Hij eet alleen met blik erdoorheen vooralsnog  ???
Daarom meng ik het maar steeds
Ik zal Rossi proberen in de gaten te houden, maar vandaag overdag heeft ie echt niks gedaan op de bak.
Ik ga zo naar bed, en als ik morgen wat vind weet ik dus niet van wie….
Moeijlijk hoor dit…wat dat betreft kan je beter 1 hebben dan weet je tenminste zeker wat je in de bak vind.
Door bincie
#2820761
Helaas, het is wel duidelijk dat Rossi geen kip gehakt wil.
Gevogelte is niet zijn ding.
Ik had de gehakt gemengd met blikvoer maar dat is helaas niet op gegeten.
Hij heeft nu alleen wat poulet op.
Rossi is meer van de grote dieren geloof ik. Past ook wel bij zijn karakter.

Voor Vito heb ik de helft van de parelhoen gepakt gemengd met blik.
Ook dit is helaas niet op gegaan en heb ik weg moeten zetten.
Ik zal het vanmiddag nog een keer proberen te geven.

Of Ros vannacht op de bak is geweest is niet duidelijk. Kan ook van Vito zijn.
Door bincie
#2820776
Vito heeft geen diarree meer. Althans ik vind geen diarree in de bak.
Rossi mag ik over zijn buik aaien voor zover hij het toe laat. Meestal is ie er niet zo van gediend. behalve als ie op zijn rug ligt en aan het rollen is.
Dan mag het wel.
Ontlasting wat ik in de bak vind is erg donker van kleur. Ik vind geen drollen met bloed ertussen meer.
Maar ja het blijft nog een ? voor mij of Ros op de bak is geweest.
spikkel schreef: Ze eten nog niet genoeg, maar zoals je schrijft zijn ze levendig en allert, dus vooralsnog prima. Ik zou ze nu gewoon zoveel laten eten wat ze op kunnen. Kijk nog even niet naar wat ze mogen eten.

Je mag vleesmerken mengen hoor. Doe ik ook. Konijn van Haaksbarf kun je echt hebben hoor, zit niet teveel bot in.
Calcium van bot is natuurlijk bot, dus bot van een dier. Je hebt ook andere calciumbronnen eierschaal bijvoorbeeld.
Maar je hebt ook calciumsupplementen zoals calcium-carbonaat. Calcium van bot is een natuurlijke bron voor honden en katten.

Je geeft ongeveer 3 a 4% per kilo gewicht. Dus daar zitten ze nog niet op, op een dag gaan ze meer eten, als hun spijsvertering en de hele omschakeling achter de rug is, echt dan halen ze alles weer in. Het belangrijkst is nu dat ze blijven eten en genoeg vocht binnen krijgen.

Je kan voor Rossi wat minder bandit geven en wat meer All Animall als je gaat mixen.
Is Vito nog aan de diarree? Als je kriebelt onder de buik bij Rossi, heeft ie dan pijn of niet, rent hij?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door