Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door philly-rex
#2632124
hoi allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Désiree en heb 1 kat (Izzy). ik kom pas sinds een paar dagen op de barfplaats, dus ben nog een hoop aan het bijlezen.
naast izzy heb ik op het moment geen huisdieren maar ik hoop binnenkort weer een konijn of 2 te hebben. mijn overige hobby's zijn paardrijden en lezen.

Izzy is nu bijna 5 en een beetje een kneusje geboren zonder ogen, een scheve kaak, en een deuk in der ribben. (was ook een kween, maar is nu niks meer  hhihihi  ;))  verder is ze kern gezond. ik ben nog student en had eerst een leven waarbij ik veel weg was en Izzy ging overal mee naar toe. voor het gemak, en omdat ik nog nooit van kvv of barf had gehoord heb ik toen gekozen voor Hills brokjes.
over dit merk waren toen der tijd de beste verhalen.
Izzy is alltijd een rustige eter geweest laat rustig haar brokjes de hele dag staan en eet af en toe een hapje. ze is dan ook niet dik (krap 3 kilo)

ondertussen woon ik samen en blijft Izzy eigenlijk altijd thuis. nu hoorde ik van vers vlees en dat dit veel beter is. daarnaast eet izzy haar brokken al een tijd niet meer zo goed.
dus ik dacht mooi moment om te kijken of ze dit misschien wel wil eten.
maar helaas ik had een bakje bendit voor de kat gekocht. de eerste dagen heeft ze er wel wat van gegeten maar nu laat ze het links liggen
het zelfde geld voor gesneden kip en vandaag met verse kogelvis.

ook als ik het kvv of kip kook of overgiet met water laat ze het links liggen ze eet liever der brokken.
met de vis koken heb ik nog niet geprobeerd.

ik was nieuwsgierig hoe doen jullie dit?
wat kan ik wel proberen en wat niet
en hoe lang moet ik volhouden
ik heb nu ook maar haar brokjes even weg gezet en bedacht dat ze die pas laat weer een klein beetje krijgt.

tips zijn van harte welkom !

Groetjes
Desiree en Izzy
Door NL_Annemieke
#2632183