Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door philly-rex
#2632124
hoi allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Désiree en heb 1 kat (Izzy). ik kom pas sinds een paar dagen op de barfplaats, dus ben nog een hoop aan het bijlezen.
naast izzy heb ik op het moment geen huisdieren maar ik hoop binnenkort weer een konijn of 2 te hebben. mijn overige hobby's zijn paardrijden en lezen.

Izzy is nu bijna 5 en een beetje een kneusje geboren zonder ogen, een scheve kaak, en een deuk in der ribben. (was ook een kween, maar is nu niks meer  hhihihi  ;))  verder is ze kern gezond. ik ben nog student en had eerst een leven waarbij ik veel weg was en Izzy ging overal mee naar toe. voor het gemak, en omdat ik nog nooit van kvv of barf had gehoord heb ik toen gekozen voor Hills brokjes.
over dit merk waren toen der tijd de beste verhalen.
Izzy is alltijd een rustige eter geweest laat rustig haar brokjes de hele dag staan en eet af en toe een hapje. ze is dan ook niet dik (krap 3 kilo)

ondertussen woon ik samen en blijft Izzy eigenlijk altijd thuis. nu hoorde ik van vers vlees en dat dit veel beter is. daarnaast eet izzy haar brokken al een tijd niet meer zo goed.
dus ik dacht mooi moment om te kijken of ze dit misschien wel wil eten.
maar helaas ik had een bakje bendit voor de kat gekocht. de eerste dagen heeft ze er wel wat van gegeten maar nu laat ze het links liggen
het zelfde geld voor gesneden kip en vandaag met verse kogelvis.

ook als ik het kvv of kip kook of overgiet met water laat ze het links liggen ze eet liever der brokken.
met de vis koken heb ik nog niet geprobeerd.

ik was nieuwsgierig hoe doen jullie dit?
wat kan ik wel proberen en wat niet
en hoe lang moet ik volhouden
ik heb nu ook maar haar brokjes even weg gezet en bedacht dat ze die pas laat weer een klein beetje krijgt.

tips zijn van harte welkom !

Groetjes
Desiree en Izzy
Door NL_Annemieke
#2632183
Welkom op Barfplaats :)

Mijn 10 jarige kat vond in den beginne alleen brokjes kattenvoer... uiteindelijk is hij overstag gegaan met fijngeknipt runderhart en gehakt. Ik bood eerst het versvoer aan, alleen als hij echt niet wilde eten een paar brokjes. De vervolgstap was Tinlo makreel, stukje kipfilet (ook fijngeknipt) en nu is hij zover dat hij, als ie de kans krijgt, de kvv van mevrouw hond naar binnenwerkt ;)

Net zoals de gedroogde pensstaafjes trouwens.... ::)
Door philly-rex
#2636746
dank jullie wel!

ondertussen is izzy zover dat ze vis (koolvis) en kipfilet in fijne stukjes eet

de wildmix van bandit eet ze een paar hapjes van als het dan moed
maar de gewone vleesmix wil ze nog steeds niet echt eten

lamshart stukjes eet ze ook zo nu en dan een paar blokjes van ;)

al met al ben ik dus al wel een stukje maar we zijn er nog niet ik zou graag een volledige mix vinden welke ze eet want wil haar best ook af en toe laten barven maar daar heb ik niet iedere dag de gelegenheid voor en als ik van het zomer op vakantie ga dan zal dat helemaal niet lukken om iemand zo gek te vinden hihihi ;)
Door Rianne145
#2636928
Ja, het is wat die oudere katten overzetten! Ik heb bij 3 succes gehad en ik prijs mijzelf gelukkig!!!

Maar zo lang er brokjes blijven staan gaat ze nooit vers eten, brokjes smaken gewoon veeeeeel lekkerder (door de geur en smaak stoffen)
Door dutchdebs
#2646993
Super dat je dit wil gaan doen. Realiseer je wel dat wanneer je van de zomer haar weer terug op brokjes zet dat het mogelijk heel lastig gaat worden haar dan WEER terug te krijgen en af en toe Barfen is soms een stevige belasting voor de maag. (de twee soorten voeders hebben een nogal uiteenliggende PH waarde)
Ik zou wanneer je van de zomer visite krijgt gewoon lekker van die kleine Tinlo worstjes geven (wanneer de overstap is gelukt) die kun je drie dagen in de koelkast bewaren en dan is ie wel op voor 1 kat.
Dat is net zoiets als gehakt in een bakje doen.

Succes!!!
Door paasnini
#2682546
philly-rex schreef: dank jullie wel!

ondertussen is izzy zover dat ze vis (koolvis) en kipfilet in fijne stukjes eet

de wildmix van bandit eet ze een paar hapjes van als het dan moed
maar de gewone vleesmix wil ze nog steeds niet echt eten

lamshart stukjes eet ze ook zo nu en dan een paar blokjes van ;)

al met al ben ik dus al wel een stukje maar we zijn er nog niet ik zou graag een volledige mix vinden welke ze eet want wil haar best ook af en toe laten barven maar daar heb ik niet iedere dag de gelegenheid voor en als ik van het zomer op vakantie ga dan zal dat helemaal niet lukken om iemand zo gek te vinden hihihi ;)
De wildmix vinden er 2 hier lekker maar de vleesmiz moeten ze echt niet. Hier werkt stukjes soepvlees, tartaar en rundergehakt goed.
Door tomcat
#2682974
Onze kat weigert KVV en alle gemalen zaken, maakt niet uit welke soort. Wat barf betreft eet hij alles.......mss wat barfhapjes proberen ?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door