Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tomcat
#2772521
2 keer per dag, tijden wisselen 's morgens wel zo tussen 6.15 - 9.30 uur en 's avonds tussen 16.30 - 19.00 uur. Tom eet alles altijd direct op, warm weer of vliegen etc. hier dus nooit een probleem. Tom is een jaar of 5 weegt 3.5 kg en krijgt 90 gram per dag, dat lijkt erg weinig maar hij blijft er keurig mee op gewicht. Kennelijk heeft hij er dus genoeg aan.
Door hannabelgje
#2772606
Hier twee keer per dag, 's morgens na het opgaan en tussen 21 en 22 's avonds. Ze wegen samen ongeveer 13 kilo en ze krijgen ongeveer 300 gram per dag. Ze eten na het voeren alledrie meteen alles op. Ik sta erbij als politieagent zodat iedereen alleen zijn eigen bakje leeg eet. Fleur krijgt maar 80-100 gram per dag zodat ze op 4 kilo blijft ivm haar zwakke achterhand. De jongens krijgen nu meer omdat ze vinden dat ze dat nodig hebben.
Door Sylvi@
#2772613
Hier 4 x per dag. Dat is ontstaan na veel blaas klachten van de oudste kat (en hij veel moest drinken om zijn blaas 'te spoelen'), als hij honger gevoel heeft gaat hij ijsberen en veelvuldig de kattenbak bezoeken. De jongste van 1 jaar eet ook niet genoeg in 2 keer om op gewicht te blijven :-\ dus daarom ook 4 x per dag.
De oudste 2 eten 100 gram ongeveer en de jongste zo'n 200 gram.
Door *Flip*
#2773834
standaard 2x per dag. 's morgens voor wij weg gaan en 's avonds als wij thuis komen. Wij hebben n bakje waar een koelelement onder kan, dus geen probleem om t een dagje te laten staan

in het weekend of als wij eerder thuis zijn of later weg zijn (wisselt nogal eens) kan het ook wel eens 6x per dag zijn. Als Flip vraagt om eten en wij zijn thuis krijgt hij eten.
Dit kan omdat Flip tussen zijn huid en botten vrijwel geen vet heeft zitten. Mocht er een hangbuikje gaan ontstaan zal t onbeperkte voeren snel gedaan zijn  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door cath
#2774922
hier eten ze tweemaal per dag vlees en krijgen ook nog orijen brokken als ze zin hebben! ze eten wel heel graag,
als ze vlees krijgen houd ik ook in het oog om te zien dat ieder zijn deel krijgt, want er zijn hier diefjes!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2816635
Mijn plan is om ze 2x daags 75-100 gram per keer te gaan voeren, maar ik ben natuurlijk nog beginner
Hier moet ik het helaas wel weghalen als ze weglopen van hun bakje, want anders weet ik wel dat Beer erg aan gaat komen, en Max kan fluiten naar zijn eten

Vind het superknap op te zien dat mensen met meerdere katten eten laten staan, hier zou dat dus in 1 buik terechtkomen
Door Martine-Tom
#2816673
Monique77 schreef: Mijn plan is om ze 2x daags 75-100 gram per keer te gaan voeren, maar ik ben natuurlijk nog beginner
Hier moet ik het helaas wel weghalen als ze weglopen van hun bakje, want anders weet ik wel dat Beer erg aan gaat komen, en Max kan fluiten naar zijn eten

Vind het superknap op te zien dat mensen met meerdere katten eten laten staan, hier zou dat dus in 1 buik terechtkomen
Hier was het bij Doki een kwestie van hem zijn gang laten gaan en overvoeren, zorgen dat er altijd eten stond hoeveel hij ook at, op den duur viel het kwartje en nu staat er idd altijd eten.
Nu was Dook maar een kitten van 16 weken (bij benadering) maar ik zou het bij volwassen katten denk ik ook zo proberen, in de hoop dat ze doorhebben dat ze altijd eten hebben als ze honger hebben, dus dat schranzen nergens voor nodig is en dus gewoon zelf stoppen met eten.

Ik heb ook niet de discipline om 2 of 3 keer per dag te voeren dus ben heel blij dat het in elk geval tot nu toe altijd gewerkt heeft ;D
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2816682
Martine-Tom schreef: Hier was het bij Doki een kwestie van hem zijn gang laten gaan en overvoeren, zorgen dat er altijd eten stond hoeveel hij ook at, op den duur viel het kwartje en nu staat er idd altijd eten.
Nu was Dook maar een kitten van 16 weken (bij benadering) maar ik zou het bij volwassen katten denk ik ook zo proberen, in de hoop dat ze doorhebben dat ze altijd eten hebben als ze honger hebben, dus dat schranzen nergens voor nodig is en dus gewoon zelf stoppen met eten.

Ik heb ook niet de discipline om 2 of 3 keer per dag te voeren dus ben heel blij dat het in elk geval tot nu toe altijd gewerkt heeft ;D
Ze zijn ook gewend om te eten wanneer ze honger hebben, maar met KVV wil ik graag zien dat beide katten hun schaaltje opeten, dus laat ik het niet staan omdat Max dan gewoon te weinig zal eten
Voor eventueel later met medicatie vind ik het ook fijn als ik zie dat ze hun eigen portie opeten, en als ik heel de dag wat neerzet zie ik niet wie wat eet, vandaar dat ik kies om het niet te laten staan ;)
Door Martine-Tom
#2816684
Monique77 schreef: Ze zijn ook gewend om te eten wanneer ze honger hebben, maar met KVV wil ik graag zien dat beide katten hun schaaltje opeten, dus laat ik het niet staan omdat Max dan gewoon te weinig zal eten
Voor eventueel later met medicatie vind ik het ook fijn als ik zie dat ze hun eigen portie opeten, en als ik heel de dag wat neerzet zie ik niet wie wat eet, vandaar dat ik kies om het niet te laten staan ;)
Oh klopt hoor, medicatie heb ik altijd voor gekozen om los van het eten te geven dus dat is geen punt hier :)
Barf vond ik enger omdat je dan niet zeker weet dat ze alles binnen krijgen, met KVV vond ik dat makkelijker omdat of ze nou weinig of veel eten het toch in verhouding is.

Grappig dat iedereen zo zijn overwegingen heeft :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door