Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2787732
Vandaag heb ik met deze hamer in mijn handen gestaan. Maar hij lijkt mij te licht voor het zware werk als wildkarkassen.
Ik heb hem dus maar niet meegenomen. Nog steeds op zoek naar een oplossing.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2787855
Ik heb nog nooit een wildkarkas proberen meppen. 
Die worden ofwel gemalen (Luis en Kleintje), ofwel in zijn geheel gevoerd (Cuzco).

Maar eendennekken, bio-kippennekken, bio-kippenvleugels en parelhoen ging prima. Mept-ie gewoon tot moes.  En als Cuzco iets te hard vind en laat liggen, mep ik er ook nog even op zodat hij het wel wegkrijgt.  De hamer weegt niet veel, maar als je zelf kracht kan zetten, maakt dat niet uit.  Hij gaat er niet stuk van.
Ik heb wel gemerkt dat als je de kant met kleinere tipjes gebruikt, je bij nekken minder spetten hebt en dat het vlees mooier intact blijft.  De dikkere kant gebruik ik enkel voor grote karkassen even voor te bewerken en dan weer met de kleinere topjes het bot echt fijn meppen.  Botjes die al plat zijn (zoals vb konijnribben of schouderbladen van gevogelte), krijg je natuurlijk niet meer platter en ook niet stuk met deze hamer.
Door JosJ
#2788138
Ik heb de hamer wel gekocht. En hij bevalt goed! Tot nu toe op parelhoenkarkas en kippennek en konijnkarkas gemept.
Het konijnkarkas konden ze niet weggekauwd krijgen, ze liepen er zelfs van weg, even gemept en weer voorgezet, en voilà; alles op...
Parelhoenkarkas kreeg ik inderdaad ook niet plat genoeg, die moest alsnog in de vleesmolen.
Maar kippennek ging heel goed; goed plat met weinig spatjes en het dunne plastic boterhamzakje dat er omheen zat, ging bijna niet stuk.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2788514
Klinkt positief. Niet voor de harde wildkarkassen maar wel voor de eend-en kippennekken en de konijnkarkasrugstukken.

Toch morgen maar halen dan ?  ::) ;D ;)
Door JosJ
#2788819
Zaniematsu schreef: Klinkt positief. Niet voor de harde wildkarkassen maar wel voor de eend-en kippennekken en de konijnkarkasrugstukken.

Toch morgen maar halen dan ? ::) ;D ;)
Als ze er weer zijn, ik had de laatste ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door